Thanksgiving and Black Friday!! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Thanksgiving and Black Friday!! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Thanksgiving and Black Friday!!

Blijf op de hoogte en volg Claire

25 November 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Zondag hadden we de hele dag het huis versiert met kerst decoratie, ik had ook nog even een Nederlandse appeltaart gemaakt, die echt zo inmens goed gelukt was! ’s Avonds keken we non-stop films, want mijn gastgezin heeft vanaf nu netflix! Een dingetje op de wii die onbeperkt films en tv series heeft, voor maar 8 euro per maand! Dus dat vinden wij hier allemaal wel geniaal!
Maandag hadden we ‘ examens’, ik had niet geleerd en ze waren zo makkelijk! Maandag had ik chemistry, accounting en history. Ik heb zojuist mijn punten terug gekregen, chemistry 90%, accouting 96% en history 95%. Dus dat vond ik wel even grappig! Ik was binnen 10 minuten klaar met mijn history examen, gelukkig had Jennie een brief geschreven dat ik weg mocht als ik klaar was, dus na het examen ging ik naar de ouders van Jennie. Bij de buren had ik even met Caro en daarna met pap en mam geskyped, dus dat was wel leuk :). Jennie kwam ons best vroeg ophalen, want niemand had wat te doen na school, wat heel zeldzaam is! Thuis gingen we weer films kijken, en ik moest me toch wel even voorbereiden voor mijn Japanese Art examen voor dinsdag.
Want dinsdag bij Japanese Art moest ik mijn videogame presenteren. Mijn videogame van de rainbow dragon en zijn zoektocht naar de pot of gold. De lerares was niet zo blij met mij want ze vond het te kinderachtig haha! Maar ik had toch wel 80% op mijn examen. Het Engels examen sloeg echt nergens op, we moesten een essay schijven over The Scarlet Letter, The Crucible en hoe die in verband staan met de Bill of Rights, ik heb nog nooit zoveel onzin geluld op een examen en ik was binnen 20 minuten klaar. Tijdens examen keek ik naar Maelle, en we schoten beide kei hard in de lach, dus toen wist ik ook gelukkig dat zij ook allemaal maar onzin aan het schijven was. Ik heb toch nog wel 88% op het examen gescoord, geniaal! Na school gingen we naar Jennie’s ouders, en daar gingen we weer met de buren buiten chillen. ’s Avonds had ik cheer, maar mijn rug deed best wel veel pijn, dat ik alleen maar keek, en niet meedeed.
Woensdag waren we vrij van school! Maar de cheer coach vond het wel leuk om een morning practice te doen, om 6 uur ’s ochtends, nou Jennie vond het absurd, dus ik mocht zeggen dat ik niet kon :). Daar was ik heel blij mee want uiteindelijk had ik uitgeslapen tot 1 uur ’s middags. We hadden er met z’n alle een pyjama dag van gemaakt, dus we hebben weer een stuk of 7 films gekeken en heel wat koekjes gebakken. Ik was blij dat we even een lui dagje hadden, want daar was ik echt aan toe!
Donderdag was het thanksgiving! Een traditionele Amerikaanse holiday waar ze de vrede tussen de puritans en pelgrims vieren. Maar voor ons staat het natuurlijk bekend om het kalkoen eten! Ik mocht 2 kalkoenen een naam geven, de kalkoen van Bryans ouders heette Kevin, en de kalkoen van Jennies ouders -die wij gingen eten- heb ik Alexander Maximus Charlie the Third genoemd. We gingen rond 12 uur naar Jennie’s ouders, haar zus + man en kinderen waren er ook, en ik kan het heel goed met hun vinden :). Helaas hadden we niet de traditionele kalkoen, ze hadden Alexander Maximus Charlie the Third al in stukjes gesneden en je kon er gewoon vulling zelf bij doen. Na 1 bord zat ik al bomvol want ze hadden zoveel lekker eten, niet normaal! We hadden ook lootjes getrokken, want 8 december gaan we de Nederlandse sinterklaas surprise doen! Aan de eind van de avond gingen ik en Mckenzie naar de buurjongens, waar we nog even een leuk kampvuur hadden. Toen we thuis kwamen was Bryan in een mood om mij vanalles te laten proeven, zoals pretzels met pindakaas of met knoflooksaus, het was beide super ranzig! Daarna ging ik naar bed want ik was mega moe!
Vrijdag ochtend stonden we om kwart voor 3 ’s nachts op, want het was Black Friday! De dag waar alle winkels meer dan 50%korting hebben en alles is 24 uur open! Aunt Michelle en Marie, Jennie’s en Michelle’s moeder, kwamen ons ophalen met kei harde kerst muziek in de auto! Dus ik was binnen 2 seconde wakker. We gingen als eerst naar de Mcdonals om te ontbijten en daarna gingen we naar Adrian Mall, met daarin JC Penny’s, Aeropostale, Claire’s en American Eagle, dus ik was al goed geslaagd de eerste stop :). Gelukkig was het niet zo inmens druk, dus het was gewoon gezellig druk. Daarna gingen we naar Kmart, waar ik wat kerst inkopen had gedaan, we gingen ook naar nog zo’n 20 andere winkels, maar ik ben de meeste vergeten, want we waren zo’n 16 uur aan het shoppen in totaal. Ik had iedereen ook nog even getrakteerd op een lunch, wat echt mega lekker was! Eenmaal thuis was iedereen zo moe! Dus we gingen allemaal op een bank liggen en veel films kijken.
Zaterdag was iedereen niet normaal moe, maar het was de Michigan vs Ohio football game, de belangrijkste football game van het jaar voor de 2 staten. Aunt Michelle en haar familie kwamen naar ons huis, en we hadden kei veel eten niet normaal. Maar helaas verloor Michigan met iets van 4 punten verschil. Toen de game over was gingen we met z’n alle ezelen en toepen spelen, wat echt heel erg leuk en grappig was! ’s Avonds gingen we met z’n alle allemaal kerstfilms kijken :).
Vandaag gaan we lekker helemaal niks doen, waar ik echt heel er aan toe ben :). Oh en vandaag ben ik ook precies 4 maanden in Amerika, de tijd vliegt!!

Talk to you soon!

  • 25 November 2012 - 20:25

    Marc:

    Hoi Claire,

    Om 3 uur opstaan, en dan gaan ontbijten bij MC Donald?
    En vervolgens 16 uur winkelen. Hoe krijgen ze het bedacht......
    Erg knap dat je die examens zo goed maakt. Moet je het jaar wel goed af kunnen sluiten lijkt mij.
    Waarom heet die kalkoen Alexander Maximus Charlie the third? Verzonnen? Haha.
    Thanksgiving heb je maar weer mooi meegepikt.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je hebt het maar getroffen met die familie Hilton.
    Op naar kerst.

    groeten aan iedereen daar,

    xxxxxxx,
    papa.

  • 25 November 2012 - 21:44

    Oma Martens:

    Hoe "gewichtig" zul je zijn als je terug komt ??
    Naar mijn mening heb je het daar erg goed en wordt er prima voor je gezorgd.
    Op 9 december a.s. komt de goedheilig man hier. Je zult daarbij worden gemist!!
    Veel plezier op 8-12-2012 en veel liefs van oma en opa ook aan je pleegfamilie.
    De kruisjes zijn voor jouxxxxxxx

  • 25 November 2012 - 23:14

    Marja:

    Hoi Claire,

    Ik word al moe als ik jouw verslag lees. Wat een week weer, haha! Ik had nog nooit eerder van Black Friday gehoord, totdat jij er deze week over begon. And guess what: heel de week kwam ik overal Black Friday tegen! Wat een volk, die Amerikanen! Ik snap alleen niet zo goed waarom ze het Black Friday noemen... Zo donker zien ze het toch niet in? Juist een fijne dag! Of is het omdat het nog donker is als ze zo vroeg moeten opstaan?

    Ik ben benieuwd of je je Hollandse doos al hebt ontvangen? We zullen je ook nog twee boekjes sturen voor Jennie en auntie Michelle. Want ik geloof dat dat een heel grappige tante is ;-). Hopelijk komt dat pakketje dan nog mooi op tijd voor de kerst. Het zijn wel dezelfde boekjes, maar dat geeft niet. We zullen er nog iets liefs inschrijven voor ze...

    Succes weer de komende week en tot de volgende blog. Ik kijk er naar uit!

    xxx Mamma

  • 26 November 2012 - 20:09

    Tante Coby:

    Hoi Claire,

    Wat ben jij een bezige bij zeg, ben blij dat wij het rustiger hebben.fijn ook dat je zulke goede cijfers haalt, ga zo verder, we zijn trots op je.
    Wij zijn op dit moment bezig met zo veel mogelijk genieten, al gaat dat natuurlijk niet altijd.
    Vrijdag gaan we naar Ilse, ben benieuwd hoe haar kamer er uit zien, zal wel leuk zijn, Ilse kennende. daarna gaan we eten, in het restaurant waar Ilse werkt, met jou pap en mam, we hopen dat het eten lekker is, maar volgens jou vader gaan we lekker genieten, daar vertrouwen wij op!!!!!
    verders heel veel succes, en de lieve groeten van mij en ome thieu

    knuffel cent

  • 27 November 2012 - 11:50

    Mariël:

    Hoi Claire,
    Echt heel goed van je examens, ik moet ook nog steeds examen doen voor ontwikkelingspsychologie maar heb er schrik voor. Misschien moet ik net als jij er luchtig in gaan zitten dan lukt het hoop ik! Ik zie nog wel wat ik er mee doe het is een "hobby" dus geen verplichting.

    Wat leuk dat je de Hollandse traditie van lootjes trekken en supriseavond houden doorgeeft aan je gastgezin! Ben benieuwd hoe ze het ervaren. Laat je dat in een volgende blog even weten?

    Verder hier alles oké in Heesch,alleen wordt Snoopy wel erg oud(28 Dec wordt ie 13 jaar) en dat merk je echt aan alles!

    Weer veel lieve groetjes ook van Corné, en een pootje van Snoopy!!!

    XXX Mariël.

  • 27 November 2012 - 20:00

    Marga:

    Hi Claire
    Pretzels met pindakaas smerig, apart is het al niet te eten laat staan gecombineerd. Kampvuur altijd goed vooral voor de romantiek.
    Tot de volgende keer maar weer.
    Marga en Pierre.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 52396

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: