It's the final countdown - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu It's the final countdown - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

It's the final countdown

Blijf op de hoogte en volg Claire

21 Mei 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Sorry dat mijn blog ietsje laat is, maar ik had dit weekend echt geen tijd!

Maandag hadden we na school een game at Camden, de eerste game wonnen we met 13-3. We waren al klaar na de 5e inning want als je na de 5e inning 10 punten verschil hebt, is de game over. De tweede game wonnen we met 13-0. Ik speelde in left field en ik mocht ook een keer slaan. Maar ik kreeg 4 ballen dus ik mocht na first base lopen, maar al gauw hadden we 3 uits, dus ik scoorde helaas niet.
Dinsdag hadden we na school maar een uutje batting practice. Het was echt heel erg warm, dus ik was daar best blij mee. Na practice gingen ik en Mckenzie naar haar opa en oma, waar we ons klaar maakte voor de avond. Want ’s avonds was er een band concert. Ik, als een senior, moest er helemaal netjes uitzien want alle seniors werden in het zonnetje gezet. Eerst was de 6th grade band aan de beurt, wat echt mega lang duurde en best saai was. Daarna was de middle school band, wat wel leuk was want ze deden wel leuke liedjes. Na de middel school band was de jazz band aan de beurt en als laatste high de high school band. We deden 3 liedjes, ik speelde de eerste 2 de base drum en het laatste liedje speelde ik de gong. Ik heb geen idee wat de nederlandse naam is, maar het is zegmaar zo’n mega groot rond ding die sumo wortelaars gebruiken aan het begin van een wedstrijd. Jennie, Marie en Honey waren er om naar mij en Mckenzie te kijken. Dus ’s avonds reden we met hun mee naar huis en ik ging gelijk naar bed want ik was moe.
Woensdag was het echt mega mooi weer, en tijdens het band uur hadden we een uur vrij. Maar je kan hier niet –zoals op het tbl- de stad in, of even een ijsje halen, de moet in de school blijven. Gelukkig is onze band director best relaxed dus we mochten naar buiten. Ik en Alex lagen het hele uur op een verhoging voor marching band, en ik ben zelfs een beetje bruin geworden! Tijdens team time (mentor uur), gingen we ook naar buiten, waar we met frisbees gingen spelen. Na school hadden we weer 2 uur softball practice, het enige wat we deden is games spelen, dus het was constant rennen, wat heel erg vermoeiend was.
Donderdag begonnen we met band aan nieuwe liedjes voor de memorial parade die maandag de 27ste is. Voor de parade moet ik weer de bekkens spelen, want de basedrum is veel te zwaar voor mij om een parade mee te lopen. Na school hadden we weer 2 games, dit keer tegen Hudson. De coach van het team is Mckenzie’s oom, dus het hele team wou echt mega graag winnen. De eerste game maakte we best veel domme fouten, waardoor we met 5-8 verloren. Maar nadat we allemaal wat te eten kregen en een pep talk van onze coach, waren we klaar om de 2e wedstrijd te winnen. En dat deden we, we waren in de 6e inning klaar want we hadden tien punten verschil, de score was uiteindelijk 11-1.
Vrijdag was er tijdens chemistry class een kakkerlak in de klas. De hele klas (lees: 5 mensen) werden helemaal gestoord! Iedereen sprong op zijn or haar tafel en uiteindelijk had onze lerares hem vermoord, wat echt mega grappig was want alle jongens waren mega bang. Na school hadden we een game. Ik heb geen idee hoe we die hadden gespeelt, want er gebeurd hier zo veel en ik was het vergeten op de schrijven! Volgens mij hadden we gewonnen haha. Na de game kwam Bryan mij en Mckenzie ophalen, want het was een uit game. Ik trakteerde hun op een pizza, die echt verukkelijk was! Ik en Bryan deelde een taco pizza die echt mega groot en veel te veel was, en Mckenzie had een meat lovers pizza. We gingen ook nog even naar the spotted cow, een ice cream store! Het was echt een verukkelijk toetje! Toen we eindelijk thuis kwamen (rond een uur of 10), ging ik gelijk naar bed want ik was mega moe.
En dat was maar goed ook want zaterdag moest ik om kwart voor 5 ’s ochtends opstaan want ik en Bryan gingen vissen. We vertrokken om 5 uur en ik viel in de auto gelijk weer in slaap. Rond 6 uur hadden we eindelijk een plekje gevonden, in de maumee river, vlak bij Toledo. Het was best frisjes maar niet zo koud, de zon kwam net op. Omdat we geen boot hadden, moesten we beide waders aan. Ik heb geen idee wat het nederlandse woord is en als ik het translate klopt er ook geen bal van, maar het is zegmaar een watervaste tuinbroek. Toen we beide klaar waren gingen we de rivier in. Het water was tot onze knieen, dus het was best te doen. De rivier zat helemaal vol met grote stenen, dus ik kon niet echt een goed plekje vinden om te staan, en de draad van mijn hengel kwam ook telkens vast te zitten tussen de stenen. Gelukkig kon Bryan het wel telkens los maken, maar uiteindelijk ging het fout want hij brak iets van de hengel af waardoor ik het niet meer kon gebruiken. Dus ik ging terug naar de truck om een nieuwe te halen, en ik kwam onderweg een bankje tegen waar ik even op ging zitten, en gelijk weer in slaap viel. Bryan vroeg zich al af waar ik bleef, want hij had ondertussen al 3 vissen gevangen, wat ik natuurlijk had gemist! Toen ik terug in de rivier kwam was het water helemaal tot mijn navel! Het was best eng want de stroming was best sterk, en Bryan viel zelfs bijna! Gelukkig was ik niet gevallen, maar ik was er gauw klaar mee, veel te eng en veel te lang staan. Dus ik ging langs te kant zitten en een beetje naar alle gastjes langs de kant kijken, want wij waren haast niet de enige die aan het vissen waren! Rond 11 uur gingen we eindelijk onbijten, wat ik echt nodig had! Toen we thuis kwamen ging ik even een power nap nemen en ik ging ook nog even met pap en mam skypen. Maar daarna moest ik toch echt Bryan helpen met het opruimen van de barn voor mijn graduation/going away party. De barn (boerderij) was echt mega vies en stoffig, uiteindelijk waren we zo’n 3 uur bezig met alleen bezemen! Ik wilde even een break van de stof dus ik en Mckenzie gingen softball spelen. Zij ging pitchen en ik ging haar ballen slaan, maar natuurlijk raakte een van haar pitch mij, dus ik heb er weer een blauwe plek bij. We gingen daarna even met de truck rondrijden en toen we langs Honey’s huis reden vroeg ze aan ons of wij wilde helpen met bloemen planten. Dus daar waren we ook weer een uurtje mee bezig! Toen we thuis kwamen gaf Bryan een van zijn messen en ik ging mijn naam in een van de bomen in hun schrijven met een mes. Dat was op mijn bucketlist, dus CHECK! Ik heb aan niemand verteld op welke boom het is, dus ik ben best benieuwt of ze er ooit achter komen :). ’s Avonds ging ik Bryan weer helpen met het schoonmaken van de barn, het meeste is schoon maar we moeten het waarschijnlijk nog wel een keer schoonmaken voor het feest, wat 2 juni is. Toen we eindelijk klaar waren met al het werk hadden we wel een kampvuur verdient! We hadden bonfire pizza, marshmellows, hotdogs en nog veel meer amerikaans eten, dus dat was wel heel erg leuk en gezellig want de hele familie zat buiten :). Toen we besloten op naar bed te gaan, ging ik mijn tanden poetsen enzo en opeens hoorde ik Mckenzie mijn naam roepen, en ik had echt geen idee waar het vandaan kwam! Dus ik ging naar haar zoeken en toen lag ze ineens op het dak! Ze wist dat dat op mijn bucketlist stond en ze wou me verassen! Ze had allemaal dekens en kussens op het dak gegooit en doorhet raam geklommen! Ik vond het echt mega lief dat ze dat gedaan had, dus ik klom ook door het raam en ging naast der liggen. Het was echt super helder in de lucht, de maan was echt mega mooi en er waren een heel hoop sterren, ik zag zelfs mijn eerste vallende ster! Echt zo gaaf! We viellen beide al gauw in slaap, maar rond een uur of 3 in de nacht was ik toch wel best koud en besloot ik in mijn bed te gaan liggen, dat was toch wel iets comfortabeler.
Zondag konden we gelukkig heerlijk uitslapen en ik kwam pas om 12 uur mijn bed uit! Jennie had een lekker ontbijtje gemaakt en ik kreeg al mijn eerste graduation cadeau van Honey en Bil, een knuffel waar iedereen zijn naam kan op schrijven, met een graduation cap (zo’n vierkant ding dat ze hier op hun kop hebben). ’s Middags gingen ik, Mckenzie en Jennie naar Stacey (mijn eerste gastmoeder die voor EF werkt), want er was een EF meeting met andere exchange students. Het was wel leuk om andere studenten te zien, en het eten was echt heel erg lekker! We gingen gewoon een beetje kletsen en over de terug vlucht praten enzo. Na de meeting gingen we Maggie ophalen bij Jennie’s ouders downtown. Ik en Mckenzie gingen naar de buren waar we op hun veranda even bij gingen kletsen want het was best lang geleden dat we daar waren! Toen we thuis kwamen was ik weer mega moe en ik besloot om weer op het dak te gaan zitten, want dat is vanaf nu echt mijn lievelings plekje in het huis! Lekker zonnen, weg van iedereen met mijn Ipod in, heerlijk! Ik ging ook nog even de mule rijden in de weilanden, waar ik weer een paar herten zag rennen :). Toen ik terug kwam met de mule was Billy buiten met Bryan baseball aan het spelen, dus ik deed even met hun mee, maar ik was er al gauw klaar mee want ik was moe. Ik en Jennie gingen nog even tv kijken, en ik viel op de bank in bed en ik was daardoor helemaal vergeten om mijn blog te schrijven, vandaar is het deze week zo laat!
Maandag en dinsdag zal ik wel weer in mijn volgende blog bespreken, want deze is al aardig lang!

Ik ben nog maar 3 weken in Amerika, en over 8 dagen komen pap en mam! Het is echt zo raar hoe snel te tijd gaat, maar ik geniet zeker met volle teugen!

Talk to you soon!

  • 21 Mei 2013 - 20:26

    Riekie:

    Oh, dat gaat snel Claire! Wat leuk dat je ouders ook naar Amerika komen. Geniet maar van het zonnetje daar, want hier is het bar en boos. regen.. regen .. koud. beh!

    Ik ben ook stiekem al een beetje aan het aftellen. Ik moet nog ongeveer zestig lessen geven, had ik vanmorgen uitgerekend :) Als de leerlingen hard zitten te werken, moet ik toch ook iets te doen hebben.

    De eindexamens zijn volop bezig. Nederlands VWO was erg moeilijk, havo was redelijk te doen. Gelukkig heb ik dit jaar geen examenklassen, dus ik zie mijn collega's hard werken ( en veel zuchten en steunen).


    geniet van de laatste weken in de USA en ik ben benieuwd hoe je graduation/afscheidsfeestje wordt!

    groetjes RiekieHamers


  • 22 Mei 2013 - 00:05

    Jolanda Van Gennep:

    Hoi Claire, nou dat was zeker een lang verhaal. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd en ben blij als je weer naar huis komt. Het zal wel weer wennen worden in dit koude kikkerland. We hebben nog steeds onze winterjassen aan. We gaan de daagjes afstrepen en ik hoop dat je nog de laatste leuke weken hebt! Liefs tante Jolanda

  • 22 Mei 2013 - 12:03

    O En O Rosmalen:

    Dag Clairtje,

    Erg blij zijn wij met feit jou weer snel te ontmoeten.
    Maar snel ook de tijd van je afwezigheid hier voorbij.
    Met spanning wachten wij op jou terugkeer.
    Veel groeten van je o en je o, met de nodige xjes.

  • 23 Mei 2013 - 20:08

    Marja:

    Ha meissie,

    nog 7 nachtjes!!! Geen wonder dat je geen tijd had voor je blog, wat heb je nog veel te vertellen zo in de laatste weken. Alsnog je snel nog alles wilt doen en meemaken wat je niet hebt gedaan. Slapen op het dak, verrekte gek!!! Wel kei lief van McKenzie <3

    Ik hoop dat het kamperen keileuk wordt en volgende week.....jaaaaaaaa!!!!!!! I can't wait!!!!


    xxx Mama

  • 23 Mei 2013 - 20:44

    Marga:

    Klinkt allemaal weer super leuk. zo een pizza en toetje wil ik ook wel eens proberen.
    Weer een enorm lange blog, het schrijven gaat je steeds beter af. Vissem wel ooit gedaan maar niet mij hobby, zo een spartel ding van de haak afhalen liet ik graag aan anderen over.
    Geniet tot de laatste dag in de US en wie weet ga je nog ooit terug.
    Marga en Pierre

  • 04 Juni 2013 - 12:44

    Lisette:

    Hoi Claire,

    Leuk om je verhalen te lezen en wat fijn dat je ouders nu bij je zijn!
    Geniet van je laatste week!!!!!!!!!!

    Liefs, Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 52379

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: