Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Nieuwe ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Claire

29 September 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Vorige week donderdag was ik gelukkig weer beter, dus het was weer tijd om naar school te gaan. Tijdens band class gingen we ‘Party in the USA’ oefenen, en iedereen zegt dat dat mijn liedje is, en op eens waren we allemaal aan het dansen maar tegelijk ook een instrument aan het bespelen, dat was echt heel erg grappig!Na school gingen we naar huis en ik probeerde mijn huiswerk te maken maar dat was haast onmogelijk want Billy en Maggie gingen Just Dance op de wii spelen. En hoe Billy dat deed was echt geniaal! Om te vieren dat ik weer beter was aten we natuurlijk pizza. De pizza’s hier zijn echt loei groot, niet normaal! Na het eten deed ik een tweede poging om mijn huiswerk te maken en daarna ging ik lekker vroeg naar bed.
Vrijdag was weer een school dag en ik dacht echt dat chemistry mega moeilijk zou zijn voor mij, maar tot nu toe hebben we het alleen nog maar over kilometers en grammen gehad, dus dat is voor mij mega makkelijk. Bij Engels zijn we nu het boek ‘The Crucible’ aan het lezen, het is geschreven als een toneelstuk, dus toen ik erdoor heen bladeren dacht ik echt; oh god dit wordt wat! Maar gelukkig spelen we het in de klas ook echt als een toneelstuk, dus dat maakt het heel wat makkelijker voor mij! Na school ging ik naar de backer cracker, a.k.a. de fisio, want mijn rug deed ontiegelijk veel pijn! Nou ik kan je een ding zeggen, deze gast is veel beter dan alle mensjes die ik in Oss had! Ik ben echt heel blij dat hier een fisio in de buurt is, want ik moet er vast en zeker vaker naartoe! ’s Avonds aten we bij Jennie’s ouders, en haar zus + familie waren er ook, dus dat was heel erg gezellig! Ik ging op zo’n heerlijke Amerikaanse stoel zitten (die je met een hendel uit kan klappen en dan half in een bed veranders), en binnen 10 seconde viel ik in slaap.
We gingen dit weekend niet camperen want iedereen moest nog even uitzieken. Hier willen ze allemaal dat ik iets Nederlands voor ze maak, dus zaterdag ochtend had ik Oma’s beroemde pannenkoeken gemaakt (met appel, suiker en kaneel). Hier smaken de pannenkoeken echt naar karton, dus dit was heel erg anders voor hun! Maar gelukkig vonden ze het allemaal heel erg lekker, en ze zeiden dat ik het vaker moest maken! Rond de middag ging ik mijn huiswerk maken want ik wist dat ik dit weekend geen tijd had om het te doen. Mckenzie wou dat ik in mijn blog schreef dat zij mijn make-up deze dag deed, dus bij deze :p. ’s Avonds gingen alle meiden (ik, Mckenzie, Maggie, Jennie, Michelle (Jennie’s zus) en Sarah (Michelle’s dochter) shoppen!! Eerst gingen we natuurlijk naar Walmart, waar ik echt veel te veel heb uitgegeven, maar dat moest wel want ik moet veel warme winterkleren en mijn Halloween costume kopen. Na lang nagedacht te hebben ging ik voor de piraat. Ik ben heel benieuwt hoe ze hier Halloween vieren, er zijn nu al zoveel huizen versierd! Na Walmart gingen we naar een Mall. Bij de winkel Claire’s liet in 2 nieuwe gaatjes in mijn oren schieten, iedere female heeft dat hier in de familie, en ik kon natuurlijk geen buite beentje zijn! Het was nu ongeveer 10 uur ’s avonds en we hadden allemaal ontiegelijke honger, dus we gingen naar een soort pub called ‘Apple Bees’. Natuurlijk bestelde ik friet, en dat was de lekkerste friet die ik tot nu toe heb gegeten in Amerika! We bleven best lang bij Apple Bees, dus we waren pas rond 12 uur thuis.
En dat was niet zo slim voor mij want zondag moest ik vroeg mijn bed uit want het was Cedar Point time!! Hier had ik zo lang naar uitgekeken! Cedar Point is uitgeroepen tot de beste atttractie park in Amerika, en het heeft haast alleen maar achtbanen! Ben en Kelsie kwamen mij ’s ochtends vroeg ophalen, want het was eerst tijd voor een roadtrip (Cedar Point was 2 en een half uur rijden). Kei harde muziek aan, hartstikke hard mee bleren, zonnebril op en je gedragen als een idioot, hahah geweldig! De Cedar Point trip was georganiseerd door een paar mensen van EF, en we zouden ergens moesten verzamelen, maar wij waren iets te laat omdat we nog even gestopt waren bij de Mac Donalds (om 9 uur ’s ochtends!!). Toen we aankwamen bij Cedar Point waren we verbaasd, het was helemaal niet druk!! We hebben nergens langer hoeven te wachten dan 2 minuten! We konden zelfs bij de beroemde achtbaan; Millenium Force (die echt zo geniaal fantastisch is) gewoon een paar keer blijven zitten! Ze hadden echt een paar rare achtbanen, zoals een achtbaan waar je in staat en die dan over de kop gaat en een achtbaan die 10 seconde duurt en je wordt afgeschoten, vliegt ontiegelijk snel mega hoog de lucht in en valt weer terug. Ik wou een foto kopen van ons in de achtbaan, maar geen een was goed gelukt want we hadden allemaal, bij alle achtbanen, onze hogen dicht. Tussen de middag gingen we pizza eten, en dit was echt de grap van de maand. We kochten alle drie dezelfde pizza en het was per stuk 9 dollar, maar de pizza was net zo groot als je van je 2 wijsvingers en 2 duimen een rondje maakt. Dus we besloten om niet meer eten de kopen in Cedar Point, want het was echt belachelijk duur. ’s Avonds besloten we om te eten bij Olive garden, een restaurant in Toledo. Het was onbeperkt bread sticks en heerlijke salade en soep voor 6 dollar!! Dus ik had me helemaal vol gefreten want het was echt super lekker en totaal niet duur! Eenmaal in de auto vielen ik en Kelsie gelijk in slaap maar Ben moest ons natuurlijk klieren dus ineens zette hij keeeeeei hard de radio aan, ik was echt zo boos haha! In zijn auto moet ik voorin zitten, want ik pas niet achterin want mijn hoofd raakt het dak, dat had ik nog nooit meegemaakt :p
Maandag was ik op school natuurlijk kapot moe! Maar het was gelukkig niet een normale dag, want Spirit Week begon! Spirit Week is een week in het jaar waar er elke dag een ander thema is, en dan moet je je kleden op dat thema. Maandag was het thema Country, dus iedereen had een cowboy hoed op, blousen aan en er kwamen mensen op de tractor naar school. Elke dag komen de mensen van the studen counsil kijken wie het best gekleed is, en er is dan ook nog een wedstrijd tussen de klassen. Na school gingen we naar de ouders van Jennie, hun buren hebben kinderen die bij ons op school en in de band zitten dus ik en Mckenzie gingen naar hun en dankzij hun wifi kon ik even met oma Simon, Caro, Veerle, tante Inge en tante Jolanda skypen. Het was een beetje balen dat de verbinding niet zo fantastisch was :(. ’s Avonds hadden ik en Mckenzie band repetitie.
Dinsdag was het thema Superhero day! Dus kei veel mensen hadden lakens en handdoeken om hun nek gedaan, wat een cape moest voorstellen. Sommige mensen waren ook helemaal in een kostuum. De school is trouwens echt raar. Er zijn mega strenge regels, je moet altijd je huiswerk inleveren (en dan geven ze je een punt), je mag niet naar de toilet in de les en de moet in de kantine blijven tijdens lunch, maar de leraren zetten wel muziek aan in de les, ook tijdens een toets, leerlingen kleden zich helemaal niet naar de dress code en ze geven er helemaal niks om als je te laat komt in de klas. Dat is echt zo anders als in Nederland, echt raar! Na school gingen we weer naar de ouders van Jennie, en dit keer hadden ze stokbrood! Ik was zoooo blij, mijn eerste stokbrood in Amerika, ik had het echt gemist! En ’s avonds mocht ik eindelijk week cheerleaden! In Nederland ben ik altijd de enige die z’n rug en nek knakt, maar hier doet echt iedereen het!! Dus daar ben ik blij om, ben eindelijk niet de enige haha!
Het thema was woensdag Wacky Wednesday (gekke woensdag). Ik had zaterdags bij Walmart spciaal een Angry Bird bom must/sjaal gekocht. Iedereen vond die helemaal geweldig op school. Sommige mensen waren echt zo geniaal gekleed! Zoals al je kleren binneste buiten of kleuren die ontiegelijk vloeken. Na school had ik eindelijk tijd om met Ilse te skypen :). Ze had ondertussen mijn cadeaus ontvangen en ik ben heel erg blij dat ze het tshirt wat ik had gekocht leuk vind en dat het past :). ’s Avonds had ik weer cheer.
Donderdag was geek day (nerd dag)! Ik had een geniaal shirt aan van koekie monster met daarop; MORE COOKIES! Ook had ik een koekie monster rugzak, een nerd bril en een hond/beer/wasbeer (ik heb geen idee wat het is) must op. Dus ik had even wat punten gescoord voor de seniors :). Na school gingen ik en de cheerleaders naar een belangrijke volleybal game voor onze school. Helaas verloren ze met 2 punten verschil. Maar het was echt vet om zo’n jonge meiden zo goed te zien spelen, niet normaal! 5 Meiden van ons volleybal team zitten in de top 10 van Michigan! ’s Avonds was de laatste cheer practice voor de grote dag, vrijdag!
Want vrijdag was de belangrijkste dag van het jaar, Homecoming day! Iedereen had kleren aan met de kleuren van de school, maroon and white! Ik moest natuurlijk mijn cheer uniform aan :p. Rond 1 uur gingen we met de band een hele ronde lopen door de school, en kei hard het school liedje spelen en elke klas sloot achter ons aan, in een stoet naar de gymzaal, want daar was de Pep Rally! Bij de Pep Rally werd iedereen van elk sport team voorgesteld, en natuurlijk ook de cheerleaders. Ze zeggen mijn achternaam hier zo grappig, vonbon , en dan echt mega snel, echt geniaal! Toen ze klaar waren met iedereen voor te stellen had mijn cheerteam een cheerdans op het liedje ‘Moves like Jagger’. Met allemaal stunts, piramides en veel meer! Volgens mij heeft Maëlle het opgenomen, dus zodra ik het heb zal ik het op facebook zetten :). Na onze dans begonnen de spelletjes tussen de Freshman, Sophomores, Juniors en Seniors. Ze deden allemaal spelletjes zoals touw trekken, wie het snelste een taart kon eten en er werd bekend gemaakt wie het beste verkleed waren de afgelopen week (de seniors natuurlijk). Ook deze we een spelletje wie het hardste een cheer kon zeggen. Dus ik en de cheerleaders moesten bij onze eigen klas staan, en iedereen van de school kent alle cheers dus we deden de victory cheer. Eerst ging het freshman, freshman, don’t be shy, stand up and give your battle cry, en dan moesten alleen de freshman schreeuwen: V I C T O R Y THAT’S THE BULLDOG BATTLE CRY. En zo ging het langs elke klas, maar de freshman en sophomores waren echt zo slecht, de juniors waren oké maar ik schrok me echt de pleuris bij de seniors, zooooo inmens hard! Dat was echt zo leuk om te doen! Na de pep rally moesten we snel avond eten en weer terug naar school, want we moesten ons klaar maken voor the big game! Homecoming game is de belangrijkste game van het jaar. Ook moesten de cheerleaders onze dans op Moves like Jagger nog een keer doen, en deze keer ging echt zo geniaal goed! Ook werd er bekend gemaakt wie de homecoming Queen en King waren, echt zo typisch Amerikaans! De football wedstrijd was zo spannend, niet normaal! Maar uiteindelijk verloren we met 1 (!!!) punt verschil, dus iedereen was zo ontiegelijk boos. Gelukkig sloeg die mood snel om, want na de game was the homecoming dance. Ik was echt heel benieuwt hoe dat ging worden, want er was natuurlijk geen alcohol en de leraren stonden met hun neus in je gezicht om te in de gaten te houden. Ze dansen hier nogal apart. Er kwamen kei veel liedjes waar iedereen in rijen ging staan, en dan het dansje deed van dat liedje. Natuurlijk kende ik die niet, maar ze waren zo ontiegelijk makkelijk, dus ik had het snel onder de knie. Ik en Maëlle (Belgische exchange student) lieten ook even aan iedereen zien hoe wij dansen in Europa, dus als 2 gestoorde malloten stonden we daar. Maar al snel stond er een hele kring om ons heen en iedereen deed ons na, dat was echt zo geniaal! Het was om half 12 afgelopen en ik wou snel naar huis want ik was kaaaaapot.
Vanochtend had ik lekker uitgeslapen, Mckenzie ligt nog steeds op bed en het is nu ongeveer half 2 haha slaapkop. Dit weekend heb ik gelukkig niks te doen,daar ben ik zooo blij om!

Sorry dat deze blog echt niet normaal lang is haha!
Nu ga ik Mckenzie der bed uitsleuren en een filmpje kijken. Ik kan het trouwens echt heel erg goed met Mckenzie vinden, we zijn echt allebei hetzelfde. En dat vinden haar ouders dan weer helemaal grappig want we zeggen ook heel van hetzelfde op hetzelfde moment. Ik ben haar ook Nederlands aan het leren, we zijn nu een paar liedjes aan het doen zoals Brabant, het Spongebob liedje, Cowboy Billy Boem (en dat vind Billy dan weer helemaal geweldig) en omdat ik het liedje Krokobil best vaak luister, kent ze die nu ook en dat heeft ze helemaal zelf geleerd, echt zo leuk!. Ook vinden ze het hier helemaal leuk als ik met iemand aan het skypen ben, ze komen dat gewoon allemaal om me heen zitten en luisteren.

Ik kwam erachter dat ik nog niet mijn nieuwe adres online heb gezet voor als een van jullie zo aardig is om mij frikandellen te sturen. Oh ze worden hier helemaal gek van mij en mijn frikandellen ahahaha. Dan vraagt Jennie, Claire wat wil je eten? En ik; FRIKANDELLEN!! En dan Jennie; Jij weer met je frikandellen hahaha.
Maar mijn adres is:

4308 West Mulberry Road
Morenci, MI 49256
The United States

Talk to you soon!

  • 30 September 2012 - 00:01

    Tante Jolanda:

    Hè clairtje, wij zitte deze week in Spanje, laat effe weten wanneer je kunt skijpen?
    Xxxxx mis you!

  • 30 September 2012 - 09:38

    Marga:

    Inderdaad een super lang verhaal hoe krijg je het voor elkaar. Je was bang dat je niet wist wat je moest schrijven maar dat lukt goed. Heel veel plezier nog dans er lekker op los.
    Marga en Pierre

  • 30 September 2012 - 12:13

    Marc:

    Hoi Claire,

    Wat een verhaal...........
    Nederlands koken? Je kan ook denken aan snert en zuurkool, boerenkool.
    Ik denk dat als daar de winter begint dat je hier dan goede sier mee maakt.
    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Ben benieuwd hoe Halloween gaat verlopen.
    Dat is toch op 1 november?
    Frikandellen opsturen, dat zal niet meevallen.
    Maar een blik Unox? Snert?
    Nou veel plezier, en tot je volgende verslag/skype.

    Papa
    xxxxxx

  • 30 September 2012 - 15:21

    Opa/oma:

    Een goed idee van je vader : snert maken. Heb je geen recept; laat het ons weten
    Geniaal idee of niet soms.
    Volvreten is goed geschreven en doet dat woordje echt herleven.
    Fijn hoor Claire, dat je het zo goed maakt en belangrijk is natuurlijk een goede fysiotherapeut.
    Met ons gaat alles goed, daar hoef dus niet naar te vragen !!
    Veel liefs en kussen

  • 30 September 2012 - 16:25

    Ilse:

    jouw bil is een krokodil! HAP HAP in je krokobil!!

  • 30 September 2012 - 19:22

    Amber:

    Leuk leuk leuk!

  • 30 September 2012 - 22:22

    Riekie Hamers:

    pffffffffff Claire, ik word al moe als ik jouw verslag lees:)
    Dan is het op het TBL maar een saaie boel hoor. Ik zal eens vragen of we het wat "Amerikaanser"mioeten gaan aanpakken. Ik zie al de schoolband door de gangen rennen. haha
    En meneer Streppel met een cape en ik in een cowboypakje.(ahum......... pak)

  • 01 Oktober 2012 - 11:48

    Mariël:








    Hoi Claire,
    Wat een lang maar super gezellig verslag. Dat je het naar je zin hebt is wel duidelijk.

    Goed dat je het pannenkoeken recept van oma hebt genomen,en niet die van mij want dat lukte nooit zo goed als ik ze zo af en toe bakte. (haha)

    Houdoe.... ( Heb je ze dat al geleerd?)

    xxx















  • 01 Oktober 2012 - 14:09

    Marjorie:

    GEWELDIG om te lezen!!!
    xxx

  • 02 Oktober 2012 - 20:19

    Marja:

    Hoi Claire,

    Wat een geniaal verslag! Vooral "Ze dansen hier nogal apart". Nee, gij dan! Gaat dan echt zo in rijen als in dat ene clipje van Footloose? Ik vind de reactie van mevrouw Hamers ook echt geniaal! Ik wil ze graag helpen om het wat Amerikaanser te maken, haha! Ik zie het al voor me. En als echte GGD'er zeg ik dan ook meteen: homecoming dance zonder alcohol kan toch ook heel gezellig zijn, haha!

    Ik ben wel een beetje de tel kwijt met de pizza's. Super lief hoe Jennie en haar gezin voor je zorgen. Geef je ze van ons een grote knuffel? En neem er zelf ook een!

    Liefs mamma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 52385

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: