Being busy! - Reisverslag uit Wauseon, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Being busy! - Reisverslag uit Wauseon, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Being busy!

Blijf op de hoogte en volg Claire

26 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Wauseon

Ik schrijf deze blog half slapend, want ik ben zo ontiegelijk moe! En je zult nu lezen waarom :).

Mijn school begint pas op 4 september dus ik kan nu nog lekker elke dag uitslapen! Gelukkig is Stacey heel makkelijk met dat soort dingen, ik mag doen wat ik wil! Maandag had ik natuurlijk weer cheerleading, deze week begonnen we met het leren van stunts. Ik word gelukkig niet in de lucht gegooid, ik moet er voor zorgen dat Madi (een meisje van cheerleading) zo hoog mogelijk in de lucht komt. We zouden eigenlijk maandag ook naar een tumbling baan gaan, maar dat ging helaas niet door, dus ik ging naar Tahlor en we hadden een ijsje gegeten in de stad. Al het ijs is hier echt zo ontiegelijk lekker, niet normaal! ’s Avonds was er band practice, wat natuurlijk weer ontzettend gezellig was!
Dinsdag had ik natuurlijk weer uitgeslapen. De rest van de dag heb ik spelletjes gespeeld met Troyana, een pleegkind wat deze week bij ons is. Ze is 15 en best aardig, ze verteld telkens aan Mikayla wat ze moet doen, en dat is echt geniaal want Mikayla vindt haar dus echt niet aardig! En ’s avonds had ik cheerleading.
Het enige klusje wat ik hier in huis moet doen is de afwas. Dus daar was ik woensdag zo’n 2 uur mee bezig want ze gebruiken hier voor alles een schoon bord, wat echt mega irritant is dus ik heb er wat van gezegd haha! Stacey heeft echt heel veel troep, dus ze geeft best vaak spullen aan haar vriendinnen die dan een grote ‘garage sale’ houden. Dus ’s middags moesten we overal een prijssticker opplakken, maar met muziek op de achtergrond was het best wel te doen! ’s Avonds had ik cheerleading en dit keer kregen we onze pakjes!! Echt mega grappig!
Donderdag ochtend bracht Stacey me naar Kelsie. Ik ben best goede vriendinnen met haar en ik zie haar familie echt als een 2e gastgezin, ik mag daar ook alles doen wat ik wil. Ze hadden namelijk een scooter gekocht, natuurlijk mocht ik ook een paar rondjes in het dorp rijden. Haar moeder zegt elke keer dat ze echt had gehoopt dat ze een groter huis hadden, zodat ik bij hun kan wonen. ’s Middags gingen ik en Kels naar de Pizza Box, hét restaurant van Morenci. Kelsie is ook een cheerleader dus ’s avonds gingen we samen naar de training.
En toen was dé dag! De dag dat ik mijn eerste football game zou zien. ’s Middags had ik nog even met Ilse geskyped en mevrouw wou een paar cheers zien, dus ik was dat aan het doen en ineens sla ik een gat in het plafon! Gelukkig was Stacey niet boos, ze moest kei hard lachen. Haast overal waar ik kom moet ik bukken en als we in een supermarkt zijn word er echt 20 keer aan mij gevraagd of ik iets van de bovenste plank wil pakken! Rond 5 uur verzamelde alle cheerleaders bij school. Allemaal de pakjes aan, hoge staarten en lintjes in ons haar. Haast iedereen heeft hier een auto dus de andere 2 seniors nodigde mij uit om bij hun in de auto komen te zitten. Lekker weer, ramen naar beneden, de muziek ontiegelijk hard en hartstikke vals meezingen, echt geweldig! En toen begon de wedstrijd, ik wist natuurlijk wel wat football was, maar geen hoe het moet! Nou ik snap het nog steeds niet! Ik probeerde het te volgen maar toen ineens hadden we 6 punten en dan weer 8 en ineens 22. Om elke scheet stoppen ze de wedstrijd, dus 2 minuten op de timer kan 10 minuten in het echt duren, dat is echt mega irritant want dan zie je op de klok nog 5 minuten en 20 minuten later is de wedstrijd nog steeds niet afgelopen. Het enige wat ik zag gebeuren is bal gooien, tackelen, bloedneus, de scheids fluit en nog een keer gooien en zo dan 2 uur lang. Gelukkig hadden we wel gewonnen! Het was echt een hele lange avond maar wel echt geniaal! Ik kijk nu al uit naar donderdag, de volgende football game! ’s Avonds bleef ik bij Kelsie slapen, we keken nog even een film. Ze hebben best veel katten en ik sliep op de bank, dus ik werd gestalkt door een kleine kitten die mij de hele nacht wakker hield.
Dat was echt niet grappig want zaterdag hadden we om 9 uur ’s ochtends een ‘Car Wash’ met het cheerleading team! De coach had geregeld dat we het bij het brandweer gebouw konden doen. Dus ik, half slapend met grote roze broden met daarop ‘CAR WASH! SUPPORT MORENCI’S CHEERLEDING TEAM!’ in de lucht zwaaien. Ik en Tahlor deden allemaal cheers om aandacht te trekken van alle voorbijgangers, ik voelde me echt als een malloot maar het was wel echt heel grappig! We deden alles omstebeurt dus het was ook mijn tijd om de auto’s te wassen. Maar ik +moeheid +mooie dag +water= rotzooi! Ik pak die waterslang op en dat ding spuit alle kanten op, dus iedereen werd nat en natuurlijk kwam er een watergevecht! ’s Middags ging ik met Stacey mee naar een EF picknick. Stacey is een ECI, dat is een contactpersoon, dus zij heeft een stuk of 5 andere studenten die onder haar toezicht hier zijn. Ik kende er al 3, Booki, Lena (een zweeds meisje waar ik op het kamp in Boston bevriend mee werd) en Paolo uit Italië. Veder waren er nog 2 duitse meisjes. We hadden een hele grote bbq want iedereens gastgezin was meegekomen! Het was echt heel gezellig, en het is altijd handig, internationale vrienden :).
De meeste van jullie weten wel dat Stacey mijn arrival gastgezin is en bij EF werkt, dus ik help haar een beetje met gastgezinnen zoeken. Tijdens band camp had ik een paar telefoonnummers gekregen van mogelijke gastgezinnen. Na een lange tijd wachten, papieren invullen en telefoontjes plegen heb ik eindelijk een permanente gastgezin!! Zaterdag avond gingen we ze bezoeken omdat Stacey een interview bij ze moest afnemen. De achternaam van de familie is Hilton, ze hebben 3 kinderen (2 meiden, een van 16 en een van 12 en een jonge van 6). De oudste vierde haar verjaardag dus wij kwamen daar en de hele familie was er en zij zit bij mij in de schoolband dus er waren ook een paar vrienden van band. Het was echt heel erg gezellig en het klikte eigenlijk meteen! Ik moet een kamer delen met Mckenzie (de oudste) en we hebben onze eigen badkamer! En wat al helemaal fantastisch is, ik heb een inloopkast!! Het huis is best groot en ze hebben echt vanalles, een wii, een playstation, een slushpuppy maker, een popcornmaker en een zwembad! Dus ik denk niet dat ik me daar snel verveel, Billy (de jonge van 6) daagde mij gelijk uit op de wii, dus we hebben de hele avond Mario Kart gespeeld (en natuurlijk had ik gewonnen!). Ze moeten nog een paar papieren inleveren en als dat gebeurt is kan ik gaan verhuizen! Ze wonen in dezelfde stad als waar mijn school is, dus dat is wel heel chill! Waarschijnlijk zal ik deze week verhuizen :). Ik vind het wel een beetje jammer want ik kan het echt heel goed vinden met Stacey, alleen we hebben al gelukkig een paar dingetjes afgesproken die we samen gaan doen :).
De afgelopen weken gingen we elke zondag naar dezelfde kerk, en ik had vanochtend aan Stacey gevraagd of er misschien ook een kerk in de buurt is met meer jongeren. Gelukkig was die er! Dus vanochtend zijn we naar een andere kerk gegaan waar ook een paar tieners uit Morenci waren! Ik zit nu op mijn kamer en zoals ik al zei, ik ben echt ontiegelijk moe dus ga zo ff een middagdutje houden! Ik ga waarschijnlijk vanavond ook maar een gaan beginnen met inpakken!

Haast iedereen vraagt of ik Nederlands wil spreken, dus dat doe ik dan, en de hoofden van iedereen, echt onbetaalbaar! Ze kijken me echt aan alsof ik Chinees praat! Ik ben het hele cheerleading team het Nederlandse Spongebob liedje aan het leren, en dat is echt zo grappig. Ze zeggen haast echt alles fout en de klemtoon totaal verkeerd!

Talk to you soon!

  • 26 Augustus 2012 - 21:48

    Femke:

    haaaa claire!
    echt ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen, vooral omdat ik er een heel beeld van krijg van wat/hoe/waar jij al deze dingen meemaakt

    nog heel veel plezier, en blijf maar lekker veel verhalen schrijven! :)

    xxxx

  • 27 Augustus 2012 - 19:32

    Oma En Opa Rosmalen:

    Hoi Claire
    Het doet ons goed jouw verhalen te lezen! Fijn dat je nu een vast adres hebt gevonden.
    We begrijpen dat je je niet verveeld. En dat is geniaal !!
    Tot de volgende keer maar weer.
    zoenen van je opa en oma.

  • 27 Augustus 2012 - 20:46

    Marja:

    Hey Clairetje,

    Wat een verhaal, geniaal! Ik zie al helemaal voor me hoe het in de supermarkt gaat, haha! Ik ben ook erg benieuwd naar je cheers, tumbling en dansjes. Wie weet kunnen we de Huppelkes zover krijgen dat ze ook een cheer erin gooien. Ik houd me aanbevolen voor suggesties!

    Het is fijn dat je nu een permanent gastgezin gevonden hebt, ook al betekent dat weer het afscheid van Stacey. Houd het contact met haar goed in stand, volgens mij is het echt een fantastische gast moeder. Misschien is het een idee om iedereen hier in Nederland te vragen haar een kaartje met typisch Nederlandse foto's/afbeeldingen te laten sturen? Lijkt me echt geniaal!

    Tot het volgende verslag!

    xxx Mama

  • 31 Augustus 2012 - 13:29

    Lisette:

    Hoi Claire,

    een beetje late reactie, want ik had nu pas tijd om je verslag te lezen, maar wat een verhaal zeg!
    Het klinkt zo gezellig en goed daar en het is heel leuk om je verhalen te lezen!
    Geniet van het zwembad, het spongebobliedje en je nieuwe gastgezin!
    Krijgen we tzt ook nog een adres daarvan?

    Groetjes uit nL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 52387

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: