De laatste dagen op het kamp - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu De laatste dagen op het kamp - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

De laatste dagen op het kamp

Blijf op de hoogte en volg Claire

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Boston

Omdat ik dinsdag niet mee naar de mall ging en lekker vroeg ging slapen, was ik woensdag helemaal fit, en mijn knie was een stuk beter. Ik kon zelfs op 1 kruk lopen :). Van Anne en Fleur kreeg ik een cadeautje omdat ik dinsdagavond niet mee kon. Het was een kettinkje met een snorretje eraan, hoe geniaal! Ik had natuurlijk gewoon school, en gelukkig heb ik een hele leuke mentor. Na elke dag krijgen we een klein cadeautje van haar. We kregen bijvoorbeeld een snoepje wat ‘hug’ heette, ‘cause everyone needs an hug. Echt heel lief! Na school gingen ik en wat vriendinnen gewoon een beetje rondhangen op campus en ’s avonds was er een volleybal wedstrijd. Maar helaas verloor mij team gelijk de eerste ronde. Emma (dat meisje uit Zweden) helpt me heel erg met dingetjes. Zoals me overal in een rolstoel meenemen en als ik op krukken liep de deur voor me open houden en dat soort dingen, dat vind ik echt heel lief van der. Bijna iedereen hier op campus is wel aardig. Als je in Nederland tijdens lunch bij onbekende gaat zitten, kijken ze je aan ofdat je een hersenschudding hebt. Maar hier beginnen ze gelijk allemaal dingen te vragen en zijn ze heel spontaan.

Donderdag was gewoon weer een school dag. Maar ik kon vandaag wel weer lopen! De lessen zij hier trouwens echt chill :). Bij Geography moeten we een vakantie plannen vanuit hier naar je gastgezin, dat vind ik natuurlijk wel leuk om te doen! Bij Current Issues moesten we ons eigen land bedenken. Mijn groepje had de achternaam gepakt van een Thaise jongen uit de klas (ik weet niet meer hoe het heet want het was nogal een moeilijke naam). We hadden een weerwolf als symbool en in de Bill Of Rights stond dat iedereen niet voor 12uur ’s middags zijn bed uit mocht (dus iedereen had het recht om uit te slapen), je vampieren moet doden en jongens elke dinsdag roze kleding moeten dragen. ’s Avonds was er een talentshow, wat echt ge-ni-aal was. De Thaise mensjes deden allemaal een grappig dansje, er waren wat meiden die zongen, een groepje jongen die een poging deden om te dansen en zo nog veel meer grappige dingen! Op het eind kwamen de returnees, dat zijn jongeren die al een jaar als exchange student met EF in Amerika hebben gewoond en nu vrijwillig op het kamp helpen. Hun optreden was echt gewoon geweldig! De jongens waren verkleed als meiden en de meiden als jongens en zo deden ze allemaal grappige dingen. Na de talentshow begon ik met inpakken.

Want toen was het alweer vrijdag, de laatste dag van het kamp. Vandaag hadden we gewoon school alleen mentor uur duurde wat langer want we kregen onze vlucht informatie. Ik vlieg morgen ochtend (zaterdag ochtend dus) om 7 uur, Amerikaanse tijd, richting Chicago. Daar moet ik overstappen om naar Toledo te gaan, en daar haalt mijn gastmoeder mij op. Ik hoop dat mijn double placement uit Thailand, Booki, op de zelfde vlucht zit als ik, dat zou heel leuk zijn! Vanavond is er nog een feestje hier op campus en de eerste bussen vertrekken om 2 uur vannacht.

Als ik in Ohio ben ga ik een site aan maken voor al mijn foto’s (want waarbenjij.nu is klote wat betreft foto’s) en al mijn mailtjes beantwoorden. Sorry dat ik dat nog niet gedaan heb, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor!

Talk to you soon, when I am in Ohio :)

  • 04 Augustus 2012 - 01:36

    Benthe:

    Ein-de-lijk ga je dan echt naar je gastgezin, na 1 jaar wachten,
    plannen maken, bedenken wat voor huis het is en in wat voor buurt je terecht komt.
    En je gastmoeder natuurlijk!
    Hopelijk voel je je er een beetje thuis.
    Goede vlucht :-P
    xx

  • 04 Augustus 2012 - 02:05

    Joke:

    Nou, Claire, dat is nog eens andere koek dan onze vakantie in Nederland.Camperen en op de fiets....simpeler kan het niet! Maar dat vind ik, op mijn leeftijd, hééél fijn. Wat maak jij een leuke dingen mee en wat kan ik me voorstellen dat de kontakten in de VS makkelijk gaan. Daar staan de Amerikanen om bekend en de buitenlanders lijken zich makkelijk aan te passen. Soms zal het oppervlakkig zijn, maar in ieder geval is het hartelijk en niet zo gecompliceerd als in Nederland.
    Ik hoop dat je geen gekke capriolen meer uithaalt, want op verdere blessures zit je niet te wachten!

    Meissie, geniet van al het nieuwe. Ik lees met plezier je verslagen.

    Warme groet
    Joke

  • 04 Augustus 2012 - 11:54

    Amber:

    Echt leuk om allemaal te lezen Claire! Ik hoop dat je je 'waarbenjij.nu' goed blijft bijhouden. ;) En veel plezier nog verder!

  • 04 Augustus 2012 - 23:45

    Irma Van Loosbroek:

    Fijn om te lezen dat je het zo goed maakt. Je maakt wel een hoop mee, ben blij voor je. Heel veel plezier in bij je gastgezin en pas goed op jezelf.
    Vol verwachting zien we jouw verslagen tegemoet.
    lieve groetjes Irma xxx

  • 05 Augustus 2012 - 13:30

    Cent :

    HALLO CLAIRE.
    JE REISVERSLAG GELEZEN, JE ZIT NU DUS IN JE GASTGEZIN,HOOP VOOR JE DAT HET LEUKE MENSEN
    ZIJN, MAAR HET MOET WEL, ANDERS ONTVANGEN ZE GEEN GASTEN.
    WE HOPEN DAT JE HET NAAR JE ZIN HEBT, WEL EEN HELE BELEVENIS HÉ, ZO VER EN ZO LANG WEG
    VAN HUIS, MAAR DAT LUKT JOU WEL.
    LIEFS TANTE COBY OME THIEU

  • 07 Augustus 2012 - 09:51

    Lisette:

    hahaha, vampieren doden.. wie zou dat nou bedacht hebben.. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 52448

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: