Election day en een andere Amerikaanse ervaring! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Election day en een andere Amerikaanse ervaring! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Election day en een andere Amerikaanse ervaring!

Blijf op de hoogte en volg Claire

11 November 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag na school gingen we naar Jennies ouders, en wie geen huiswerk geeft gaat altijd naar de buren, dus dat deden we dit keer weer. ’s Avonds hadden ik en Mckenzie band. Ik ben al een tijdje geüpgrade van de bekkens naar de basedrum. Ik kan gelukkig weer muziek lezen en de basedrum is gelukkig ook heel erg makkelijk.
Dinsdag was election day! Ik ben weer een echte Amerikaanse ervaring rijker. Het enige wat de afgelopen 2 jaar op de tv was, was commercials van Obama of Romney, ik werd er al na 3 maanden gek van, en deze mensen hebben er 2 jaar lang naar moeten kijken. Dus ik was best blij dat het eindelijk afgelopen zou zijn. Op school praatte iedereen erover, en veel gemixte gedachtens. Heel veel mensen hadden stickers op hun kleren met de kleur van hun favoriete partij. Na school gingen we weer naar Jennies ouders, en dit keer ging Maelle mee, want zij doet vanaf nu elke dag basketbal maar haar gastouders wonen een half uur uit de stad, dus die willen haar niet constant op en neer rijden, dus daarom is ze vanaf nu, als er basketbal practice is, elke dag met ons bij Jennie’s ouders. We moesten beide geld pinnen, dus we gingen even met z’n tweeën de stad in. We liepen ook nog even langs de krantenman, want we waren beide geïnterviewd, en we wilde beide graag een extra krant hebben voor in ons scrapbook. Maelle ging naar basketbal en ik ging nog even naar de fysiotherapeut voor mijn rug. Toen we thuis waren ging ik met Jennie en Bryan mee naar een stemhuis. Jennie en Bryan waren heel open voor wie ze zouden stemmen, dus ik kon gewoon meekijken met hun. Ik ging rond een uur of 7 naar bed, want de volgende dag moest ik heel vroeg op.
Woensdag stond ik om 4 uur ’s nachts op, want ik moest klaar staan om 5 uur want we hadden een ochtend practice van cheer. Ik was opzich niet zo moe, maar ik had er gewoon geen zin in haha. Het duurde tot zeven uur, en toen ging ik natuurlijk weer naar de ouders van Jennie. Daar maakte ik me klaar voor school en toen brachten de buren mij naar school. Gelukkig deden we niet veel in school, tijdens het eerste uur kon ik weer lekker slapen en tijdens het tweede uur gingen we een film kijken, dus dat was wel relax. Tijdens de lunch was er een kraampje met soldaten, rondkijkend naar alle seniors, ze vraagde best veel jongens en ook wat meiden, en die moesten zich allemaal inschrijven. Na school haalde Honey ons op, en we gingen even langs de Pizza Box en daarna bracht ze ons thuis. Ik had best wel wat huiswerk, dus dat deed ik ’s avonds en ik ging weer vroeg naar bed.
Donderdag na school haalde aunt Michelle ons op. We gingen eerst naar haar huis en daarna gingen we naar het huis van Jennie’s ouders. Want haar ouders waren vanaf donderdag het hele weekend weg, en wij wouden hun verrassen, dus wij versierde het hele huis met kerst versiering. ’s Avond had ik natuurlijk weer cheer.
Vrijdag stond ik om 5 uur ’s ochtends op, zodat ik om 6 uur met oma Martens kon skypen, want het was haar verjaardag! Ik vond het echt heel leuk, en het was ook leuk om de rest van de familie te zien zoals opa, tante Coby en tante Jolanda :). Na school haalde Jennie en Honey ons af, en we gingen haast door heel Morenci rijden, want ik en Mckenzie hebben met de band een inzamelingsactie. Want de band wil in maart met z’n alle naar Chicago, maar het is 400 dollar per persoon, dus ik hoop dat ik veel geld ophaal, zodat ik kan gaan met de band . Want hier zijn de kinderen best verwend, ze krijgen haast alles van hun ouders. Ze maken ook een big deal om graduation, je kunt senior ringen kopen voor 600 dollar, en die krijgen ze hier gewoon van hun ouders, echt raar! Dus we stopte bij een paar mensen die ze kenden, en we haalde al wat geld op :). Ze zette ons weer af bij de school want Mckenzie had basketbal en ik had cheer practice. We kwamen kei laat thuis, en we gingen ook nog even een film kijken.
Zaterdag konden we heerlijk uitslapen, maar toen was het weer houthak-tijd. Het was gelukkig niet zo veel, dus we waren in anderhalf uur klaar. Toen ik eindelijk op de bank zat, vroeg Bryan of ik naar buiten wou komen. Een vriend van Bryan was er, en ze hadden beide al hun geweren mee naar buiten genomen. Natuurlijk mocht ik ook schieten. Eerst schoot ik met een kleine politie look-a-like pistool, dat was opzich wel te doen, alleen de kogels vlogen in het rond. Maar toen vroeg Bryan of ik met een groot jacht geweer wou schieten. En ik dacht, naja let’s just get it over with. Dus ik met dat geweer in mn hand (wat echt mega zwaar en moeilijk was), het duurde ff voordat ik klaar was om te schieten, en toen drukte ik dat ding in en schoot de kogel. Er kwam allemaal rook uit het geweer en de kogel vloog over het cornveld. Het was echt zo leuk om te doen! Jennie had ook foto’s gemaakt, maar ik weet niet of ik die online moet zetten, dus als je het wilt zien, moet je maar een keer langs komen als ik thuis ben en dan zal ik mijn scrapbook wel laten zien :). Na het schieten ging ik Jennie meehelpen met de kerstverlichting op te hangen. Veel mensen zeggen dat ons huis het mooiste huis is met kerst, dus ik ben heel erg benieuwt! Ik ging alvast al mijn huiswerk maken, zodat ik het niet vandaag hoefde te doen. En ’ s avonds keken we de 2 laatste Harry Potter films.
Vandaag hebben we een appeltaart gemaakt, ik heb mijn nagels gelakt, en het huis schoongemaakt. Nu zit ik lekker op de bank en ik ben al mijn tv series aan het kijken. Vandaag staat er gelukkig niks meer op de planning, dus dat is wel relax :).

Talk to you soon!

  • 11 November 2012 - 21:52

    Marja:

    Hoi Claire,
    Hoe was de stemming bij de Hiltons nadat Obama had gewonnen? Het leek even mega spannend te worden, maar uiteindelijk viel het toch wel mee? Wel knap van jou dat je iedere dag zo vroeg opstaat... Ik ben deze week naar Malta geweest voor het werk, dat was wel de moeite waard. Je souvenirtje ligt klaar ;-) Ik ben nu de video's van vroeger op de PC aan het zetten. Grappig... Vooral jouw filmpje waarin je Jamelia nadoet. Inderdaad, die met die bodyrolls en het ontzettende korte rokje, haha! Nu draait op de achtergrond de video van Parijs, uit 2005. Weet je nog, met al die trappen op de Sacré Coeur? Je moet toch ook maar eens een foto van je drum base sturen, dan weet ik tenminste wat voor een ding dat is, haha!

    Doe iedereen de hartelijke groeten en veel succes met het sparen voor de trip naar Chicago met de band. Voor degenen die dit lezen en een bijdrage willen storten: rekeningnummer 8536156 t.n.v. Claire van Bon, hihi..

    Veel liefs,
    Mamma xxx

  • 11 November 2012 - 22:15

    Marc:

    Hoi Claire,

    Van schieten naar nagels lakken en appeltaart bakken..............
    Het moet niet gekker worden. haha.
    Ik ben ook wel benieuwd hoe dat het huis er straks uitziet met al die kerstversiering.
    Je bent met dat schieten weer een ervaring rijker. Tsjonge, wat ga je allemaal nog doen daar zeg.


    heel veel plezier verder,

    xxx, Papa

  • 11 November 2012 - 23:38

    Jolanda:

    Hè Claire, was je mijn verjaardag vergeten dan?
    Tante jolanda

  • 12 November 2012 - 14:33

    Mariël:

    Hoi Claire,
    SCHIETEN????? Jeetje dat is wel heeeeeeel Amerikaans!

    Ja,kan mij voorstellen dat je blij bent dat de mediahype rondom de verkiezingen voorbij zijn, maaaaaar wel goed dat Obama herkozen is.

    Zet hem op met de cheer pratice in de hele vroege uurtjes!

    Ben benieuwd wat je volgende echte Amerikaanse ervaring is, hopelijk wel iets wat veiliger is dan schieten.

    Heel veel lieve groetjes maar weer!

    Mariël. xxx






  • 13 November 2012 - 15:00

    Tante Coby:

    ha, scheetje,
    leuk dat ik je gezien heb via skype bij oma martens.
    volgens mij heb je het daar reuze naar je zin, houden zo hé.
    je kunt ook al met een geweer overweg lees ik in je verslag, volgens mij zit dat een beetje in de familie, ik schoot vroeger ook de mussen van het dak, ze zeggen dat dat een generatie overslaat dus!!!!!!
    wat ben jij toch een vroege vogel , lees dat je s'morgens om 5 of 6 uur al op staat, moet er niet aan denken , nou ja alleen om te plassen , en dan weer snel terug.
    verders geniet van het leven, want deze ervaring kunnen ze je niet meer af nemen.
    Knuffel van ons beiden cent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 52426

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: