Just an other school week - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Just an other school week - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Just an other school week

Blijf op de hoogte en volg Claire

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Zaterdag had ik eindelijk een rust dag dus ik besloot om te gaan skypen. Uiteindelijk heb ik met Rhavyta, Sacha en Benthe geskyped :). En het was weer zoals gewoonlijk. De eerste seconde dat ik en Rhavyta elkaar zagen schoten we allebei in de lach voor meer dan 10 minuten. En al die verhalen van Sacha en Benthe waren ook weer vanouds. In totaal heb ik dit dag 7 uur geskyped, dus toen ik klaar was stond het avond eten al op tafel. Na het avond eten kwam Bryan’s broer en iedereen hier dwong mij om football met ze te spelen. Iedereen deed mee, het werd echt een familie spel. Hier denken ze allemaal dat ik een prinses ben, dus ze zagen het niet aankomen dat de eerste bal die ik ving, gelijk een touchdown was! De rest van de avond hebben we allemaal spelletjes gedaan en ’s avonds keken we Revenge, een geniale tv serie.
Zondag had ik heerlijk lang uitgeslapen en in de middag gingen we met z’n alle naar Billy’s football game kijken. Dat was echt heel grappig om te zien, kleine muppits op het veld zien rennen en de ene viel na de ander. Na de game gingen ik, Mckenzie en Bryan naar een farm om pompoenen te kopen! Want het is bijna Halloween, en dan gaan we natuurlijk gezichten in pompoenen snijden :). ’s Avonds ging ik pepernoten maken! Er gingen een stuk of 200 in de oven, alleen 1 lading was helaas mislukt dus we hadden uiteindelijk een stuk of 140 pepernoten. Maar ze waren wel een beetje Amerikaans want ze waren ontiegelijk groot! Maar gelukkig had ik genoeg pepernoten om op school uit te delen.
Want maandag had ik tijdens Japanse kunst een presentatie over Nederland. Ik vertelde ze over de fietsen, de treinen, stamppot, sinterklaas, grachtenpanden en natuurlijk carnaval. Ook liet ik ze een filmpje zien van ’t dondert en ’t bliksemt tijdens een concert van Guus Meeuwis. En ze keken allemaal met verbaasde ogen naar het bier wat in de lucht vloog, dat was echt zo grappig! Ik moest goed uitleggen dat Europese koekjes hard zijn, want hier hebben ze alleen maar zachte koekjes, dus ze waren allemaal bang dat hun tanden eruit zouden vallen. Ook vertelde ik ze dat het koekje eigenlijk veelste groot was, en dat geloofde ze niet! Dus Jacob pakte een koekje en ging door heel de school lopen en vragen aan mensen of dit een te klein koekje was. En hij riep: ‘this is not a cookie, it’s a rock!!’. Dus dat was wel erg grappig om te zien, want ze geloofde mij gewoon echt niet! ’s Avonds had ik band repetitie, wat niet zo heel erg boeiend was want we moesten 3 uur lang marcheren.
En toen was het picture day! Hier maken ze echt een big deal om picture day, de jongens moeten een stropdas dragen en de meiden moeten heel netjes gekleed zijn. Ook kon je je eigen achtergrond kleur en pose kiezen. Dus ik koos een paarse achtergrond en een ontiegelijk lelijke pose, gewoon omdat het kan :). Na school gingen we naar de ouders van Jennie want ik en Mckenzie moesten snel eten want we moesten om 5 uur op school zijn. Zodat we ons konden klaar maken voor the big showcase! We gingen met de hele band in een gele schoolbus, kei hard muziek aan en we speelde allemaal een geniaal spel. Toen we eindelijk aankwamen in Adrian, waren er een stuk of 10 andere bands, en sommige met meer dan 100 leden, allemaal van andere scholen. Wij speelde; the best of 2012 met de liedjes ‘I want to hold your hand’, ‘The lazy song’, ‘Party in the USA’ and ‘Let it be/Hey Jude’. Het ging echt geniaal goed en het was echt heel leuk om al die bands te zien. Bryan kwam ons ophalen en omdat we allemaal mega erge honger hadden, stopte we even bij de McDonalds.
Woensdag was ik natuurlijk heel erg moe, en tijdens mijn eerste uur, chemistry, viel ik in slaap. Maar ik was niet de enige, in mijn klas zijn 5 andere leerlingen en die waren ook allemaal in slaap gevallen. Dus de lerares besloot om ons een rondje rond de school te laten rennen. Na school gingen we naar huis, waar ik even heerlijk had geslapen want ’s avonds had ik cheer. Bij cheer hadden we try-outs want over een paar weken begint competitieve cheer, dan gaan we tegen andere scholen wedstrijden spelen.
Donderdag na school gingen we naar de ouders van Jennie en ik en Mckenzie hadden allebei geen huiswerk dus ze ging mij leren hoe je softbal moet spelen, want heel de familie hier wil dat ik dat ga doen :p. ’s Avonds gingen we met de hele familie een film kijken en daarna lekker vroeg naar bed.
Vrijdag was het weer game-day dus dat betekend dat heel de school weer versierd wass en de cheerleaders hun uniforms droegen en de football players in hun jerseys. De hele game regende het kei hard en het was ontiegelijk koud, dus dat was niet bepaald leuk. En ze verloren ook nog eens.
Zaterdag kon ik weer uitslapen :). ’s Middags kwam Maëlle, het Belgische meisje. Ze had nog nooit een auto of iets anders gereden dus ze vond onze golfkarjeep echt geniaal. Ze reed kei hard een weiland in en we lachte echt voor 10 minuten. En toen reed ik haar naar de middle of nowhere en zij moest terug rijden, dus dat duurde ongeveer een uur, ipv van 5 minuten. We keken ook nog een stuk of 3 films want het was best koud buiten. Vanochtend had Jennie een heerlijk ontbijt gemaakt en Maëlle moest best vroeg naar huis helaas. Ik ben echt heel blij dat zij ook in Morenci woont, want ze is echt heel erg aardig en ze kent ook Nederlandse dingen zoals frikandellen, stampot en pepernoten! Ik lig nu lekker op de bank, een ontiegelijk domme film te kijken met Mckenzie en Jennie. En Maggie kwam net binnen met de mededeling dat de koe is geslacht, dus de komende weken gaan we waarschijnlijk vaak beef eten haha! Dat is hier echt heel grappig, ze eten hun eigen dieren. Zoals vanochtend, we waren Sarah aan het eten, Sarah het varken. Vanavond gaan we nog even naar Adrian om pizza te eten bij hun favoriete restaurant, en een bezoekje aan Wallmart zit er waarschijnlijk ook wel in :).

Talk to you soon!

  • 07 Oktober 2012 - 20:55

    Tante Jolanda:

    Hè clairtje wij zijn net terug van Spanje( ja alweer). Geniet erg van jouw verslagen. Binnenkort een keertje skypen samen? Zie wel dat je veel plezier hebt daar. Moet wel lachen om jouw woordkeus " geniaal"gewoon. Nog even en je spreekt en schrijft Nederlands met een Amerikaans accent. Ik vind het toch wel bijzonder hoor wat je daar allemaal meemaakt. Het lijkt wel alsof de gemeenschap daar hechter is dan de mensen hier. Het lijkt me ook dat jouw dagen helemaal gevuld zijn. Heb je nog wel tijd voor jezelf? Nou we missen je wel hoor tot gauw weer! Dikke kus en geniet...xxxxxxxxxxx

  • 07 Oktober 2012 - 21:14

    Femke:

    Wat leuk om te lezen dat je zó veel doet, en echt alleen maar onwijs leuke dingen! Geniet er maar van, en ook dadelijk van een echte halloween haha :) xxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 10:06

    Marc:

    Hoi Claire,

    Wat een prachtige week heb jij weer achter de rug.
    En dat je op school in slaap valt door al die drukte, dat begrijp ik.
    Hoezoo golfkarjeep? Rijd je daar in rond? Als prinses...hahaha.
    Wat jij daar allemaal meemaakt zeg! Geniaal.
    Nou geniet er maar van en tot horens.

    xxxxxx
    Papa

  • 08 Oktober 2012 - 19:16

    Cent Goirle :

    Hoi CLaire,
    Wij zijn ook weer in nederland, dus hier een reactie, fijn dat je het zo naar je zin hebt, vraag me af of je het daar straks leuker vindt als hier, we hopen van niet, maar je weet maar nooit,we missen jou toch eigenlijk wel een beetje.
    Je dagen zijn goed gevult als ik het zo lees, gelukkig maar, dan heb je ook geen tijd om heimwee te krijgen, hoelang ben je nu alweer weg!!! wat gaat de tijd toch snel.
    we blijven van je houden en denken steeds aan je maar die zijn er wel meer denk ik.
    leuke foto's trouwens, en lekkere pepernoten!!!!
    verders heel veel groetjes van ons beiden xxxxxjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 52417

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: