Prom week - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Prom week - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Prom week

Blijf op de hoogte en volg Claire

28 April 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag tijdens school deden we weer helemaal niks. Er is echt geen zin voor mij om naar school te gaan, maargoed… Tijdens chemistry gingen weer stoelen opstapelen, tijdens band deden we niks en in mijn online class hadden we koekjes! Na school hadden we een softbal game. Ik had nog nooit een echte wedstrijd gespeeld want de meiden die in mijn team zitten, spelen vanaf ze konden lopen en zijn dus allemaal mega goed, en ik speel het net 3 maanden. Maar omdat we deze wedstrijd met 11-3 voorstonden, mocht ik in de outfield spelen! Het was echt mega eng!! Ik was de hele tijd aan het hopen dat er geen bal mijn kant zou opkomen, en dat hielp blijkbaar want ze hadden al snel 3 outs en wij hadden de game gewonnen. Na de game hadden we taco’s, maar die moesten we snel opeten want we hadden nog een wedstrijd. Elke softbal game heeft 7 innings, en bij de 5e inning stonden we voor met 14-0 en wij waren aan slag. Dus de coaches zeiden dat ik mocht gaan slaan! Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte, maar dat was ze niet! Ik had 3 balls en toen gooide ze een strike en ik sloeg hem, helaas vingen de mensen in de outfield hem, en we hadden 3 outs, dus we moesten weer offense en defense switchen. Gelukkig had het niet zo veel impact op de game, want we hadden alsnog gewonnen. Na de game gingen ik en mijn team een rondje om het veld rennen, en alle auto’s die langs de kant stonden begonnen helemaal te toeteren en iedereen was echt mega enthousiast, dat was echt super leuk! ’s Avonds kwamen we thuis en ik viel gelijk in slaap want ik was helemaal kapot.
Dinsdag had ik na school practice. Het had in de nacht geregend, dus we konden niet het veld op want het was kledder nat. De coaches besloten om de outfielders buiten in de parkeerplaats te laten rennen. Het was echt heel erg grappig want we moesten ballen vangen, en iedereen was kei bang dat ze tegen een auto zouden aanrennen. We waren best vroeg thuis en ik ging vroeg naar bed.
Woensdag hadden we geen internet op school, dus tijdens mijn online class deden we natuurlijk weer helemaal niks haha. De wedstrijd die we eigenlijk hadden, was geannuleerd vanwege het slechte weer. We hadden wel practice, maar die duurde gelukkig niet zo lang. Mckenzie’s oma haalde ons op en we gingen nog even naar de fisio therapeut, want mijn rug deed best pijn. We gingen bij haar opa en oma avond eten en daarna ging ik naar Julie, een van mijn vriendinnen hier. We gingen allemaal wii spelletjes doen wat echt heel erg gezellig was :).
Donderdag hadden we weer brownies tijdens online class haha. Na school hadden we softbal practice, maar ineens begonnen mijn schenen echt heel erg pijn te doen en ik kon haast niet lopen. De trainer zei dat dat best normaal was als je lijf niet gewent was aan rennen en dat je het dan ineens heel erg snel doet. Dus zij ging mijn schenen helemaal intapen en toen deden ze wat minder pijn. Na practice haalde Mckenzie’s oma ons weer op, we hadden beide geen huiswerk en het was echt heel erg mooi weer buiten dus we besloten om buiten een voetbal over te gaan schoppen. We wouden eigenlijk voetbal spelen, maar ik mocht niet rennen vanwegen mijn schenen. De buurjongens kwamen ook nog even buiten en we gingen gewoon een beetje chillen. Jennie haalde ons ’s avonds op en we gingen nog even een filmpje kijken.
Vrijdag was het koekjes tijd in online class! Na school hadden we weer een game en dit keer moesten we tegen de staat kampioenen spelen, die 3 jaar op een rij kampioen van Michigan waren. We dachten allemaal dat we echt geslacht zouden worden, maar uiteindelijk was er maar een verschil van 1 (!!!) punt. We verloren met 10-11 :(. Onze coaches waren wel heel erg trots, dus we hoefde niet conditie te doen na de game (wat we normaal wel moeten). Na de game gingen we de baseball game kijken, ons team verloor helaas met 7-3. Toen we thuiskwamen gingen we nog even pizza eten en een film kijken.
Zaterdag kon ik heerlijk uitslapen, wat ik echt nodig had! Maar rond de middag moest ik me echt klaas gaan maken, want ’s avonds was prom! Helaas kon mijn duitse date niet komen, want hij moest naar Washington DC om de ambassade te ontmoeten. Rond half 6 had ik afgesproken met al mijn vrienden om foto’s te maken. Toen we klaar waren gingen we met z’n alle uiteten bij Appelbees, mijn favoriete restaurant :). Het was echt heel erg lekker en gezellig. Rond 8 uur gingen we richting de prom zaal, het thema was ‘under the sea’ en alles was helemaal versierd met nep kwallen, vissen en zeemeerminnen, het zag er echt heel erg mooi uit! We gingen eerst een echte prom foto maken, ik en mijn vriendinnen wouden zegmaar een James Bond pose doen, maar we konden geen geweer van onze handen maken, omdat dat in deze tijd illegaal was… Dat was echt zo raar! Ja ik snap dat iedereen geschrokken is van Boston en de schietpartij in die ene school, maar een prom foto die illegaal is omdat we een geweertje maken met onze handen? Echt raar! Een echte Amerikaanse traditie is natuurlijk Prom King and Queen, ik had helemaal niet door dat ze die aan het aankondigen waren, dus ik heb echt geen idee wie de King en Queen waren haha! Het prom was echt heel erg gezellig, maar wel Amerikaans, met liedjes zoals cotton eye joe! Er was ook een fotobooth met onbeperkt gratis foto’s, dus ik dwong iedereen om met mij op de foto te gaan, aangezien ik niet zo veel foto’s van ze neem. Na prom ging ik met een vriendin naar haar huis om om te kleden voor after prom. Het was inmiddels 12 uur en we waren maar net op de helft van de promdag. Toen we beiden uit onze jurken waren, en gewoon weer een spijkerbroek en tshirt droegen, gingen we naar de school, waar after prom was. Toen we daar kwamen gingen we eerst even eten en daarna gingen we naar de gymzaal waar een paar springkussens stonden. Natuurlijk konden we het niet laten om er even in te gaan, er was ook een obstakelbaan, wat echt heel erg grappig was! Daarna gingen we naar de school bibliotheek waar op een mega groot scherm de wii aanstond. Ik ging met mijn vrienden Mario kart en Mario party spelen, maar het was niet mijn avond want ik verloor haast alles. Met Just Dance had ik wel gewonnen, maar ik kon maar 1 liedje doen,want ik was zo erg moe! Om 3 uur hadden de een loting. Iedereen moest naar de cafeteria en er werden prijzen uitgeven. Ik kreeg ook een prijs… een 3 meter lange boekenkast! Echt van alle dingen die ze hadden kreeg ik een BOEKENKAST! Iedereen moest kei hard lachen, want ik heb natuurlijk niks aan een boekenkast! Gelukkig kon ik het ruilen tegen een Bulldog tas met een trui, 10 dollar giftcard bij een pizza place en een bon voor een gratis haircut, daar heb ik wat meer aan dan een boekenkast haha! Om half 3 was after prom afgelopen en Jennie kwam mij ophalen. Uiteindelijk lag ik om 4 uur in bed, en viel ik gelijk in slaap.
Vanochtend heb ik met pap en mam geskyped en ik ga zo even uitnodigingen bestellen voor mijn graduation/going away party.

Talk to you soon!

  • 29 April 2013 - 09:55

    Christo Van Gennep:

    MOOIE FOTO'S!

  • 01 Mei 2013 - 12:21

    Marc:

    Hoi Claire,

    Wat vervelend van die duitse jongen. Maarja, jou kennende heb je het toch wel naar je zin gehad.
    En wat grappig die vangbal. Sla je een keer raak, vangen ze de hem. haha.....
    Nog 4 weken, dan zijn wij er!
    Mama en ik kunnen niet wachten.

    Nog veel plezier de laatste weken,

    xxxx
    Papa

  • 06 Mei 2013 - 23:10

    Marja:

    Hey Clairetje,

    Deze blog had ik helemaal gemist! Wat een verhaal weer! En die proms afterparty, wat een anticlimax als je dat zo leest, haha! Je zit er ook heel gezellig bij zo achter de spelcomputer. Zijn je benen trouwens weer beter? Oh ja, en dat lijkt me echt geweldig, online classes als je off line bent ;-)
    Toch wel jammer dat je die boekenkast niet mee naar huis neemt, al die boeken die je leest hadden daar tenminste mooi ingekund ;-)
    Alle gekheid op een stokje, ze houden jou daar lekker mooi bezig. Zo vliegt de tijd en voor je het weet, vlieg jij ook weer.... Naar huis!

    Veel liefs,
    Mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 52416

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: