First American Holiday! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu First American Holiday! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

First American Holiday!

Blijf op de hoogte en volg Claire

04 November 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag hadden we vrij, zoals ik zei in mijn vorige blog. Maar dinsdag was ik nog steeds mega moe. Gelukkig kan ik elk eerste uur tijdens chemistry slapen, en met accounting gingen we een film kijken, dus de dag begon niet zo heel slecht. Na school haalde Honey (bryan’s moeder) ons op en zette mij thuis af zodat ik ‘’huiswerk’’ kon maken en de rest ging naar haar huis. Rond 6 uur kwam Honey’s man mij ophalen zodat we met z’n alle konden eten. En lekker vroeg naar bed konden.
Want woensdag moesten we fit zijn, want het was HALLOWEEN! Op school deden ze er niet zo veel mee, het enige wat ik zag was dat Jennie mij foto’s stuurde van haar McDonalds eten, terwijl ik kei honger was. Na school gingen we naar huis en iedereen ging zich klaar maken voor de avond. Mckenzie was Cleopatra, Maggie was een heksen vampier iets, Billy was Batman en ik was een piraat! Toen iedereen klaar was gingen we de auto in, met Bryan achterin, wachtend op zijn snoep. We gingen eerst naar alle country people en haast iedereen liet ons in hun huis en maakte een heel praatje, wat soms best lang duurde haha! Uiteindelijk waren we in de stad en daar liepen we gewoon van deur naar door. Ik was de enige die TRICK OR TREAT zei, iedereen liep gewoon naar een veranda en opende hun zak. Maar ik kreeg lekker wel meer snoep omdat ik zo enthousiast was. We kwamen opeens bij een huis, en die had echt een heel erg enge veranda, en zoals sommige weten ben ik al bang als het donker is. Dus ik liep op die veranda en ik dacht dat de gast naast mij een pop was… nou dat was ie niet! De man stond op, helemaal black gekleed en een eng masker op. Het was echt een gigantische reus, minstens 2 hoofden langer dan ik, en toen hij helemaal opstond moest ik kei hard gillen en ik rende zo hard als ik kon. Maar ik keek achterom en die gast was mij aan het volgen en ik kon gewoon de enge horrorfilm muziek op de achtergrond horen. Gelukkig keerde hij na een tijdje om. Je kan bij iemand aankloppen als de lichten op hun veranda aanzijn, en ik zag een lamp branden bij de buren van Jennie’s ouders (de buren waar wij haast elke dag zijn, met kinderen van onze school), dus ik belde aan, maar Alex zei dat ze geen snoep hadden. Dus ik was boos. Hij deed de deur dicht, en ik pakte een pompoen die op hun kleine trapjes stonden, en ik smeet hem op de grond. Het was en kei harden BOEM en de zaadjes vlogen door de lucht. Ik moest kei hard lachen maar toen moesten we ook kei hard wegrennen. Aan het eind van de avond daagde Bryan mij uit om naar de enge veranda te gaan. Dus daar gingen we nog even naar toe, en dit keer schok ik me niet de pleuris en we maakte nog even een foto met hem en nog een andere enge gast. En toen we weggingen gaf de grote dude al zijn snoep aan mij! Omdat hij het allemaal overhad. Het was een hele emmer vol! Dus dat vond ik wel gaaf. Aan het eind van de avond hadden we ook nog een feest. Sarah, hun nichtje was jarig en gaf een Halloween feest. Heel het huis was versierd en iedereen was verkleed, maar ik was blij dat we vroeg weg gingen want ik was kaaaapot.
Donderdag kwamen we thuis van school, Billy is dit weekend bij hun tante en Maggie was in Adrian met Jennie omdat ze een prik moest halen, dus ik en Mckenzie gingen op de bank zitten, en we kwamen er de hele dag niet vanaf. Het enige wat we deden is kletsen en onze snoep eten. Ik vertelde haar ook een paar ‘Jantje’ moppen, en ze vond ze allemaal echt kei grappig. We waren beide kei moe en toen Jennie en Maggie thuis waren, kwamen ze bij ons zitten en volgens mij vielen hun alle drie in slaap op de bank, maar dat is onmogelijk voor mij, zo oncomfortabel!
Ik had zoveel snoep verzameld woensdag, dat ik mijn trick or treat bag mee naar school nam. Tijdens Engels gingen we de Scarlett Letter lezen, dus we gingen met z’n alle in een kring zitten, met al mijn snoep in het midden (wat binnen 5 seconde allemaal weg was), en toen ging Bailey het voorlezen voor ons, want zij heeft een geniale voorleesstem. Toen we thuis kwamen gingen ik, Mckenzie en Maggie een film kijken en daarna ging ik was tv series kijken op mijn laptop. In de avond ging ik met Jennie, Bryan en Mckenzie Nederlandse kaartspellen spelen! Ik had ook een bord vol met speculaasjes op de tafel gezet, alleen alle koekjes waren binnen 3 minuten weg. We begonnen met toepen, Bryan had het al gauw onder de knie en begon al snel op papa te lijken. Jennie snapte het ook wel, maar Mckenzie bakte er niks van, wat opzich ook wel weer grappig was. Dat spel speelde we ongeveer 2 uur. Daarna gingen we ezelen. Bryan was veel te sloom, en dus altijd de laatste. Ik, Mckenzie en Jennie waren constant aan het huilen van het lachen. Dat spel hadden we dus ook nog een paar uur gespeeld, en uiteindelijk gingen we allemaal veel te laat naar bed, maar het was wel een hele leuke avond!
Zaterdag konden we lekker uitslapen, maar niet voor heel lang want rond 12 uur gingen we houthakken! Ze hebben hier een woodburner in de tuin, die het huis warm houdt, maja dan moet je natuurlijk wel wood hebben! Dus we gingen een boom zaagen bij Honey in de tuin. Het was kei koud buiten maar na 10 minuten was ik al aan het zweten! Maar het was opzich best leuk! Na het houthakken gingen we naar een benefit. Dat is zegmaar een manier om geld of spullen op te halen. En dit keer deden ze dat voor een man in Morenci die kanker heeft, en niet lang meer te leven heeft. Dus de sfeer was niet zo fantastisch, maar gelukkig waren er veel mensen van school. ’s Avonds gingen we naar Adrian, want we waren uitgenodigd om daar te gaan schaatsen met alle exchange students uit de buurt. Bryan en Jennie gingen boven in het café zitten, en de rest ging schaatsen (behalve Billy want hij was nog steeds bij zijn tante). Er waren dus best veel exchange students waaronder ook Maelle, dus ik ging de hele tijd met haar en Max (van Duitsland) schaatsen. Wat echt grappig was, was alle chinezen en afrikanen langs de kant, want die hadden allemaal nog nooit ijs of sneeuw gezien! Dus die stonden daar, proberend te schaatsen! En toen kwam de nacht waar ik lang had op gewacht! We gingen een huis tipiën! Dat is echt een Amerikaans ding. Het is een huis volgooien met wc papier! We kregen gelukkig hulp van een stel jongens van onze school en we hadden om 12 uur afgesproken bij aunt Michelle’s huis! Want die waren voor een weekend weg, en dit was eigenlijk een revenge, want 2 jaar geleden hadden hun ons huis volgegooid. We hadden een stuk of 50 wc rollen, het was wel jammer dat we niet het huis konden aanraken want ze hadden een alarm systeem. Maar ze hadden gelukkig genoeg bomen, struiken en beelden die we konden ondergooien. Elke keer als er een auto langs kwam moesten we kei hard achter het huis rennen, want als een auto ons zag, en als die de politie zou bellen, zouden we in trouble zijn! Uiteindelijk gingen we rond een uur of 1 weg. Toen we van de opricht afreden zag ik nog een pompoen liggen. Dus Jennie stopt de auto, en ik gooi die pompoen kei hard op de grond. En ik hoorde iedereen lachen in de auto, maar het was wel heel gaaf om te doen!
Ik ben echt blij dat mijn gastgezin zoveel met mij doet :).

En zoals jullie weten komt kerst eraan, en hier doen ze daar allemaal cadeaus mee. Maar ik heb dus geen idee wat ik voor Mckenzie, Jennie of Byran moet kopen. Ik wil geen sieraden, of iets anders onpersoonlijks geven, en hier hebben ze sowieso al 7 sieradenboxen. Dus hebben jullie misschien ideeën?

Ik vind het trouwens echt leuk om al jullie reacties te lezen, telkens als ik een blog online heb gezegd, wacht ik vol spanning wie er gaat reageren :).

Talk to you soon!

  • 04 November 2012 - 19:43

    Marja:

    Hoi pirate of Morenci,

    Het is weer een heel verhaal, haha! Fijn inderdaad dat je gastgezin zoveel met je onderneemt, jullie hebben het maar met elkaar getroffen... Dat wordt straks saai als je weer naar huis gaat, naar ons ;-( Ik ben benieuwd hoe auntie Michelle gaat reageren, wel jammer dat ze een alarm op hun huis hebben. Een beetje flauw... Alhoewel ze toch ook echt wel heel grappig is...

    Ik kan eigenlijk niet wachten tot ze een keer naar ons komen... Denk alvast maar na wat we dan met ze gaan ondernemen. Veel plezier nog onderweg naar je volgende Holiday: Thanksgiving!

    xxx Mama

  • 04 November 2012 - 22:06

    Benthe:

    Haha ja in zeeland had je het al over een huis tipien!
    Je had mevrouw Hamers toch ook laten weten dat je deze blog bij zou houden?
    Ik denk dat ze niet heel blij zal zijn met je Nederlands nu!
    Ben benieuwd hoe je kerst daar wordt, je krijgt vast grappige cadeaus.
    X

  • 05 November 2012 - 08:20

    Riekie Hamers:

    he Claire,

    ik lees gewoon over die spelfouten heen :) Je verhalen zijn veel te leuk om te lezen. Volgens mij is Amerika wel een land waar ik me thuis zou voelen. Zoveel eten en snoepen. Ben bang dat ik dan van "nogal rond" heel snel kogelrond zou worden. Dan moeten ze me overal naar toe rollen. Dat zou wel een beetje vreemd uitzien op het TBL als ik daar zo over de gang naar een lokaal werd gerold.

    Snap nu wel waarom zoveel mensen in Amerika overgewicht hebben !

    Nu mis je hier wel de voorbereidingen van het carnaval. Maar volgens mij heb je het daar zo druk met allemaal maffe dingen zoals tipiën. Nog nooit van gehoord. Ik weet ook niet of ik echt blij zou zijn als ik 50 uitgerolde rollen wc-papier moest opruimen............

    Geniet van alles en tot ziens,

    groetjes mevrouw Hamers (TBL)


  • 05 November 2012 - 13:07

    Marc:

    Wat een verhaal zeg! Weet je nog dat we met Ilse's verjaardag zo'n speurtocht hadden gedaan bij het oude zwembad, in het pikkedonker? Onderweg stonden allemaal verklede mensen. Jullie schrokken je helemaal rot iedere keer.
    Ben benieuwd hoe dat de kerst daar gaat verlopen. Dat wordt wel "great, greater, greatest" denk ik.
    En dan dat kaarten......geweldig. Ga je ze ook nog hartenjagen leren? Of stiften?

    Geniet er maar van, en kijk uit met houthakken, autorijden, jagen, slachten, en allerlei andere aanverwanten artikelen die wij niet kennen/kunnen. Hahaha.

    Groetjes aan iedereen daar.

    xxx, Papa

  • 05 November 2012 - 14:04

    Tante Marion:

    Hallo Clair

    Heb even goed nagedacht voor een mooi kado te geven,ik hoorde dat het daar erg koud kan zijn voor een mooi aandenken is mischien een mooie sjaal iets blijvends en een mooie foto met lijst.Kijk je nog wel eens in het album wat je meegekregen heb? oja of je koopt iets exsta moois voor in de kerstboom deze hanger is ook een mooi aandenken aan jou.

    groetjes en liefs

    tante Marion en ome Ton

  • 05 November 2012 - 14:24

    Tante Coby:

    Hoi Claire,
    hier nederland, fijn dat het zo goed met je gaat, lees elke keer met veel plezier je verhaal, mooi man,
    je maakt ook van alles mee daar, geen wonder dat je het naar je zin hebt, ze houden je goed bezig, en het gastgezin is ook leuk, aan je verhalen te lezen.
    ik zie het helemaal voor me dat je zo bent geschrokken van die man op de veranda, lachen.
    geniet van alles daar, want als je het leuk hebt, is een jaar zo om.
    lieve groetjes tante coby ome thieu xxxxxx

  • 06 November 2012 - 12:22

    Oma:

    Wat een verhaal !
    Je verveelt je niet en dat is prima.
    Een idee voor 'n cadeautje ? Wat zou je denken van hollandse klompen, of van een miniatuurmolentje ?
    Moeilijk om aan te komen natuurlijk.
    Groeten en een stevige zoen ook namens opa.

  • 06 November 2012 - 12:22

    Oma:

    Wat een verhaal !
    Je verveelt je niet en dat is prima.
    Een idee voor 'n cadeautje ? Wat zou je denken van hollandse klompen, of van een miniatuurmolentje ?
    Moeilijk om aan te komen natuurlijk.
    Groeten en een stevige zoen ook namens opa.

  • 11 November 2012 - 13:59

    Sacha:

    Lieve Claire

    Het klinkt geweldig.
    Ik wil ook een keer Haloween vieren in Amerika, dat lijkt met zo leuk.
    Maar valentijnsdag lijkt me ook leuk :P
    Je scrapboek ziet er superleuk uit en die gaan we nog eens uitgebreid bekijken samen.

    Nog heel veel plezier.
    xxx Sacha

  • 13 November 2012 - 19:31

    Lisette:

    Wat een avonturen weer!
    En je voelt je al aardig thuis lees ik wel weer:
    Want die waren voor een weekend weg, en dit was eigenlijk een revenge, want 2 jaar geleden hadden hun ONS huis volgegooid.
    Qua cadeautjes is het misschien leuk om echte Hollandse dingen te geven? Heel afgezaagd, maar wat moet je anders??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 52393

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: