All about school and cheer - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu All about school and cheer - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

All about school and cheer

Blijf op de hoogte en volg Claire

13 September 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag gingen ik, Mckenzie, Maggie en Jennie naar de fair en dit keer gingen we in de attracties. We kochten een polsbandje waarmee je onbeperkt in de attracties kon. Dus daar waren we wel even zoet mee. Ik heb ook wat fair-food geprobeerd zoals, fried oreos, carmel appel, corndog, elephant ear, funnel cake en de famous milkshake. Als avondeten hadden ik en Bryan hobo-dinner gemaakt, we hadden een hele grote pan en we pleurde er gewoon alles in (ui, aardappels, corn, worst, krob sla, wortels en wat bier) en zette het boven het kampvuur. ’s Avonds had ik cheer practice en we hadden een paar geniale stunts geoefend.
Dinsdag was onze eerste schooldag. We moesten om 6 uur opstaan want de schoolbus komt elke dag om 7 uur. The bus ride duurt ongeveer een half uur, omdat we heel veel mensen moeten ophalen. Maar de buschauffeur reed zo sloom dat we pas om kwart voor 8 aankwamen en de lessen begonnen om tien voor 8, dus we hadden geen tijd om te ontbijten. Natuurlijk had ik ook problemen met mijn kluisje en daarom was ik te laat voor mijn eerste les, chemistry. Ik heb echt een hele domme chemistry klas dus de lerares legt alles in jip en janneke taal uit, waar ik heel blij mee ben! We deden wat experimenten die heel makkelijk waren. Na chemistry had ik accounting, en het is precies hetzelfde als m&o (wat ik de afgelopen jaren op het TBL had), dus dat is echt mega makkelijk en super chill! De leraar is ook heel erg chill want bijvoorbeeld als we zelfstandig moeten werken zet hij kei hard muziek aan. Op school beschouwen ze band als een vak, en dat had ik het derde uur. Dát is nog eens makkelijk een goed cijfer halen, vooral als je de bekkens speelt haha :). Ze hebben hier maar een half uur pauze, en echt iedereen koopt het op school. Maar ik doe dat niet want het is best duur, dus ik kwam daar, in mijn ‘Advengers’ broodtrommeltje, en iedereen vond hem helemaal geweldig! Best veel mensen zwaaide naar mij, zodat ik bij hun kon zitten, maar ik koos om bij de seniors te zitten, en dat is nou mijn vaste plek geworden. Ik had me verheugd op de geschiedenis klas, maar we kregen aangewezen plekken en er zit zo’n irritant jong voor me, ik word er helemaal gestoord van. Ik zeg duizend keer tegen hem dat ie zijn smoel moet houden en moet omdraaien, dan zegt hij dat ik gemeen ben en twee seconden later zit ie weer tegen me te lullen, zwaar irritant. En toen had ik de leukste klas, Japanse kunst. We deden niet echt veel, ze was meer een beetje een oriëntatie aan het geven over Japan en ze vertelde wat we gingen doen dit jaar, zoals: theekopjes en bordjes kleien, sushi maken, een Japanse game maken en we leren hoe je de beroemde Manga poppetjes moet tekenen. Als laatst had ik Engels, wat best moeilijk was want het was allemaal literatuur en bijbel verse. Maar de lerares is heel erg aardig dus die doet er niet zo moeilijk over. Na school moesten we met de bus terug, maar ik had hem bijna gemist want ik had geen idee waar die bussen stonden, gelukkig stopte de buschauffeur, zodat ik kon instappen. Eenmaal thuis aangekomen was ik helemaal kapot, ik ging op de bank zitten en mijn huiswerk maken. ’s Avonds had ik cheerleading.
Woensdag moest ik weer naar school, en er gebeurde niet zo veel speciaals. Mensen hebben geen idee dat ik een exchange student ben en vragen van welke Amerikaanse school ik kwam. Mijn tactiek om Nederlands te praten als iemand irritant is werkt best goed. Het gezicht van iedereen is dan echt onbetaalbaar! De bus vertrok veel vroeger dan dinsdag dus ik had hem gemist. Jennie en Bryan waren echt mega boos en gelijk was heel de school er bij betrokken, wat opzich wel mega grappig was. Maar waar ik wel achter ben gekomen is dat Jennie echt heel erg veel voor haar kinderen doet, in de positieve zin :). ’s Avonds gingen we naar de fair want de kippen en kalkoenen van Mckenzie en Maggie werden verkocht. Het was echt een heel gebeurde, de beesten moesten gewassen en geföhnd (!!) worden en de meiden moesten zich op der best uitzien want de beesten werden geveild. Volgens mij kregen ze allebei rond de 100 dollar. En de ‘’beste’’ kip werd verkocht voor 750 dollar! Dat is gewoon gestoord. Stacey (mijn vorige gastmoeder) had een plekje op de fair voor EF, dus ik bezocht haar elke keer dat we op de fair waren, en dat vond ik heel leuk :).
Donderdag had ik school en ’s avonds cheer, niks bijzonders ;).
Vrijdag had ik natuurlijk ook weer school en ’s avonds een football game. Ik heb Morenci nog nooit zo slecht zien spelen, dus we verloren dik! Maar het lag in ieder geval niet aan de cheerleaders want ik was na afloop mijn stem kwijt! Na een home game zet de band directeur kei hard muziek aan, en mensen die mij kennen, als ik moe ben, word ik hyper. Dus ik maakte er gewoon een after party van, en iedereen begon ineens te dansen. Mckenzie en ik hadden ons kapot gezweet dus toen we terug kwamen sprongen we met kleren enal het zwembad in, wat heel erg verfrissend was.
En toen was het eindelijk zaterdag, een dag zonder plannen. Bryan en Mckenzie leerde me softbal spelen en ze zeiden dat ik best goed was :). Ik had ook nog even met Billy gezwommen en geskyped met papa en mama want het was mama’s verjaardag! Ik, Maggie en Mckenzie gingen ook nog even op de mini jeep rijden (de mule), het was echt geniaal want ze waren kei bang toen ik achter het stuur kroop. ’s Avonds gingen we richting Jennie’s moeder want we moesten het huis versieren omdat zondag er een baby shower was voor een familie lid. Bryan en Mckenzie hadden een film gehuurd en die keken we ’s avonds met z’n alle.
Zondag was de baby shower, we deden allemaal spelletjes en Sarah (de zwangere vrouw) was 3 uur bezig met het uitpakken van de cadeaus. Er waren 2 baby showers, een voor de vrouwen en een voor de mannen, en ineens belde Bryan (die in het huis was waar de mannen waren) dat het huis naast hun in brand stond. Dus toen we klaar waren met de cadeaus gingen we hun party crashen en daar bleven we de hele avond.
Als ik nu met mensen uit Nederland skype, zeggen ze dat ik een Amerikaans accent heb. Dat is echt zo raar! Mijn hersenen zijn heel erg in de war, en ik heb nu echt moeite met dit in het Nederlands schrijven.

Sorry dat deze blog een beetje laat was, ik heb het echt ontiegelijk druk met school, cheer en met alles wat mijn gastgezin doet. En dit gebeurt vast vaker.

Talk to you soon!

  • 13 September 2012 - 08:45

    Christo:

    Hi Claire,

    het is druk lees ik. Ja iedereen is druk druk druk in de VS.

    Zaterdag verjaardag van mama was leuk. Hebben buiten gezeten want het weer was nog erg goed.
    Nu inmiddels niet meer. De herfst is begonnen in Nederland. Iedereen was er wel behalve jij en Christel. die is op Sicilie op vakantie met Fabian.

    Ik ga zo met papa golfen. Nou ja golfen. Ballen wegslaan en daarna weer opzoeken. Vorige week, beide na lange tijd, hebben we zo'n beetje alles geraakt wat we raken konden, behalve andere spelers gelukkig. In de boom, in de sloot, op de verkeerde baan...........

    Enjoy your stay and God bless you in the US.

    Ome Christo en Tante Jolanda

  • 13 September 2012 - 16:09

    Tante Jolanda:

    Haha , oom Christo is echt niet handig! Xxxxx



  • 13 September 2012 - 17:14

    Marc:

    Hoi Claire,

    Jij komt gebroken terug naar Oss volgend jaar. Haha.
    Ik denk dat je het iets anders ingeschat had allemaal, als ik lees wat je nu allemaal meemaakt.
    Dat is niet bepaald een lekker rustig jaartje Amerika....
    En dan s'morgens zo vroeg je bed uit. Bahbah.
    Wel een lekker gevoel lijkt me, als je iemand lekker op z'n nummer kunt zetten in het nederlands.
    Lees ik het goed, dat de kippen en kalkoenen gefönd worden?
    Het moet niet gekker worden daar.
    Nou, hier zijn de verkiezingen weer achter de rug. VVD (Rutte) is de grootste partij geworden.
    Kunnen ze met de PVDA weer plannetjes gaan smeden.
    Verder totaal geen boeiend nieuws uit Nederland.
    Geniet van alles wat er nog op je pad komt.
    Doe geen gevaarlijke dingen........(je weet wel).

    veel plezier.

    xxxxxxxx
    Papa

  • 14 September 2012 - 09:56

    Caro Martens:

    Hopelijk heb je toch nog een keertje tijd om met mij te skypen en spongebob in het Nederlands te kijken? :D :D Ik haat spongebob, maar voor jou maak ik wel een uitzondering ;)


    xx

  • 18 September 2012 - 17:11

    MARION VAN BON:

    Hallo Clair

    Wat leuk allemaal dit is wel iets om nooit meer te vergeten,maar dat vroege opstaan zou mij niet bevallen
    Jammer dat je morgen niet op mijn verjaardag bent,maarja bal;s het goed is kom je nog op genoeg verjaardagen van mij,ook als ik oud en krakkemikkig ben.
    Geniet maar lekker van deze mooie tijd de maanden zijn zo om.
    Liefs ome Ton en tante Marionxxx


  • 18 September 2012 - 17:11

    MARION VAN BON:

    Hallo Clair

    Wat leuk allemaal dit is wel iets om nooit meer te vergeten,maar dat vroege opstaan zou mij niet bevallen
    Jammer dat je morgen niet op mijn verjaardag bent,maarja bal;s het goed is kom je nog op genoeg verjaardagen van mij,ook als ik oud en krakkemikkig ben.
    Geniet maar lekker van deze mooie tijd de maanden zijn zo om.
    Liefs ome Ton en tante Marionxxx


  • 20 September 2012 - 17:36

    Lisette:

    Hoi Claire,
    ik was net te snel met vragen welke vakken je allemaal hebt.. dat heb je hier beschreven!
    Ik ben alleen je berichten in de verkeerde volgorde terug aan het lezen, niet zo handig dus ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 52390

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: