Een leuke rustige week - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Een leuke rustige week - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Een leuke rustige week

Blijf op de hoogte en volg Claire

10 Maart 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag hadden we geen school, dus het was weer een pyjama dag. We gingen wat films kijken, guitar hero spelen en ik had nog even aan mijn scrapbook gewerkt. Ook hadden we het hele huis schoongemaakt en ’s avonds had ik chili gekookt.
Dinsdag hadden we weer geen school ivm examens voor de Juniors. Bryan’s moeder kwam met wat pizza en ’s avonds had ik een cheer meeting. We dachten allemaal dat cheer over was, maar de school had besloten om vrijdag een peprally te doen voor de basketbal game, dus we moesten de cheers die we tijdens het football seizoen (crowd cheers) deden even herhalen zodat we ze allemaal weer wisten.
Woensdag na school ging ik naar Jennie’s ouders. Want ik had een intake gesprek over skype met de baas van De Rooie Pannen in Breda. Ik was best nerveus, want mijn Nederlands is niet zo heel goed meer en ik was bang dat ik er zo mongolisch zou overkomen. Maar de man die mij interviewde was heel erg aardig en vond mijn Nederlandse grammatica fouten juist heel leuk. En hij zei ook dat ik aangenomen was :). Dus als ik terug kom in Nederland, moet ik mijn Engels examen opnieuw doen, zodat ik alsnog mijn HAVO diploma heb. Als ik die haal ga ik eerst naar de Rooie Pannen en daarna NHTV Breda. Als ik het examen niet haal, dan ga ik naar dezelfde scholen, maar dan duurt het me een jaartje langer. Ik en Mckenzie gingen naar de buren waar we met z’n alle een film gingen kijken. Uiteindelijk lagen we veel te laat op bed en we waren beide echt mega moe donderdag.
Maar gelukkig was donderdag niet zo heel speciaal. Na school ging ik naar huis waar ik aan mijn scrapbook ging werken en ’s avonds had ik cheer.
Vrijdag hadden we het laatste uur in school de pep rally. Eerst gingen we met de band door heel de school spelen en alle klassen sloten achter ons aan, naar de gymzaal. In de gymzaal gingen de cheerleaders wat cheers doen en daarna was er een touwtrek gevecht onder alle klassen. En uiteindelijk hadden de Freshmen gewonnen, wat dus echt niet kan want dat zijn de onderklassen! Na school gingen ik naar Jennie’s ouders waar ik gelijk in slaap viel in mijn favoriete bank. Maar ik kon niet al te lang slapen want ik moest me klaar maken voor de game. Rond 5 uur gingen alle cheerleaders en wat leerlingen in de ‘fanbus’ naar de basketbal game van de jongens. Ze moesten de game winnen, anders waren ze uitgeschakeld! Maar ze werden helaas ingemaakt, er waren zelfs wat gevechten op het veld! Alle jongens spelen hier natuurlijk football, dus op een gegeven moment had iemand de bal, terwijl hij een overtreding maakte, en een gast van mijn school werd helemaal woedend omdat de scheids zo partijdig was, dus hij tackelde hem als een football tackle. Het was eigenlijk best wel gaaf om te zien, en heel het publiek werd helemaal gek! Na de game gingen we met de bus terug en Jennie haalde mij op in Morenci. Mckenzie, Maggie en een vriendin van Mckenzie waren in de bioscoop, en Jennie en ik besloten om ook nog even te gaan. De film duurde nog maar een half uurtje, en gelukkig hoefde we niet te betalen om naar binnen te gaan. We zagen dus alleen maar het laatste stukje van de film, maar het zag er heel gaaf uit! Dus ik denk dat ik maar eens een keertje de hele film ga kijken, volgens mij heette de film Save Haven.
Zaterdag was ik de hele ochtend alleen thuis, dus ik besloot om Jennie te helpen met de was. Uiteindelijk had ik iets van 6 manden vol gevouwen! Het duurde echt een paar uur! Ik ging even buiten joggen en daarna ging ik weer aan mijn scrapbook werken. De dag ging best snel en voordat we het wisten was het alweer 8 uur ’s avonds en niemand had avondgegeten want we hadden niks in huis. Dus Jennie ging uptown naar de pizzaria, maar dit keer nam ik geen pizza, maar een tacosalade haha! Maggie en ik hadden de hele avond een tv show gekeken called Buckwild, en het gaat over echte country studenten die allemaal gestoorde dingen doen, echt geniaal! En natuurlijk vielen we beide in slaap op de bank.
Vandaag heb ik tot nu toe niet zo heel veel gedaan. Ik heb aan mijn leesdossier gewerkt voor mijn Engels examen als ik terug kom en ik ga zo ff douchen. Ik denk dat Jennie van plan is om naar Adrian te gaan want we hebben geen eten meer in huis, dus dan ga ik waarschijnlijk wel ff mee.
Morgen begint softbal, elke dag van 17.00 tot 19.15, dus ik ben heel benieuwt hoe dat gaat worden! Want zoals veel van jullie weten, ik ben mega bang voor de bal haha!

Talk to you soon!

  • 10 Maart 2013 - 18:07

    Riekie Hamers:

    ha Claire,

    lekker om ook eens een rustige week te hebben. Alhoewel.... wat je maar rustig noemt. Als je softbal dadelijk heel leuk vindt, kun je meteen hier in Oss verder gaan. We hebben ook een club. De dochter van Gert, mijn man, speelt daar ook. Die vindt het erg leuk.
    Hoop dat het gaat lukken met je Engels examen.
    Mocht je nog begeleiding/hulp nodig hebben dan weet ik wel iemand die bijles Engels geeft en die erg goed schijnt te zijn :) Welke richting ga je op de Rooi Pannen doen?


    Maar eerst nog even lekker genieten in Amerika.

    groetjes, mevrouw Hamers

  • 10 Maart 2013 - 18:16

    Jolanda Van Gennep:

    Hoi Claire wat goed dat je op je nieuwe school al bent aangenomen. Alleen weet ik niet wat voor soort school, maar dat horen we nog wel.
    Hier gaat alles zijn gangetje, ik heb het mega druk met allerlei cursussen en mijn agenda zit zo volgepropt dat het niet leuk meer is. Spanje zit er voorlopig niet in.
    Dat cheer is dat nou zo belangrijk in Amerika? Het is natuurlijk wel leuk maar wat leer je daar nou eigenlijk? Het lijkt me dat je soms meer bij die ouders van Jennie bent als daar thuis of begrijp ik dat verkeerd? Kennelijk heb je het erg naar je zin. Heb je nog een leuke jongen ontmoet?
    Ik vind het nu wel lang duren hoor, ik ben echt blij als je weer terug bent. Nou meissie maak er het beste van en misschien spreken we elkaar nog. Liefs tante Jolanda

  • 10 Maart 2013 - 20:07

    Opa/oma Martens:

    Hoi claire
    Hardstikke fijn dat je jouw studie kunt vervolgens bijh de rooie pannen. Toch in Tilburg ?
    En wat de opmerking van Jolanda betreft. Ze stond vroeger ook niet klaar om tegen ons te zeggen dat ze een vriendje had.
    Je bent intussen wijs genoeg om dat zelf te bepalen. Gelukkig ben je weer zo terug in Oss.
    We zijn benieuwd !!!
    x-en van opa en oma

  • 10 Maart 2013 - 20:22

    Marc:

    Hoi Claire,

    Lekker hè, een keer een rustig weekje er tussen door.
    Jammer dat cheer afgelopen is.
    Daar heb je in ieder geval een hoop mensen mee leren kennen. Dat pakken ze niet meer van je af.
    Fijn dat het gesprek met de Rooi Pannen goed verlopen is.
    Je kans trots zijn op jezelf, dat je het toch maar volbracht hebt, een heel jaar in je uppie.
    Ben benieuwd hoe dat Californië je gaat bevallen......
    Geniet er nog maar van, want voor dat je het weet staan wij op de stoep. We kunnen niet wachten. haha.
    En succes met softbal. Wel een helm opzetten svp.

    xxxxx
    Papa

  • 10 Maart 2013 - 22:48

    Marja:

    Hoi Meissie,

    die foto van die chili, geniaal met al die blikjes ernaast! Ik vond jouw berichtje op facebook voor al je teamleden van de cheer echt heel lief. Bijzonder om dit allemaal mee te mogen maken. De tijd vliegt nu echt voorbij: over twee weken ga je alweer op Californian tour! En die opa en die oma, wat een rake opmerking over de vriendjes van tante Jolanda! Nou viel dat ook wel mee hoor...

    Super dat je bent aangenomen en ook fijn dat je met je Engels bent begonnen. Hopelijk gaat het allemaal goed, ook met de terugreis en de planning, haha! Ga jij eerst maar even een lekker soft balletje meppen, niet te hard anders vliegt ie hier om onze oren!

    Als je straks terug bent kun je dus bij Turnoss, bij de softbalclub en bij de Harmonie! En las ik nou goed dat je buiten ging joggen? Het moet niet gekker worden! Pas goed op jezelf, doe iedereen daar de groeten en tot horens!

    Mama xxx

  • 11 Maart 2013 - 09:41

    Christo:

    Hi Claire,

    Mooi zo'n weekje rust in het jachtige US of A.

    Lekker veel publiek trouwens op de tribune met het touwtrekken.

    Laatst had ik zelf erwtensoep gemaakt. Ik stuur een foto in de gezins app door waarop Laura aan haar vriendinnen vraagt waar ze die avond kan komen eten. dat gevoel kreeg ik ook een beetje bij die bruine derrie foto. Zal vast heel lekker zijn geweest. Dat was mijn erwtensoep namelijk ook.

    Hoe gaat het trouwens met je gewicht? Ik lees veel eten en ook veel sporten........

    En ten slotte, geniet vooral van de laatste maanden daar. Als je terug bent val je snel weer terug in het dan wel heel gewone leven. Van avontuur terug naar Nederland. Nederland is deze week trouwens extreem koud.

    Groetjes uit Stiphout,

    Christo

  • 12 Maart 2013 - 13:51

    Tante Coby:

    Hallo Claire,
    Hier weer even een berichtje uit Goirle, het is hier weer opnieuw winter, volgens de belgische berichten zal dit nog tot eind volgende week duren, maar we wachten maar af.

    Zijn vorige week een weekje in het hof van saksen geweest in het plaatsje nooit gedacht.(VAKANTIEPARK)
    daar hebben we een paar mooie lente dagen gehad!!!!! daarom valt het nu zo tegen, wil graag de zomer zien, en de dikke truien uitlaten, maar dat zit er ff niet in.

    verders gaat het hier goed, heb opa en oma afgelopen zondag nog gezien op een verjaardag, het gaat best goed met ze gelukkig.

    het begint al aardig te korten voor jou hé, ik bedoel de tijd in amerika, geniet er nog lekker van, en doe ze allemaal de groeten van ons, okë.

    liefs tante coby oom thieu

  • 16 Maart 2013 - 23:49

    Marga:

    Hi Claire,

    Klinkt allemaal weer heel gezellig en de Chili ziet er goed uit. Ik denk dat ik ook maar eens een pyjama dag ga invoeren. Alhoewel ik niet weet of het een goed idee is paarden buiten zetten en drollen uit de stal halen in mij pyjama.
    Super dat je aangenomen bent op de Rooie panne harstikke goed gedaan. Tot de volgende keer maar weer.

    Marga en Pierre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 52429

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: