Last football game and Sauder Village - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Last football game and Sauder Village - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Last football game and Sauder Village

Blijf op de hoogte en volg Claire

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag moesten we natuurlijk weer naar school. Aankomende vrijdag hebben we een glow-show, a.k.a. de hele band is bezaaid met glowsticks, de drummajor heeft een zwaart en de color guard heeft glitterende sticks met discoballen. De glow-show is vrijdag na de football game. Maar omdat de glow-show natuurlijk in het donker is, moeten we al onze muziek uit onze hoofd kennen en de enige manier om dat te testen, is om de lampen van het lokaal uit te doen. Dus de hele week hebben we in het donker geoefend, wat soms nog wel moeilijk was met de bekkens! ’s Avonds hadden ik en Mckenzie weer band repetitie en dit keer gingen we buiten marcheren, in het donker. Het was echt zo donker dat je helemaal niemand kon zien, dus onze band director –die oh zo grappig is- ging door ons heen lopen en ons laten schrikken. Natuurlijk deed hij dat ook bij mij, maar iedereen schrok zich helemaal de pleuris omdat ik zo hard gilde.
Dinsdag was gewoon een normale schooldag, maar na school had ik gymnastics met de cheerleaders. Ik was heel benieuwt hoe dat zou gaan, ivm mijn rug. Al gauw kwamen we erachter dat ik niks met mijn rug kan doen, dus ik heb mijn radslagen, mijn round off (radslag met op het eind je benen sluiten) en mijn sprongen geoefend. Ze hadden echt vanalles daar, ringen, tumbling baan, balken, trampolines en dat soort dingen. Ze hadden ook een foam bath, een grote bak vol met schuimblokken, en ik sprong er natuurlijk volop in :). ’s Avonds ging ik nog even het jeepgolfkarretje rijden en lekker vroeg naar bed.
Woensdag na school viel de stroom uit in ons huis. Het waaide ontiegelijk hard en het is hier nu al onder 0 graden Celsius, en het word ongeveer -30 graden Celsius, ik hoop dat ik het overleef… Maar gelukkig komen alle holidays eraan!! Halloween, Thanksgiving en natuurlijk Christmas :). Alle winkels zijn nu al helemaal vol geladen met kerst spullen en Jennie had me al gewaarschuwd dat binnenkort de kerstmuziek constant aan staat in huis. Maar omdat dus de stroom was uitgevallen nam Jennie’s moeder ons mee naar de Pizza Hut. Ik ergerde me zo kapot aan de serveerster skills, dat ik gewoon een dienblad wou pakken en het allemaal zelf wou doen. Ik mis als een serveerster en achter de bar werken echt heel erg, niet dat ik daar hier tijd voor heb, maar dan nog :p.
Donderdag had ik ontiegelijk veel quizzen (schriftelijke overhoring) op school, maar hier praat gewoon iedereen tijdens de quiz en de leraar helpt je gewoon als je het aardig vraagt. Maar dat mensen praten is wel verrekte irritant, want dan kan ik me voor geen meter concentreren. EF stelt als eis dat ik gemiddeld een C moet hebben voor alles in het geheel (dat is dus gemiddeld een 6), dus ik maak me niet bepaald druk om school. Maar elke dag moet je je huiswerk inleveren en daar krijg je een punt voor, dat is wel zo rot want het enige wat je hoeft te doen voor het huiswerk is alles kopiëren van de tekst, en dat vind ik echt tijdverspilling want het enige wat je doet is het woord opzoeken wat je nodig hebt, en de zin daarna opschrijven. Na school gingen we naar de ouders van Jennie. Jennie’s moeder bakt echt heel veel dus ze heeft altijd wel koekjes, taarten en andere lekkernijen klaar staan! Eenmaal thuis gingen ik en Mckenzie onze kamer opruimen, wat nogal lang duurde.
Vrijdag was het weer game day. Na school gingen we naar Jennies ouders en daar moesten we heel snel eten want we moesten om 5 uur op school zijn voor de band repetitie. ’s Avonds hadden we weer een football game maar dit keer na de football game was de glow-show van de band! Iedereen was bezaaid met glowsticks, de drums hadden glow in de dark verf en alle instrumenten waren versierd. We speelde ‘The best of 2012’, met de liedjes ‘I want to hold your hand’, ‘The Lazy Song’, ‘Party in the USA’ en ‘Let it be/Hey Jude’. Het hele publiek ging uit z’n dak en het was echt zo leuk!
Zaterdag was iedereen helemaal kapot omdat we zo laat op bed lagen. Maar we moesten vroeg ons bed uit want we gingen naar ‘Sauder Village’. Dat is een groot park waar je de hele geschiedenis van Amerika ziet. Zoals the early settlers en de native Americans. We gingen in allemaal huisjes waar vanalles werd uitgelegd en ze meeste waren dingen aan het bakken zoals appeltaart of pompoen koekjes. We hadden ook pompoenen versierd en iedereen deed mee met een spellingstest, en ik won van Mckenzie haha! We bleven in dat park de hele dag en ’s avonds aten we bij de ouders van Jennie. Toen we eenmaal thuis kwamen keken we nog even 2 films en iedereen was passed out op de bank dus vanochtend hebben we allemaal lekker uitgeslapen en vandaag is een lazy day :).

Talk to you soon!

  • 15 Oktober 2012 - 01:51

    Ilayda:

    Hee Claire!
    Alles goed? Want vind je eigenlijk van Amerika? Is het daar leuker als in Nederland??

    Nou wij missen (vooral ik natuurlijk (: ) jou ook met werk..! Haha.
    Groetjes uit Nederland ;)

  • 15 Oktober 2012 - 08:28

    Jolanda:

    Hoi Claire, weer een drukke week gehad zie ik, het is hier niet anders. Ik ben druk bezig om een nieuwe website te bouwen met een eigen webshop. Zeg wel wanneer het klaar is! Verder gaat het hier weer zijn gangetje
    Liefs eenhelmig veel knuffels, tante Jolanda

  • 15 Oktober 2012 - 10:36

    Marc:

    Hoi Claire,

    Wat een drukte weer zeg! Echt tot rust komen zit er denk ik niet in daar in Amerika.
    En nu al heel de dag kerstmuziek in huis. Haha. Maar die kun je allemaal wel meezingen.
    Wel gezellig, lijkt me.
    -30 graden?................ Koop maar een lange onderbroek, dat wordt kou lijden.
    Ben benieuwd hoe daar Thanks Giving gevierd gaat worden, of dat echt zo'n spektakel is.
    We horen het wel.

    Heel veel plezier en heel veel kusjes,

    xxxxx
    Papa.

  • 15 Oktober 2012 - 12:31

    Mariël:

    Hoi Claire,
    Weer een drukke week achter de rug,en ook voor de boeg zo te lezen. Hier is het wel koud maar hoop toch echt dat het niet zo koud wordt als bij jou daar in de States. Hele leuke foto's. Hierdoor krijg je nog meer een beeld erbij hoe je het naar je zin hebt,en wat je allemaal daar aan het doen bent.

    Weer vele lieve groetjes van mij.

    Mariël.
    xxx



  • 15 Oktober 2012 - 14:49

    Marjorie:

    Aaaaah - 30 graden??!?!??! Niet normaal!!! Ik wens je heel veel sterkte ;)
    Maar Kerstmis in Amerika vieren lijkt me echt super! Geniet van al de komende feesten!

    xxx Marjorie

  • 15 Oktober 2012 - 18:07

    Marja:

    Hoi Meissie,

    Het klinkt weer als een geniale week, hoewel je dit woord nu geeneen keer hebt gebruikt, haha! Zie ik nu goed op de foto's dat ze de Nederlandse vlag speciaal voor jou hebben gehesen? Ze hebben het wel goed naar hun zin met jou daar ;-)

    Ik ben nu wel heel benieuwd naar filmpjes van de band en van cheer. De radslag zou ik je ook graag zien doen. Ik weet dat Halloween op 31 oktober is, maar wanneer is het eigenlijk Thanksgiving?

    Doe ze daar allemaal de hartelijke groeten en keep us informed!

    xxx Mama

  • 15 Oktober 2012 - 19:01

    Oma Rosmalen:

    Hoi Claire
    Ben je al bezig met je pompoen dus met halloween ?
    Hoe is het met je rug, kun je ook al buigen en weer terug
    Zoals ik lees ben je goed bezig en ik vind het leuk om jouw verslagen te lezen.
    Verder weet ik niets meer.Ik mis je Wel !
    oma

  • 16 Oktober 2012 - 20:01

    Tante Marion:

    Hai clair
    Ik zag nu pas voor het eerst foto s erbij leuk
    dan krijg je wat meer een beeld van hoe het daar is,kei leuk Clair die kerstmuziek kun jij mooi ook een x
    een lied zingen voor ons want dan ken jij nathuurlijk al die nummers uit je hoofd.
    Ik draai ze nu ook in mijn auto cd niet binnen want dan wordt ome Ton gek en nu heb ik van de efteling een sprookjes cd gekregen bij de telegraaf hoe ouder hoe gekker ,ik blijf je volgen Clair veel plezier!

    liefs ome Ton en tante Marionxxx

  • 17 Oktober 2012 - 12:45

    Lisette:

    Wat een leuke dingen weer allemaal! Volgens mij verveel je je daar geen enkel moment?!
    Veel plezier weer daar! :-)

  • 18 Oktober 2012 - 14:28

    Marga En Pierre:

    -30 overleef je makkelijk koud kunstje voor jou.
    leuke foto's.
    tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 52464

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: