First week in Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu First week in Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

First week in Boston

Blijf op de hoogte en volg Claire

01 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Boston

Donderdag hadden we een informatie bijeenkomst voor alle EF studenten. Er werden wat kamp regels verteld en de planning van de komende week. Toen dat allemaal was uitgelegd werd je begeleid naar je klas en mentor. Ik heb een best saaie klas maar er zitten wel een paar leuke Finse meiden in waar ik nu bevriend mee ben. Mijn mentor is echt geniaal, ze woont in Ohio dus heeft mij een paar tips gegeven, wat ik heel erg leuk vond.
Na de kennismaking hadden we wat vrije tijd. Ik had nog steeds last van een jetlag, dus ik een Emma (een Sweeds meisje uit mijn klas) besloten om de campus te ontdekken (natuurlijk verdwaalde we). Het is hier echt niet normaal groot, ze hebben echt alles, dus ik zal me niet vervelen! Ik had ook nog even een klein aandenken van het kamp gekocht in de Bryant University shop.
De verhalen over het eten in Amerika zijn geen grapjes… Pizza, pannenkoeken, frietjes, kipnuggets, nog meer pizza en ijs is waar we uit konden kiezen. Gelukkig ging ik op ontdekkingsreis en vond ik komkommers en wortels :).
Na het eten begon karaoke, met onbeperkt Ben en Jerry ijs! Er zaten echt hele grappige groepen tussen. En natuurlijk deden ik en een paar Nederlandse meisjes ook even mee. We zongen ‘Party in the USA’ van Miley Cyrus. Iedereen ging ineens helemaal uit zijn dat, dat was echt heel leuk!

De nacht van donderdag op vrijdag had ik gelukkig heel goed geslapen. Dat moest ook wel want vrijdag begon school. Ik heb 4 vakken: current issues, life in America, English en geography. Het waren allemaal kennismaking lessen, dus ze waren best saai :p. Maar gelukkig heb ik wel allemaal aardige leraren. Na school sprongen ik en Anne even snel in het zwembad. Al het eten was deze avond vegetarisch. Dat was niet zo lekker, maar lang leven wortels, komkommers en een stukje pizza margarita!

Zaterdag gingen we dan eindelijk naar Boston. Ik, Anne en Fleur gingen natuurlijk eerst naar de Starbucks. Er waren echt best veel souvenir winkels, waar ze wel grappige spulletjes hadden! We liepen de ‘grote’ winkel straat in, en het eerste wat we zagen was een mega grote kerstwinkel. Daarbinnen hadden ze echt alles om in je kerstboom te hangen, echt bizar! Voor pap en mam heb ik een paar foto’s gemaakt van de pub ‘Cheers’, we zagen wel alleen de namaak versie, want de echte was aan de andere kant van de stad :(. Natuurlijk kon een bezoekje aan het Harc Rock Café niet ontbreken :). En tot onze verbazing zat er een Abercomie en Fitch winkel :D. Toen we klaar waren met shoppen gingen we langs de kust lopen, wat echt heel mooi was! We keken niet meer echt op de kaart maar gingen gewoon waar we naartoe wilden. Zo kwamen we bij een mega leuk kermisje! Daarna hadden we even wat gegeten en gingen we in een parkje zitten waar we uitzicht hadden op echt typische Amerikaanse jongens die basketbal aan het spelen waren. Omdat we niet op de kaart keken waren we ‘ inside Boston’. De meeste van onze groep hebben allemaal toeristische dingen gedaan, maar wij hebben een lokale kerk bezocht, lokale mensen ontmoet en leuke winkeltjes gespot. ’s Avonds gingen we eten bij een Mexicaan, wat echt verrukkelijk was! Even een keertje geen Amerikaans fastfood. Toen we klaar waren moesten we naar de bus, maar helaas regende het en kwamen we zeik nat in de bus aan.

Newport is een badplaats waar we zondag naar toe gingen. Helaas was het niet zo’n heel fantastisch weer, dus we hadden geen zin om naar het strand te gaan (daarvoor moest je nog een lokal bus nemen). Dus ik, Anne, Fleur en Natsjan (een jonge uit Breda) gingen wat ronddwarrelen. Het was echt heel klein en niet zo veel te doen. We waren in een paar winkeltjes gegaan en middag gegeten bij een irisch pub. ’s Avonds was ik best moe, dus ik besloot om op mijn kamer te blijven en lekker vroeg naar bed te gaan.

Want maandag moesten we weer naar school. Na school hadden we even een uurtje pauze, we moesten namelijk vroeg eten want we gingen naar The United Skates of America. We gingen met beroemde gele schoolbus, wat best vet was :). We kwamen binnen in de hall en er waren neon lichten overal, ze hadden een old fashion skate course, een wandbeklim hoek en een ruimte waar je kon lasergamen. Ik, Anne, Fleur en Natsjan begonnen met skaten. Het was echt heel leuk en grappig om te doen, maar een Claire kan niet zoiets doen zonder gewond te raken. Na een half uur ongeveer duwde er een jonge tegen mij aan, want hij had geen zin om te remmen. Ik viel voorover op de baan, en het deed ontiegelijk pijn. Gelukkig waren er wat vrienden om mij heen die me hielpen op te staan. Eerst dacht ik dat het gewoon een blauwe plek werd, en dat ik even moest rusten. Maar toen probeerde ik op te staan er ik kon niks meer met mijn rechter been. Er kwam een verpleegster van EF die zei dat ik onmiddellijk naar het ziekenhuis moest. Er waren nog 2 andere meisjes die naar het ziekenhuis moesten, eentje dacht dat ze ging flauwvallen en de ander was ook gevallen, maar dan op haar arm. Dus toen gingen we met een paar mensen van EF richting het ziekenhuis, er werden allemaal foto’s gemaakt en we waren in totaal 4 (!) uur in het ziekenhuis. Mijn knie bleek gekneusd te zijn. Hij was ook helemaal bol, paars en blauw. De verpleegster had hem ingewikkeld, dus toen kon ik al helemaal niet meer lopen. We kamen rond 2 uur/ half 3 ’s nachts bij de campus, maar het lukte me niet om te slapen omdat het zo pijn deed.

Omdat ik zo weinig had geslapen viel ik overal waar ik ging zitten dinsdag in slaap (zoals op school). Ik moest eerst met typische Amerikaanse krukken lopen, wat ontiegelijk pijn deed aan mijn schouders en rug. Ik moest die dag wel gewoon weer naar school, maar gelukkig kwamen ze rond de middag met een rolstoel voor me. Veel mensen (ook studenten) helpen me hier en dat vind ik echt heel aardig van ze. Iedereen behalve ik en een paar staff mensen zijn naar een grote mall gegaan. Ik moest eigenlijk mee (ookal zat ik in een rolstoel), maar op het eind kon ik nog net hun gedachten veranderen en mocht ik op de campus blijven. Nu zit ik lekker te chillen en ga zo slapen want ik ben echt moe!

Mijn knie doet al wel minder pijn dan gisteren, en ik kan hem al een beetje op de grond zetten :). Ik wil even de mensen bedanken die op mijn reisverslagen reageren, dat vind ik echt heel erg leuk om te lezen! Het constant Engels praten gaat best wel goed, maar soms gooi ik er gewoon nog even een Nederlands woord doorheen en dan kijken ze me allemaal aan, denkend dat ik chinees praat.

Talk to you soon!

  • 01 Augustus 2012 - 03:05

    Kim Van Trier:

    Echt gezellig dat we in de zelfde tijdzone zitten.
    Wat ellendig niet naar de mall... maar ja beetje slapen is ook erg relaxed.
    Doe rustig aan met je knie! xx

  • 01 Augustus 2012 - 08:49

    Simone Van Trier:

    Wat heb je toch al super veel gedaan en meegemaakt! Klinkt erg goed. Leuk dat je er zo vol in duikt. Geniet er maar lekker van en inderdaad take it easy met je knie. Enjoy! xx Simone

  • 01 Augustus 2012 - 09:33

    Caro :

    hahaha, jij kan ook niet ergens heen gaan zonder te vallen ofzo!
    zo te horen is het erg leuk in amerika?
    moet nog even skype aanmaken (helpt papa wel bij) en dan kunnen we gaan skypen!
    veel succes met je knie en hopelijk spreek ik je snel weer! :D

    xx

  • 01 Augustus 2012 - 09:33

    Caro :

    hahaha, jij kan ook niet ergens heen gaan zonder te vallen ofzo!
    zo te horen is het erg leuk in amerika?
    moet nog even skype aanmaken (helpt papa wel bij) en dan kunnen we gaan skypen!
    veel succes met je knie en hopelijk spreek ik je snel weer! :D

    xx

  • 01 Augustus 2012 - 11:59

    Jolanda Van Gennep:

    Hoi clairtje wat ben je toch weer een pechvogel, gaat hij weer? Ik vind het wel leuk hoor om je verslagen te lezen. Zo ben je toch nog een beetje bij ons. Ik had je foto al op face book gezien. Het was vroeger al zo, wie viel er ook al weer tijdens de communie van Christel ook al weer een gat in d,r hoofd?
    Komt een klantje aan, dikke kus op je zere knie ,xxx tante jolanda

  • 01 Augustus 2012 - 12:24

    Tante Henriëtte Ome Gerrrit En Oma:

    Hallo Claire

    Oma zegt wat ben je toch n stoetel, ik weet niet wat dat is,maar jij wel zegt Oma.
    Wij vinden het leuk om je verslagen te lezen en zo n beetje mee te maken wat je zoal doet.
    Gisteren zijn Oma ,tante Annie en ik naar Maastricht en Roermond geweest,was ook heel gezellig!
    We hopen dat je knie snel beter wordt en dat je weer overal aan mee kunt doen!
    Hier is het vandaag heel warm 30graden,dus we zitten lekker buiten in de schaduw.
    Beterschap met je knie en geniet maar van de dingen die komen gaan!
    Groetjes en xxxxx van Oma,ome Gerrit en tante Henriettte en n pootje van Bieke

  • 01 Augustus 2012 - 15:36

    Lisette:

    Haha geniaal dat NLse woord tussendoor! Kunnen je medestudenten ook nog wat (Nederlands) van jou leren.
    Je verhaal klinkt goed, volgens mij heb je het goed naar je zin daar!
    Sterkte met je knie en maar veel plezier maar weer daar!

  • 01 Augustus 2012 - 15:58

    Mama:

    Hoi meissie,

    Leuk om te lezen dat je het zo gezellig hebt. Ook al ben je weer een echte Stoetel ;-) Hopelijk heb je vannacht ook echt goed geslapen en gaat het ook steeds beter met je knie. Kun je ook de foto's nog aan het reisverslag toevoegen? Wist je dat het mininotebookje ook Bluetooth heeft? Dan kan je ook je foto's van je mobiel extra opslaan. Ik ben natuurlijk vooral benieuwd naar de foto's met Anne, Fleur en Natsjan (schrijf je dat echt zo?)...

    Veel plezier nog deze laatste dagen in Boston. En vergeet niet eruit te halen wat erin zit!
    xxx

  • 01 Augustus 2012 - 16:11

    Val!:

    Dit is echt typisch claire! Haha wel leuk om zo al je verhaaltjes te lezen :P doe het rustig aan en geniet van je tijd in amerika! Xxx val

  • 01 Augustus 2012 - 17:00

    Oma Martens:

    Hallo Claire,
    Jamer van die ene vervelende jongen. Zo zijn ze gelukkig niet allemaal !
    Wel vervelend voor je hoor. Hopelijk ben je weer snel goed ter been.
    Msst och, na regen komt toch weer zonneschijn..
    xxx

  • 01 Augustus 2012 - 21:04

    Marjorie:

    Hai Claire,
    Ik had je op FB al in een rolstoel gezien, wat een pechvogel ben je toch he. Hopelijk gaat het snel weer helemaal goed met je knie en kun je weer lekker alles doen.
    Echt super leuk om je verslagen te lezen! Ga zo door :)
    Gr. Marjorie

  • 02 Augustus 2012 - 16:34

    Donderdag 2 Augustus 2012 Cent:

    hallo Claire,
    heb al 2 keer gereageerd maar er staat niets op deze site, zal het niet goed doen, denk ik.
    Ome Thieu leert je wel opnieuw lopen als je weer thuis bent.
    geniet van het leven, en maak er wat moois van. liefs cent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 52400

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: