Vol met blauwen plekken - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Vol met blauwen plekken - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Vol met blauwen plekken

Blijf op de hoogte en volg Claire

12 Mei 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag na school hadden we een uit game tegen Sand Creek, een van Morenci’s grootste rivalen. Mckenzie was weer aan het pitchen en uiteindelijk wonnen we met 6-1. Toen we weer in Morenci waren gingen we naar Maggie’s softball game, zij speelt in een Middle School team. Het was best wel saai want er gebeurde niet zo heel veel want niemand raakte de bal. Daarom gingen ik en Billy naar een playground waar ik tikkertje speelde met iets van 10 kinderen. Na 1 uur was ik toch wel echt kapot en gelukkig gingen we snel daarna naar huis.
Dinsdag hadden we geen game maar wel practice. Omdat onze base running niet zo geweldig is, was dit een sprint practice, dus voor twee en een half uur moesten we constant sprinten. Na practice gingen we naar Jennie’s ouders en ’s avonds weer naar een softball game van Maggie.
Woensdag hadden we na school weer een game. De eerste game mocht ik de laatste inning in left field spelen! Ik was weer kei zenuwachtig en hoopte dat er geen bal pijn kant op zou komen… Maar helaas kwam er wel een snelle bal aan, ik moest kei hard rennen en uiteindelijk vangde ik hem!! Omdat ik heb had gevangen was het meisje wat het sloeg uit! Iedereen begon kei hard te juichen en alle auto’s rondom het veld begonnen te toeteren! Mijn teamgenoten kwamen naar mij toegerent en gaven mij een high five, Julie riep echt kei hard over het veld; SHE IS FOREIGN!! Het was echt zo leuk en mijn coaches en team waren allemaal kei blij :). Toen wij aan slag waren, was het ook mijn beurt. De pitcher gooide hele erge trickey ballen, waarvan ik niet goed zag of het een bal of een strike was. Ik sloeg 1 strike, maar die was helaas foul bal en uiteindelijk was ik uit want ik had 3 strikes. Dat was wel jammer, maar het maakte niet zo veel uit want we waren toch al aan het verliezen. De tweede wedstrijd wonnen we met 5-4.
Donderdag hadden we een dag geen softball! Dus na school konden we allemaal naar huis :). Het was echt super mooi weer en ik besloot om naar buiten te gaan, terwijl de rest allemaal binnen tv zat te kijken. Ik hiep Bryan met het planten van een boom, die ze naar mij vernoemde, zodat als ik over 20 jaar terug kom hier in Morenci, is die boom helemaal gegroeid, netals ik. Toen we de boom hadden geplant gingen we klei duiven schieten! Ik raakte de eerste bijna en de tweede was gewoon totaal mis, maar het was wel echt super gaaf om te doen. Na 2x schieten was ik wel klaar want door de kickback van het geweer, was mijn hele schouder bond en blauw. Na het schieten ging ik het gras voor Bryan maaien, want hier hebben ze zo’n karretje waar je op kan zitten, dus ik kreeg er ook nog een mooi kleurtje van. Uiteindelijk kwamen Mckenzie en Maggie naar buiten en toen gingen we met het golfkarretje racen, wat wel heel erg leuk was! Ik besloot om vroeg naar bed te gaan want vrijdag ging een lange dag worden!
Want vrijdag werden alle softball en baseball players om half 2 uit de klas geroepen want we moesten naar Whitmore Lake voor een double header. De eerste wedstrijd waren we na de 5e inning al klaar met spelen want we hadden dik gewonnen met 15-1. En als de score zo ver uit elkaar is, is de game over. Ik speelde die wedstrijd in de left field, maar er kwamen geen ballen. De baseball players hadden maar 1 game, die ze verloren hadden, maar de moesten allemaal wachten totdat onze wedstrijden waren afgelopen dus de gingen allemaal naar onze game kijken. De tweede game mocht ik weer slaan. De eerste strike was weer een foul bal en de tweede was een bal. Ik was helemaal klaar voor de derde pitch, maar die raakte pijn knie, dus ik mocht naar de eerste base lopen. Op mijn ‘bucketlist’ stond dat ik op de eerste base wou komen, dus toen ik daar aankwam sprong ik erop en iedereen moest kei hard lachen. De baseball players riepen kei hard; AND THAT’S HOW THEY DO IT IN THE NETHERLANDS! Het was echt super grappig, maar helaas is nu pijn hele knie blauw en lopen doet best pijn, maja moet er maar mee leven. Toen de next batter de bal sloeg, rende ik naar 2nd base maar helaas hadden we toen 3 uits en was het tijd om weer te switchen. Uiteindelijk wonnen we de tweede wedstrijd met 17-1, en omdat we zo goeie overwinningen hadden, gingen we op de terug weg met de hele bus naar de Mcdonalds. Toen we rond 10 uur eindelijk weer in Morenci waren, ging ik met Julie mee want ik bleef daar logeren.
Zaterdag waren we beide kei moe maar we moesten al best vroeg opstaan want ik moest naar de kapper en Julie had een pedicure in Adrian. Ik was eerder klaar met mijn haar dan zij met haar pedicure, dus ik ging naast haar zitten en ze zei dat ze helemaal in de zevende hemel was, omdat het zo fijn aanvoelde. Toen ze klaar was gingen we lunchen bij Steak and Shake, wat echt mega lekker was en daarna gingen we naar Wallmark. In Wallmark waren we beide best hyper dus we gingen met skippyballen spelen, bounch ballen over koppen en hoela hoepen. We gingen ook door de winkel fietsen met maskers op en ik deed een poging om te skate boarden, die helaas faalde. We werden helaas niet de winkel uit gezet, wat ons plan was, maar het was toch wel leuk :). Ze zette mij rond 3 uur af en ik ging gelijk mijn bed in. Vanochtend stond ik rond 8 uur op, dus uiteindelijk had ik 17 uur geslapen. Ik ging even met mam en oma Martens geskypen. En daarna gingen we Jennie haar moederdags cadeau’s geven. Ik ga me zo klaar maken want we gaan naar Jennie’s ouders voor avondeten.

Talk to you soon!

  • 12 Mei 2013 - 20:39

    Marc:

    Hoi Claire,

    Weer alles bont en blauw. Net als vroeger. Stoetel. Haha.
    Wat geweldig die boom. Wat een topidee zeg. Zo blijven ze altijd aan je denken.
    Nou, nog 17 dagen.......

    xxxxx
    Papa

  • 13 Mei 2013 - 10:20

    Mariel:

    Hoi Claire,
    Echt leuk van de boom, maar ben je echt van plan om pas over 20 jaar terug te gaan? 10 jaar is ook best lang en dan is die boom ook meters hoog hoor!

    En die blauweplekken,tja echt iets voor jou
    Het aftellen isnu echt begonnen zeg, papa en mama zijn er nu echt heel gauw!

    Daar lezen we natuurlijk ook alles over toch?

    Veel liefs,
    Mariel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 52378

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: