Relax weekje - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Relax weekje - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Relax weekje

Blijf op de hoogte en volg Claire

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag na school moest ik op Billy passen. Billy is echt altijd ontiegelijk druk en nogal luid, maar hij was best lief deze middag, hij wou mij de hele tijd knuffelen haha. ’s Avonds was er een verkiezing debat met Obama en Romney op tv. We keken het met de hele familie en het was best grappig. Mijn gastgezin is gelukkig voor Obama, want Romney is echt een eikel, niet normaal. Hij praat de hele tijd door Obama heen en zijn argumenten slaan nergens op. De mensen die voor Romney stemmen zijn voornamelijk mega rijk en denken alleen maar aan hunzelf, ook laat Romney abortus niet toe, dus hij laat het lijken dat iedereen die voor Obama stemt een baby killer is. Dus iedereen in mijn huis was helemaal gefrustreerd. De stemdag is 6 november, en die zelfde avond krijgen we de uitslag. Ik ben echt zo ontiegelijk benieuwt!
Elke dag na school moeten we de bus naar huis nemen of naar de ouders van Jennie. Dinsdag in de bus hadden we een brandoefening, wat best wel grappig was. We gingen naar de ouders van Jennie, alleen ik en Mckenzie hadden beide geen huiswerk dus we besloten naar de buren te gaan. En daar hebben we de rest van de dag gezeten met de buurjongens. ’s Avonds had ik cheer practice en Mckenzie deed ook mee, dat was best grappig! Vanaf 5 november heb ik elke dag practice, zelf practice om 5.30 in de ochtend!! Dus dat gaat nog wat worden…
Woensdag had ik weer geen huiswerk, dus dat was wel geniaal. Ik krijg eindelijk de school onder de knie. Ik had ook mijn rapport ontvangen, met daarom 2 A’s en de andere 4 waren B’s, in het Nederlands is dat 2 tienen en 4 achten, dus dat is beter dan wat ik deed in Nederland haha. Toen ik thuis kwam vroeg Bryan mij of ik de tractor wou rijden. Dus ja, dat deed ik dan maar. Het was echt zo mega grappig, en de tractor was echt mega groot, de band kwam tot mijn schouders en de pendalen waren echt mega zwaar. Maar het was wel echt heel leuk, en Bryan kon niet stoppen met lachen.
Donderdag gingen ik en Jennie shoppen! En als eerst gingen we boodschappen doen in de Aldi! Precies dezelfde winkel als in Nederland, echt geniaal! Ze hadden zelfs stroopwafels en soesjes!! Ik had ook wat stroopwafels gekocht voor Maelle, en ik had haar nog nooit zo blij gezien! Jennie kocht boodschappen voor 3 weken, en dat waren 2 volle karretjes! Had echt nog nooit zoiets gezien! Daarna gingen we naar Wallmart, waar ik natuurlijk weer veel te veel kocht. En we hadden ongeveer 2 uur rondgelopen in de kerstafdeling, echt zo leuk! Kerst word hier echt zo geniaal. Komend weekend begint Jennie met het huis versieren, en dat duurt dus ongeveer een maand!! Als laatst gingen we even ergens eten, wat echt ontiegelijk lekker was! We kwamen natuurlijk veel te laat thuis!
Vrijdag na school gingen ik en Jennie cupcakes voor Billy’s team bakken. Na dat hadden we een cheerleading meeting waar we gewoon over alles praten, wat wel interessant was (ahumm niet dus). Na de meeting gingen we naar Adrian en aten we bij Apple Bees, mijn favoriete restaurant hiero! Op de terug weg was het donker en we reden best hard, en ineens stonden er 3 herten voor onze neus, midden op de weg! Ik zei dat er een hert stond, alleen ze hoorde me niet! Dus ik schreeuw keihard DEEEEEEEER!!!!! En de trapte kei hard op de rem en alles schoot naar voren, en het schilde echt niks! De herten bleven gewoon stil staan, maar toen we toeterde rende ze eindelijk weg, volgens mij waren ze in shock, netzoals wij!
Zaterdag had ik de ochtend gewerkt aan mijn scrapbook! Ik had hier zo veel spullen ervoor dat ik maar bedacht dat ik maar begon! ’s Middags kwam Maelle en we hadden een film gekeken en koekjes gebakken. ’s Avonds gingen we naar Kelsie want die had een Halloween feest! We hadden beide geen zin om ons echte costume te dragen, dus zei droeg mijn cheer uniform en ik droeg haar cross country sweater, wij vonden het wel geniaal bedacht! Op het feest gingen we eerst bij een kampvuur zitten alleen toen werd het toch iets te koud en daarom gingen we binnen een mega rare film kijken. De gastmoeder van Maelle kwam ons ophalen en ik bleef die nacht bij haar logeren. Zij heeft maar een gastzusje, en het was zo rustig in dat huis, dat ben ik nou helemaal niet meer gewend!
Zondag bracht haar gastmoeder mij thuis en we hadden even een lekker dagje thuis. Ik werkte weer aan mijn scrapbook, en het begint er echt goed uit te zien :). We keken ook nog even met z’n alle een film en ik besloot vroeg naar bed te gaan.
En maandag hadden we geen school :)! Dus we gingen met z’n alle naar Adrian, omdat iedereen wel wat moest halen. We gingen ook naar Goodwill, een tweedehands winkel. Echt wat een troep, niet normaal haha! Toen we thuis kwamen ging ik weer aan mijn scrapbook werken. Ik keek ook nog even een film met Maggie en toen iedereen thuis was (want Mckenzie moest een scheids zijn bij een volleybal wedstrijd) keken we ook nog even xfactor.
Het is hier nou ongeveer -2 graden Celsius, en het is echt mega koud, vooral de wind! Maar het wordt hier dus ongeveer -30 graden!!! Mijn huid is nu al zo droog, wat echt mega irritant is. Dus ik ga echt dood als het echt winter is! Het gaat hier vanavond waarschijnlijk sneeuwen, kan niet wachten haha. Maar ze hebben hier allemaal sneeuw scooters en heel mijn gastgezin verheugd zich erop, dus ze zullen mij vast wel weer bezig houden :)!


Talk to you soon!

  • 30 Oktober 2012 - 23:22

    Marja:

    Hoi meissie,

    jouw school mag daar wel geniaal zijn, je Nederlands wordt echt steeds slechter, haha!

    Gelukkig valt het bij jullie wel mee met de storm Sandy, want die draait net naar het noorden voordat ie Ohio en Michigan echt binnenkomt. Min 2 graden is best wel heel koud, hopelijk stoken ze daar het huis goed warm en ga je nu eindelijk plezier hebben van je winterjas die je hier in Nederland altijd veel te koud vond... Ik kan me verder niet voorstellen dat die stroopwafels daar net zo lekker zijn als hier. Of het moet zijn dat je ze zo gemist hebt dat deze veel lekkerder smaken. Nog geen frikadellen gespot? Ik hoorde Maggie haar eerste Nederlandse woordje al zeggen: frikadel!

    Ga zo door met je A's en B's op school, da's natuurlijk genieten. Maar ook een gelukkie dat je gastgezin zo mega actief is. Past helemaal bij jou ;-) Fijne week maar weer en ik kijk al uit naar het volgende verslag!

    xxx Mama

  • 30 Oktober 2012 - 23:40

    Ils:

    haha die tractor. ik wil een foto van je scrapbook! en waar blijven mijn uggs en timberlands? :D xxx

  • 30 Oktober 2012 - 23:50

    Chrtsto:

    Hi Claire,

    Even wat nieuws uit Nederland:

    - Feyenoord - Ajax: 2 - 2
    - het weer wordt hier ook slechter en kouder
    - we hebben volgende week een nieuwe regering, Rutte 2
    - onderwijs wordt duurder in Nederland, dus blijf nog maar even daar
    - Bram Moskowitz wordt geschorst als advocaat ( wereldnieuws )
    - trouwens Bram is ook van zijn vriendin af, Eva Jinek
    - de wereld draait door
    - Strictly come dancing gewonnen door Mark van Euwen, ex van Lieke
    - Twente aan de leiding in de eredivisie
    - Messi blijft scoren voor Barcelona
    - Christel kwam afgelopen weekend langs
    - en laura kwam afgelopen weekend langs
    - het was nog lang onrustig in Helmond
    - de sushi was heerlijk
    - de dogs zijn nog steeds niet verkocht
    - en verder blijft alles bij het oude.

    Christo

  • 31 Oktober 2012 - 13:30

    Cent:

    Hoi Claire, ben al een paar dagen met jou bezig, was bang voor sandy, maar gelukkig hebben jullie daar geen last van gehad, maar volgens mij ligt er wel een pak sneeuw bij jullie, als ik het goed gezien heb op tv, als dat zo is kun je, je hartje ophalen met die sneeuw schooters, cool. hier gaat alles zijn gangetje, het weer wordt slechter, veel regen, alhoewel het vandaag heel zonnig is.
    ga er weer mee op houden want krijg visite, maar ik moest van mij eerst op jou reisverslag reageren.
    liefs cent

  • 01 November 2012 - 11:16

    Mariël:

    Hey Claire,

    Wauw, 2 A's en 4 B's ben trots op je! Ook hoe je omgaat met de tractor, Leuke foto. Koop maar liters bodymilk voor je droge huid,want dat wordt me wat met -30 graden.leuk dat je voor Obama bent en dat je interesse toont in de verkiezings strijd tussen Obama en Romney.

    Succes met je practice en dan vooral voor die keren dat je 's ochtends om 5.30 uur al paraat moet zijn!

    And watch out for the Deeeeer!!!! Haha.

    Veel liefs, Mariël.

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 52401

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: