Busy weeks before Christmas! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Busy weeks before Christmas! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Busy weeks before Christmas!

Door: Claire van Bon

Blijf op de hoogte en volg Claire

24 December 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Sorry dat het zo lang geleden is dat ik een blog schreef, ik ben zoals gewoonlijk weer heel erg druk geweest.

Maandag en dinsdag waren niet zo heel boeiend, na school gingen we beide dagen naar Jennie’s ouders en daarna naar band en cheer.
Woensdag had ik morning practice en na school gingen we met de ouders van Jennie naar een kerk kerst party! ’s Avonds gingen we naar Billy’s kerst concert. Alle kinderen van de kleine school gingen omstebeurt kerstliedjes zingen. Billy stak boven iedereen uit en stond daar nonchalant met zijn handen in z'n broekzakken en ik was constant met hem aan het seinen zodat hij begon te lachen.
Donderdag ging ik na mijn eerste lesuur naar huis want ik voelde me totaal niet lekker. En toen heb ik de rest van de dag geslapen.
Vrijdag ging ik weer naar school, want ik wil niet te veel schooldagen missen want dan kan ik niet mee doen met graduation. Tijdens de pauze deden alle seniors (inclusief ik en Maelle) een flasmob op het liedje Gangnam Style. Iedereen vond het helemaal geweldig en het was echt zo grappig om te doen. Na school had ik cheer practice en na cheer practice gingen we met wat mensen van school bowlen. Het was een wonder, maar het blijkt dus dat ik in Amerika best goed ben in bowlen! Ik werd zelfs gevraagd om mee te doen in het bowling team. Iedereen was honger dus we gingen ook nog even naar de Pizza Box, waar we met z’n alle een XXL pizza aten.
Zaterdag had ik een EF meeting met mijn IEC en wat exchange students van de omgeving. Eerst gingen we naar Stacey en daar maakte we kerstkaarten voor ons gastgezin ’s avonds was er weer een ander kerk kerst party. Wat heel erg grappig was, was dat daar een jongen was die geen exchange student was maar wel Nederlands sprak! Hij woonde 2 jaar in Nederland, in Zwolle en Rotterdam, dus hij had een gruwelijk accent, maar het was natuurlijk wel heel erg grappig. Alle exchange students gingen ook nog even met de kerstman op de foto en natuurlijk was ik aan het eind van de dag weer kei moe.
Zondag gingen we naar Jennie’s ouders om koekjes te bakken. Dat is het enige wat we die dag deden haha.
Maandag na school voelde ik me weer niet helemaal lekker, dus ze sleurde me mee naar de dokter en ik heb alles wat met de kou te maken heeft.
Dinsdag en woensdag waren niet zo heel speciaal.
Donderdag na school gingen we weer naar Jennie’s ouders omdat ik ’s avonds een band party had. Ik reed met de buurjongen mee naar school, maar ik was totaal vergeten dat je een cadeau moest meenemen. Dus we hadden een pot pindakaas met een lepel ingepakt. Bij de band party gingen we monopolie spelen en een film kijken. We gingen ook het cadeau spelletje doen en degene die de pot pindakaas kreeg was helemaal in de zevende hemel. Ik kreeg een klein pistooltje wat rook schiet.
Vrijdag was de laatste dag voor de vakantie! Maar ik wist niet zo goed of ik deze dag leuk moest vinden of niet, want het was ook Maelle’s laatste schooldag want zij vertrekt in het begin van januari naar Canada, waar ze gaat werken met gehandicapte mensen. Het laatste uur had iedereen eten mee genomen zodat we een klein afscheidsfeestje konden geven. Na school had ik cheer practice en na cheer moest ik met de band meespelen bij een basketbal game. Na de game gingen we weer bowlen met wat vrienden, maar dit keer was ik niet bepaald goed. Het positieve was, was dat de bowling hall echt verrukkelijke frietjes had!
Zaterdag haalde aunt Michelle mij op, want we gingen shoppen! Ik had het echt nog nooit zo druk gezien in de mall, iedereen deed natuurlijk last minute christmas shopping. Het was wel echt een hele leuke sfeer en ik was meer dan geslaagd! ’s Avonds gingen we naar mijn favoriete restaurant Applebees :). Ik bleef de nacht bij aunt Michelle slapen dus ik, Sarah en Joel gingen nog even een film marathon houden maar we vielen allemaal in slaap bij de 2e film.
Ik had al mijn kerstcadeaus meegenomen zodat ik ze bij aunt Michelle kon inpakken, dus dat was ongeveer wat ik de hele ochtend had gedaan. Daarna gingen we nog wat films kijken en toen ik thuis kwam gingen ik, Billy, Bryan en Maggie nog even voetballen, met een echte voetbal! Volgens mij dacht Billy dat het de Amerikaanse football was, want het enige wat ie deed was iedereen aan de kant beuken.

Ik probeerde een beetje de leuke dingen uit de afgelopen weken te halen zodat deze blog niet te lang werd!

Ik wil ook even iedereen bedanken die mij een kerstkaartje heeft gestuurd, ik kan echt niet uitleggen hoeveel dat voor mij betekent :)

Talk to you soon!

  • 25 December 2012 - 00:17

    Inge :

    hee die Claire,
    geweldig leuk om zo'n heel jaar alle festiviteiten en gewoonten daar mee te maken,
    vanuit Waalre een hele fijne kerst gewenst, geniet van je speciale kerst en oud en nieuw. Maak er iets gezelligs van, dat lukt je vast !!
    ik hoorde dat je 9 december nog gechat had met de hele familie in nederland; jou cadeautje van ons komt nog maar ik ben echt knetterdruk geweest.
    Heel veel plezier, ik neem aan dat je kerstvakantie hebt? een keer geen practice en school?
    Lieve groetjes en tot...
    tante Inge en natuurlijk ook ome Simon - Veerle - Caro en Jorg

  • 25 December 2012 - 00:27

    Riekie Hamers:

    gelukkig kerstfeest Claire!

  • 25 December 2012 - 12:02

    Christo Van Gennep:

    Lieve Claire,

    Wij wensen jou een vrolijk en gelukkig kerstfeest toe vanuit Stiphout,

    Groetjes,

    Christo, Jolanda, Christel, Fabian en Laura.


  • 25 December 2012 - 12:02

    Christo Van Gennep:

    Lieve Claire,

    Wij wensen jou een vrolijk en gelukkig kerstfeest toe vanuit Stiphout,

    Groetjes,

    Christo, Jolanda, Christel, Fabian en Laura.


  • 26 December 2012 - 12:15

    Marc:

    Hoi lieve Claire,

    Ondertussen hebben we al mee gekregen hoe bij jullie de kerstavond is verlopen.
    Je bent lekker verwent als we dat zo horen, en zien aan de foto's.
    Wij zijn gisteren met zijn alle weer uit wezen eten in het City Hotel.
    Maar dit jaar was het toch anders zonder jou.
    We hebben je erg gemist en veel aan je gedacht!
    Geniet nog maar van je vakantie daar, en doe ze allemaal van ons de groeten.

    Tot horens,

    Papa.
    xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 52439

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: