New host family and fair time! - Reisverslag uit Wauseon, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu New host family and fair time! - Reisverslag uit Wauseon, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

New host family and fair time!

Blijf op de hoogte en volg Claire

05 September 2012 | Verenigde Staten, Wauseon

Sorry dat mijn blog deze week een beetje aan de late kant is. Dat komt omdat ik het zo druk heb! Ik verveel me iig niet!!

Maandag had ik een drukke dag met Stacey. ’s Ochtends moesten we een van haar fosterkids afzetten, die terug ging naar haar ouders. Daarna moesten we wat mensen bezoeken, maar we hadden zo honger dat we eerst even frietjes haalden, en omdat we in Toledo waren, gingen we ook langs een paar winkels. Nadat we al de mensjes hadden bezocht gingen we naar een Mexicaans restaurant, het was echt heerlijk!! ’s Avonds had ik band en cheer practice.
Dinsdag ochtend had ik de afwas gedaan en ’s middags moesten we de stad in. Als eerst gingen we langs school want ik moest mijn rooster ophalen. In Amerika hebben ze elke dag hetzelfde rooster, en elke dag begint school om 7.52 en eindigt 2.58. Ik heb geen idee waarom ze zulke autistische tijden hebben, maja het is Amerika. Mijn rooster elke dag is: chemistry, accounting, band, geschiedenis, Japanse kunst (vraag me niet waarom :p) en als laatst Engels. Natuurlijk heb ik nu eindelijk een mega groot kluisje op school, het is 2 meter lang en je mag het helemaal zelf inrichten! Maar ze hebben hier codes om je kluis te openen, wat echt mega irritant is! Ik probeerde het een paar keer, en het lukte me niet dus Stacey deed het één keer en het lukte haar! Dus ik weer proberen en hij bleef maar dicht! Stacey moest echt zo hard lachen! Uiteindelijk stonden we een half uur bij mijn kluisje en ik had hem in totaal 2 keer geopend! We gingen ook nog even de stad in en natuurlijk kochten we een ijsje. Ik heb ook een paar kleren gekocht met het logo van de school erop, een Bulldog. Iedereen hier in de stad in helemaal trots op de school en iedereen draagt t-shirts, broeken of andere spullen met een Bulldog erop. Madi, een meisje van cheerleading, had me uitgenodigd om ’s avonds mee naar een baseball game te gaan, en natuurlijk deed ik dat :). We gingen naar een wedstrijd van Toledo’s baseballteam en het was echt mega vet! Er is echt heel veel te doen rondom een wedstrijd, er waren allemaal eettentjes, winkels en spelletjes. Ik en Madi zagen een paar mariniers dus we gingen kijken wat hun deden. En ze hadden een lat heel erg hoog gelegd en daar moest je dan op klimmen en pull ups doen. Ik daagde Madi uit om het te doen en uiteindelijk deed ze het, alleen toen begonnen alle mariniers te zeiken dat ik het ook moest doen… Het ging niet helemaal perfect maar ik kreeg wel een mariniers t-shirt :)! Uiteindelijk kwamen we heel laat thuis en was ik gesloopt.
Maar gelukkig kon ik woensdag uitslapen want ik had lekker niks te doen. Stacey was weg de hele dag dus ik ging ff al mijn tv series kijken, afwas bijwerken en skypen met het thuisfront. ’s Avonds had ik zoals gewoonlijk cheer practice. Maar dit keer haalde mijn nieuwe gastgezin mij op! En vanaf die avond was ik een lid van de familie Hilton. Ik deel een kamer met Mckenzie, en aangezien ik heel erg moe was wou ik naar bed gaan, maar voordat ik het wist was heel de familie op onze kamer en kletste we tot 12 uur ’s nachts.
Donderdag ochtend hadden mijn nieuwe host broertje en zusjes blauwe pannenkoeken met chocolade stukjes gemaakt, het was echt geniaal! De familie is best rijk en ze hebben echt van alles! ’s Middags gingen we op een soort van jeep maar dan in een golfkarretje formaat racen over hun landgoed. Ze lieten ook mij achter het wiel. We knalde bijna tegen een boom aan en vlogen bijna in een rivier, maar veder ging alles goed! Het was echt zo leuk om te doen! Het was echt bloedheet dus na ons avontuur sprongen we het zwembad in. Na de frisse duik moesten Mckenzie en Maggie kun kippen naar de fair brengen. Het was eindelijk fair-time!! De Fulton County fair is deze week. Dat is bijna hetzelfde als een kermis, maar tien keer groter en met barns! Dus met heel veel dieren, kippen, koeien, schapen, paarden en veel meer! Sommige dieren verkopen ze, maar sommige zijn ook voor de show. Mckenzie en Maggie moesten hun kippen en kalkoenen inchecken en daarna hadden we ze in een hok gezet. We moesten snel naar huis want ’s avonds was de football game! De eerste football game van het Varsity (high school) team die ze thuis speelde. En het was echt gekkenhuis! Ik was in band en in cheerleading dus toen de wedstrijd begon deed ik mee met de band en na het schoollied en the national anthem moest ik naar cheer. En zo moest ik de hele tijd omwisselen. Morenci speelde tegen Hudson, een team waar ze al 14 jaar niet van hebben gewonnen, en niet veel mensen hadden er vertrouwen in. De teams stonden heel lang met gelijk stand, maar toen, in de laatste 30 seconde scoorde Morenci, en heel de stad ging uit zijn dak! Dat was zo mooi om te zien! Mensen gooide bakmeel in de lucht, iedereen was aan het juichen en springen en ze rende allemaal het veld op. Het was echt geniaal. Na de game was er een kampvuur bij Kelsie, dat was echt heel erg gezellig en ik ben verslaafd aan kampvuur eten. Gelukkig kon Jennie mij ophalen en lag ik niet al te laat in bed.
Want vrijdag moesten we ’s ochtends naar de fair om de kippen en kalkoenen eten te geven, we maakte ook nog een rondje over de fair en ik heb geniale dingetjes gekocht! Na de fair gingen ik, Maggie en Mckenzie shoppen in een shoppingmall in Adrian. Ik had niks gekocht maar hun hadden beide een paar schoenen gevonden. En toen nodigde de familie mij uit voor tubing in Devils lake. Tubing is op een band achter een speedboot hangen. Ik had nooit van mezelf gedacht dat ik dat zou doen, maar ik ga alles hier proberen, dus dit ook! Ze hadden 2 banden, een ronde en een soort vierkante en op die vierkante kan je met z’n tweeën op. Dus Maggie ging op de ronde en ik en Mckenzie gingen op de vierkante. Bryan zat achter het stuur en Jennie was constant aan het lachen! We gingen echt mega hard en ik was doodsbang om te vallen. Natuurlijk vielen ik en Mckenzie als eerst. Het vallen deed even 1 seconde pijn maar daarna schoten we allebei kei hard in de lach. Na een paar keer getubed te hebben, nam ik even een time-out. En toen was the game on, Mckenzie vs. Maggie. Ze duwde elkaar de hele tijd en lachte kei hard en dan als er een viel was de ander helemaal aan het juichen. Dat was echt heel erg grappig om te zien. Na het tubing gingen we ’s avonds naar de fair. Jennie’s zus heeft een camper bij de fair dus na een paar rondjes te hebben gelopen gingen we daar naar toe en hadden we een kampvuur met pizza!
Zaterdag was ik helemaal gesloopt en ik voelde me niet lekker. Mijn keel deed heel erg pijn en ik moest om de seconde hoesten. Waarschijnlijk kwam dat door de football game (cheerleading) en door het water wat ik in mij heb gekregen tijdens tubing. We moesten weer naar de fair om de dieren eten te geven en daarna hield ik het rustig aan en bleef in de camper van Jennie’s zus. Ik had nog wel even een paar rondjes over de fair gedaan natuurlijk :).
Zondag was de dag dat Mckenzie en Maggie hun dieren moesten showen. We moesten daar om 7 uur ’s ochtends zijn, maar ik was heel erg ziek dus ik ging in mijn pyjama en ik ging veder slapen in de camper van Jennie’s zus. Mckenzie was eerste geworden en Maggie vierde! Omdat we allemaal kapot moe waren gingen we daarna naar huis en we hielden een film marathon. Ik ging vroeg naar bed want ik voelde me nog steeds niet lekker. Maar gelukkig heeft Jennie best wel goede medicijnen dus ik begin beter te worden :).

Ik merk al echt dat mijn Nederlands heel erg achteruit is gegaan, het duurde mij 4 dagen om dit te schrijven, omdat ik steeds maar in het Engels dacht. Deze week is school begonnen, maar dat krijgen jullie pas te horen in het volgende verslag! Ik ga nu lekker naar bed want ik ben zoals gewoonlijk moe.

Talk to you soon!

  • 05 September 2012 - 12:07

    Marc:

    Lieve Claire,

    Wat een spannende dingen allemaal! Je verveeld je in ieder geval niet.
    Wat zijn dat "autistische tijden"? haha.
    Hier begon de school toch ook zo vroeg?
    Knap dat je alles ook durft te doen.
    Als je terugkomt wil je misschien wel een boerenbedrijf met al die beesten om je heen.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel succes op school........chemistry- accounting- japanse kunst.....?

    xxxx
    Papa

    Ps. Het is nu de eerste "normale" week thuis.
    Het is erg rustig/stil zonder jou en Ilse. xxxx

  • 05 September 2012 - 12:07

    Marc:

    Lieve Claire,

    Wat een spannende dingen allemaal! Je verveeld je in ieder geval niet.
    Wat zijn dat "autistische tijden"? haha.
    Hier begon de school toch ook zo vroeg?
    Knap dat je alles ook durft te doen.
    Als je terugkomt wil je misschien wel een boerenbedrijf met al die beesten om je heen.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel succes op school........chemistry- accounting- japanse kunst.....?

    xxxx
    Papa

    Ps. Het is nu de eerste "normale" week thuis.
    Het is erg rustig/stil zonder jou en Ilse. xxxx

  • 05 September 2012 - 12:07

    Marc:

    Lieve Claire,

    Wat een spannende dingen allemaal! Je verveeld je in ieder geval niet.
    Wat zijn dat "autistische tijden"? haha.
    Hier begon de school toch ook zo vroeg?
    Knap dat je alles ook durft te doen.
    Als je terugkomt wil je misschien wel een boerenbedrijf met al die beesten om je heen.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel succes op school........chemistry- accounting- japanse kunst.....?

    xxxx
    Papa

    Ps. Het is nu de eerste "normale" week thuis.
    Het is erg rustig/stil zonder jou en Ilse. xxxx

  • 05 September 2012 - 13:24

    Inge Martens:

    hoi Claire,
    jij bent al van alle (amerikaanse)markten thuis, leuk hoor! heel veel succes op school. Heb je inspraak gehad in je vakkenpakket ? veel plezier, groetjes, tante Inge

  • 05 September 2012 - 17:43

    Marjorie:

    Hoi Claire,
    Wat gaaf om te lezen allemaal! Ben ook erg benieuwd naar het verslag van hoe het op school gaat! Heel veel succes met alles.
    Gr. Marjorie

  • 05 September 2012 - 18:32

    Mariël:

    Hoi Claire,
    Zo wat heb jij het druk en erg leuk daar, klinkt echt geniaal allemaal.Leuk dat je ook veel reacties krijgt, maar 3 dezelfde van je Dad is wel een beetje veel haha.
    Je vakkenpakket is wel bijzonder,ben benieuwd wat je daar allemaal over te vertellen hebt de volgende keer.
    Veel succes en veel plezier.

    Groetjes

    Mariël

  • 05 September 2012 - 20:27

    Marja:

    Hoi Claire,

    Ik heb de foto's van tubing op je Facebook gezien. En het is zó leuk om te zien hoe je ervan griezelt en geniet gelijkertijd, haha! Fijn dat de Hiltons je zo verwennen. Ik denk dat je straks niet meer naar huis wilt, want zo spannend is het hier allemaal niet. Het is zelfs heel rustig. Ik hoop dat je Engels net zo goed vooruit gaat als je Nederlands achteruit ;-) Het kletsen op Skype gaat je nog heel goed af. Nog geen Amerikaans accent... Maar hoelang dat zo blijft? Ik ben benieuwd en zie alweer uit naar je volgende verslag. Vooral of dat er nog chemistry komt tussen dat vak en jou..

    Liefs, mama xxx

  • 08 September 2012 - 07:49

    Riekie Hamers:

    he Claire,

    ik word al moe als ik lees wat jij daar allemaal uitspookt! Maar volgens mij heb je daar een supertijd. geniet ervan meid,

    groetjes Riekie Hamers

  • 09 September 2012 - 09:55

    Marga:

    Hoi Claire,
    Klinkt allemaal super gezellig, ben benieuwd hoe de school bevalt vooral Japanse kunst. Ben verbaasd dat het Mexicaans eten je bevalt kan redelijk pittig zijn.
    Doei Marga en Pierre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 52421

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: