Just Dance Battle en Sinterklaas! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Just Dance Battle en Sinterklaas! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Just Dance Battle en Sinterklaas!

Blijf op de hoogte en volg Claire

09 December 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag was ik heel moe op school, want ik heb nooit zin in maandagen haha. Na school gingen we naar Jennie’s ouders en daar gingen we brownies bakken voor de avond. Want ’s avonds hadden ik en Mckenzie een band concert van onze high school band. Eerst was de middel school band en daarna de Jazz band en wij waren als laatst. De hele gymzaal zat vol en ik rockte mijn bassdrum.
Dinsdag tijdens geschiedenis hadden we een ‘ toneelstuk’, iedereen had een rol en we gingen de beginning van de eerste wereldoorlog spelen. Het was echt heel erg grappig en het sloeg nergens op, maar iedereen snapte het wel. Na school gingen we naar Jennie’s ouders en ’s avonds had ik cheer.
Woensdagochtend had ik cheer practice, dus de hele dag was ik mega moe maar gelukkig kon ik na school naar huis. Ik en Jennie waren alles aan het plannen voor het weekend en omdat het 5 december was, leek het mij wel leuk om onze schoen te zetten. Ik had chocolade kalenders gekocht voor iedereen, maar donderdag ochtend hadden we ook sinaasappels en chocolade geld erin, wat echt heel erg leuk was!
Veder deed ik niet zo veel donderdags, na school gingen we naar huis en ik kan me niet echt herinneren wat ik toen deed haha.
Vrijdag was ik de hele dag thuis, wat heel erg goed uitkwam want toen kon in aan mijn surprise werken. Tijdens Thanksgiving hadden we lootjes getrokken en ik had Joel, hun neefje. Vrijdags had ik een hele grote pudding gemaakt met een klein briefje erin waarop stond: your present is behing the TV. Dus ik kon echt niet wachten tot zaterdag, ik wou vrijdags vroeg naar bed gaan, maar toen kwam Maggie met het idee van een Just Dance Battle op de Wii. We deden allemaal leuke liedjes zoals, Dynamite, Crazy in Love, Proud Mary, Holiday, Satisfaction, When I grow up en Oh Baby Baby. Het was echt heel grappig en ik moest echt huilen van het lachen toen Bryan begon te dansen, echt geniaal! Uiteindelijk gingen we allemaal rond een uur of 12 naar bed.
Zaterdag moesten we vroeg opstaan want ik moest 2 appeltaarten bakken en alles klaar maken voor de avond. Want rond 4 uur kwamen Jennie’s ouders en zus met haar hele gezin en toen gingen we Sinterklaas vieren :)!! Eerst gingen we eten, we hadden frietjes, gehaktballen, gevulde eieren en heel veel groente, dus typisch Nederlands :). Na het eten gingen alle kinderen rond de tafel dansen, zoals ik altijd doe met de familie Martens. Jennie was ‘stiekem’ pepernoten aan het gooien en die moesten we dan in een schaal doen. Het was echt heel erg leuk en natuurlijk gooide Bryan een pepernoot op mn hoofd dus het liep helemaal uit op een pepernoten gevecht. Billy en Joel hadden beide een zwarte pieten muts op die ik in pap en mams pakketje had gekregen, en dat vonden ze al helemaal geweldig. Jennie en Michelle hadden een verassing voor mij, we gingen het dobbelspel doen! Ik was heel erg verrast en het was heel erg leuk! Het was een oorlog om de cadeautjes en uiteindelijk had ik best wel leuke dingen zoals een kerst ovenhandschoen, een kerst handdoek en een lekker ruikende zeepje. Na het spel begonnen we met surprise. Iedereen moest kei hard lachen om wat ik voor Joel had, de pudding had ik niet gemaakt om op te eten, maar hij had de halve schaal op. Bryan had een cadeautje voor mij gekocht, het was een hele grote fluffy unicorn knuffel! En de unicorn had een sjaal om zijn nek, Bryan maakte mij wijs dat het racoon bond was, maar ik had even heel de sjaal geïnspecteerd en het was gelukkig gewoon van Walmart. De unicorn droeg ook een hele leuke ketting, maar toen Bryan zei dat hij het van coyoti (een wilde hond/wolf) tanden heeft gemaakt, schrok ik wel even. Maar de ketting is best wel gaaf. Iedereen vond z’n cadeautjes leuk en het was een hele geslaagde avond. En aan het eind van de avond zat iedereen bom vol van al het eten.
Zondag moesten we vroeg opstaan want we gingen naar de kerk omdat sinds deze week Maggie in de koor zit. Na de kerk gingen we naar Jennie’s ouders waar we heel veel koekjes bakte. Ik ging ook naar de buren zodat ik kon skypen met heel de familie Martens, die hun pakjesavond aan het vieren waren. Het was echt heel leuk om met iedereen te skypen,en ik kan niet wachten om iedereen weer te zien :).
Vandaag ga ik vroeg naar bed want morgen moeten we weer heerlijk om 6 uur opstaan.

Talk to you soon!

  • 09 December 2012 - 22:44

    Marc:

    Hoi lieve Claire,

    Volgens mij heb je daar al heel wat "hollandse tradities" ingevoerd.
    Sinterklaas in Amerika, imported by Claire, geweldig! Heb je ook gezongen?
    De schoen zetten.....die familie ligt toch in een deuk. Voor het zelfde geld ben je je schoen kwijt. Haha.
    Wat leuk die foto's die je meegestuurd hebt. Al die chocolade C-tjes.
    Op naar de kerst Claire........

    Tot horens,
    Papa,
    xxxxxxxxxxx

  • 10 December 2012 - 07:44

    Riekie Hamers:

    he Claire,

    goed idee om Sinterklaas te vieren. Mijn zoon Joep heeft een Mexicaanse vriendin en die vindt Sinterklaas een geweldig feest.
    Wij ook nog steeds. Dus ook al zijn de kinderen 25+, wij blijven gezellig pakjesavond vieren. Ik kan nu wel even geen chocolade en pepernoot en helemaal geen chocoladepepernoot meer zien.
    Nog twee weken en dan is het lekker kerstvakantie. Vandaag en vrijdag rapportvergaderingen ( behhh). Volgende week een drukke week: twee ouderavonden en de kerstmarkt, dus ik zal wel "dood'het weekend in rollen. Gelukkig hoef ik zelf niet te koken, want mijn man maakt het kerstdiner. Negen gangen heeft hij bedacht :). Altijd leuk om getrouwd te zijn met een hobbykok ( en een goede ook nog). Alleen die slanke lijn he......
    Maar als ik jou eet-avonturen lees, ben ik nog maar een kleine eter vergeleken wat jullie daar in Amerika naar binnen proppen.

    Aan je verslagen te zien, geniet je volop daar in de VS! Hartstikke leuk voor je!

    Groetjes uit een nat en koud Oss,

    RiekieHamers

  • 10 December 2012 - 11:18

    Opa En Oma Te Rosmalen:

    Fijn, al die activiteiten. Maar ook je familie hier leeft met je mee. Dat heb je inmiddels al wel
    ervaren denk ik. Heel leuk dat je er via skype bij was. Zoals ik zag werd jou een worstebroodje voorgehouden. Sadistisch hoor, want het was voor jou deze keer niet mogelijk om bijtend toe
    te slaan.
    Maar je hebt in elk geval al je familieleden even kunnen spreken en dat was een goed gevoel.
    Groetjes vanuit deze gemeente en de x-jes zijn voor jou.
    opa

  • 10 December 2012 - 16:05

    Ilse Van Bon:

    Fantastisch dat jullie daar Sinterklaas hebben gevierd! En ook de foto's van Michelle waren leuk om te bekijken. Ik heb helaas nog niets van Parijs gehoord maar ik hou je op de hoogte! X

  • 10 December 2012 - 23:07

    Marja:

    Hoi meissie,

    Het was superfijn je weer even te zien op Skype, maar wel moeilijk om je nu te missen... Ik moet zeggen dat ik het echt geweldig vind wat je hostfamily allemaal doet om jou thuis te laten voelen. Denk je dat die Dance Battle ook voor pappa geschikt is? Het lijkt mij wel lol! Ik ben wel supertrots op jou en hoe jij daar van alles onderneemt om het gezellig te hebben, maar ook om je gastfamilie wat Hollandse cultuur mee te geven, haha! Je moet maar een mooie lijst maken van spulletjes die we voor ze mee kunnen nemen als wij volgend jaar naar Amerika komen!

    xxx Mamma

  • 14 December 2012 - 18:07

    Vallie:

    IK MIS JOUUUUU..
    Wel leuk verhaaltje :D
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 52395

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: