Kerst en heel veel sneeuw - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Kerst en heel veel sneeuw - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Kerst en heel veel sneeuw

Blijf op de hoogte en volg Claire

31 December 2012 | Verenigde Staten, Morenci

Maandagochtend gingen we naar Jennie’s ouders, Marie en Bruce. Iedereen van de familie was er al, het was heel gezellig met aunt Michelle, uncle Mark, Sarah en Joel. We gingen eerst met z’n alle ontbijten en daarna gingen we de cadeautjes uitpakken. Ik kreeg heel veel leuke dingen zoals wat warme vesten, een grote teddy bear met de datum erop, een deken en heel wat sokken. Papa en mama hadden me al een paar pakketjes opgestuurd, maar wat mijn gastgezin niet wist, is dat het vol zat met cadeautjes voor hun. Voor Jennie en Michelle had ik een boek over Nederlands (natuurlijk was het geschreven in het Engels), Bryan nam even een kijkje en hij kon niet geloven wat er allemaal in Amsterdam te doen is. Voor Marie had ik een kookboek vol met Nederlandse gerechten, en ze vond het helemaal geweldig! Ze hadden ook een speurtocht gemaakt door het huis met allemaal aanwijzingen en uiteindelijk vonden we een grote tas vol met cadeautjes. Ik en Mckenzie hadden een tegoedbon gekregen om te gaan shoppen met Marie. Rond twee uur gingen we weer naar huis om ons klaar te maken voor de middag/avond. ’s Avonds gingen we naar de kerk, waar Maggie in het koor zit. De mis leek heel erg op wat we in Nederlands hebben, maar met heel wat minder mensen. Na de kerk gingen we weer naar Bruce en Marie want die gaven hun jaarlijkse kerstfeest. De Kerstman kwam ook nog even langs en we deden heel wat spelletjes. Zoals een liedje maken, een heel beroemd lied zingen en omdat dit de eerste keer was dat ik erbij was, mocht ik iets speciaal doen. Hier hebben ze een liedje over alle rendieren van de Kerstman, en Rudolf is natuurlijk de belangrijkste, dus ik kreeg een gewei, een rode neus en een naamkaart om mijn nek. Ik moet helemaal gedragen als een rendier en iedereen moest kei hard lachen. Aan het eind van de avond waren we allemaal kei moe, dus ik was blij toen ik in bed lag.
Maar dat was niet voor lang want dinsdagochtend rond 7 uur ’s ochtends kwam Billy om mijn bed springen omdat het tijd was om de cadeautjes uit te pakken. Afgelopen week hebben we elke dag een paar cadeautjes onder de kerstboom gelegd, dus dinsdag was het best vol rondom de kerstboom. Het duurde even voordat we allemaal wakker en klaar waren voor de cadeautjes maar uiteindelijk begonnen we dan. Ik had voor iedereen wat cadeautjes, voor Mckenzie had ik de films Up, Despicable Me and Magic Mike, voor Maggie had ik Just Dance 4 voor op de Wii gekocht, met Billy ga ik in deze vakantie naar een Build a Bear workshop zodat we een Claire Bear kunnen maken, voor Jennie had ik 2 sjaals, zumba DVD’s en een groot fotolijstje met een foto van ons zessen erin, voor Bryan had ik 4 flesjes Grolsch bier (die verkopen ze hier gewoon!!), een geel en blauwe sjaal en muts met OSS erop, en de film Pearl Harbor. Ik had van hun echt geniale dingen gekregen, en ik ben er echt heel blij mee! Ik heb van Mckenzie Michigan regenlaarzen gekregen, Bryan heeft me een echte jagers tshirt en muts gegeven, Maggie had een leuke ketting voor me gekocht en van Jennie had ik een super gave sweater gekregen met op de achterkant HILTON/vanBon, ze hebben hier allemaal kleren met hun naam erop, dus dit vond ik wel helemaal geniaal. Toen we klaar waren met alles gingen we ontbijten, en Jennie maakt de beste donuts ooit, en daar had ik nou net zin in :). ’s Middags kwamen Bryan’s ouders met nog een hele lading cadeaus. Van hun had ik nog een paar schoenen, een deken, een tshirt en wat sieraden gekregen. Toen we eindelijk klaar waren met alles uit te pakken, kwamen Jennie’s ouders en we aten met z’n alle een heerlijk kerstdinner.
Woensdag konden we heerlijk uitslapen, en toen we opstonden was er een heel dik pak sneeuw buiten. Dus ik ging met mijn nieuwe regenlaarzen, muts en mijn dikke jas naar buiten en voordat ik het wist was iedereen buiten en hadden we een sneeuwballengevecht. De rest van de dag waren we allemaal kei moe, dus we gingen gewoon ff lekker op de bank zitten en niks doen. ’s Avonds kwam aunt Michelle en haar hele familie en dat was weer zoals gewoonlijk heel gezellig.
Donderdag had Mckenzie basketball practice en Jennie zette mij af downtown Morenci want ik wou foto’s maken van de stad in de sneeuw. Daarna gingen we nog even een andere stad in en de rest van de dag heb ik lekker op de bank gelegen.
Vrijdag kwam Maelle! Bryan was thuis en hij had de snowmobiles uit de barn. Dus natuurlijk gingen ik en Maelle ermee rijden. Dat ding ging echt mega snel en het was zo ontzettend gaaf! De Hilton familie maakt mij echt een race addict haha. Dat was een beetje wat we de hele dag gedaan hadden en het was echt mega leuk! Ik was op het begin best bang voor de sneeuw, omdat het nogal koud is, maar ze hebben hier een mega dikke sneeuwpak voor me, dus dat houdt mij wel warm. ’s Avonds gingen we met z’n alle films kijken en iedereen ging op een gegeven moment naar bed, maar ik en Maelle besloten om nog een film te kijken, maar tijdens die film vielen we allebei in slaap.
Zaterdag gingen we weer op de snowmobiles rijden en we gingen ook nog even met de mule het bos in. We gingen de weilanden in en er was geen spoor of iets in de sneeuw, en overal waar je keek was sneeuw, dat was echt heel erg gaaf. Ik en Maelle vonden het een goed idee om snowangles te maken, dus we stapte uit de mule, maar wat we niet wisten, is dat de sneeuw echt verrekte veel was, het kwam tot onze bovenbenen! We vielen allebei plat met ons gezicht in de sneeuw en het was echt zo mega koud, maar we voelde de kou niet omdat we zo hard aan het lachen waren! Toen we klaar waren met onze kunstwerken in de sneeuw besloten we weer terug te gaan naar huis, alleen we hadden een klein probleempje, de mule zat vast in de sneeuw! We hadden beide onze mobiels niet mee, en we waren in the middle of nowhere! Maar ik heb wat driving skills gekregen, dus na een half uur waren we eindelijk verlost. Toen we eindelijk thuis waren, dingen we languit op de bank liggen met wat warme chocolademelk. En toen was helaas tijd om afscheid te nemen, want Maelle gaat naar Canada, waar ze vrijwilligers werk gaat doen. Het gaat echt heel raar worden op school, om niet meer mijn exchange student maatje te hebben. Maar ik weet dat we elkaar weer gaan zien want ze woont maar 2 uur van Oss vandaan!! ’s Avonds ging ik met wat vrienden bowlen.
Toen we zondag wakker werden, hadden we meer sneeuw dan ooit! We gingen weer met z’n alle naar buiten. Bryan’s broer kwam langs, en die had een driewieler meegenomen, en dan bedoel ik niet een driewieler fiets, ik bedoel een driewieler motorbike. Op het begin was het echt dood eng om die te driven want het was echt mega glad met de sneeuw enzo. Maar na een tijdje had in het onder de knie en maakte ik geniale bochten. Ik ging bij Mckenzie achterop een snowmobile en dat was echt zo leuk! We gingen samen met Bryan (die op z’n eigen snowmobile zat) de bossen en weilanden in, wat echt super geniaal was, was dat we op een gegeven moment herten naast ons met ons mee aan het rennen waren, een stuk of 7! Dat was echt super gaaf en mooi om te zien. Toen we thuis kwamen gingen we natuurlijk weer op de bank zitten met warme chocolademelk!

Ik hoop dat iedereen in Nederland een zalig kerstfeest heeft gehad!
Het was wel een beetje moeilijk om niet thuis te zijn met kerst, maar gelukkig heb ik een gastgezin die me heel goed bezig houdt!
Wat echt raar is, is dat ik al meer dan 5 maanden in Amerika ben, dat betekend dat ik al over de helft ben! Dat is echt de raarste gedachte ooit.

Talk to you soon!

  • 31 December 2012 - 15:25

    Riekie Hamers:

    He Claire,

    verwend ding :) Hoeveel extra koffers neem je over een paar maanden mee naar Nederland? Je hebt het wel echt getroffen met je gastgezin. Daar zou ik ook best wel een paar maanden willen doorbrengen. Kunnen ze daar niet een uitwisselingsjuf gebruiken.........
    Dat rijden op die bike over die grote sneeuwvlaktes en dan nog herten die meerennnen. Echt geweldig.
    Het is nu oudjaar en de hele dag wordt er al volop geknald hier in Oss. Af en toe schrik je je echt helemaal te pletter. Nog een paar uurtjes en dan begint het nieuwe jaar alweer. Ik wens je een spectaculaire jaarwisseling toe ( maar ik heb zo'n vermoeden dat dat wel gaat lukken met jouw familie Hilton) en voor het nieuwe jaar veel gezondheid, vrolijkheid en geluk!

    groetjes van je ouwe juf :)

    Riekie Hamers

  • 31 December 2012 - 15:35

    Marc:

    Hoi lieve Claire,

    Wat een sneeuwpret. Hier is het veel te warm...11 graden.
    Die snowsooters, das gaaf!!! En dan met die herten er omheen. Dat is pas echt een kerstgevoel.
    Klinkt wel allemaal avontuurlijk.
    Doe wel voorzichtig. Wij willen wel graag een "hele" Claire terug. Haha.
    En inderdaad, je bent al op helft. Het gaat razendnel. Dus genieten waar kan......
    Wij wensen je en de fam. Hilton een hele pettige oudjaarsavond en een gezond 2013.
    Als het daar 18.00 is dan is het hier 00.00 uur. En als het daar 00.00 is dan is het hier 06.00 uur.
    Das een rare gedachte.

    Groeten aan iedereen.

    xxxxxxxxxxxxx
    Papa

  • 31 December 2012 - 15:39

    Tante Coby:

    Hoi clair,
    hier nog gauw een berichtje op het einde van 2012, het ga je goed daar , en wens ze allemaal van ons een happy newjear, en voor jou geniet nog van de komende tijd, en we hopen je in juli zeker weer te zien, en als dat zo is, zijn we er allemaal nog, liefs en een knuffel van ons beiden CENT.
    staan op het punt van vertrek, dus kort en krachtig. DoEEEEEEEEEEEEEEEEi

  • 31 December 2012 - 17:48

    Christo Van Gennep:

    Hi lieve Clair,

    Klinkt allemaal heel spannend daar in het verre land. Toch het land van de onbegrensde mogelijkheden.

    Wij zitten vandaag en morgen overal. Laura is met vriendinnen in Londen. Christel is met Fabian en vrienden in Kopenhagen. En wij zitten in Altea aan de Costa Blanca in Spanje, alweer sinds de 26e december laat in de avond.

    De afgelopen dagen hebben we fantastisch weer gehad. Op 31 december was het nog zo'n 22 graden en hebben we aan het zwembad gelegen en lunch buiten gedaan.

    Vanavond gaan we naar een restaurant met zo'n 75 gasten. Eerst dineren en dan naar het nieuwe jaar gaan. Met orkest, tapas en veel cava en wijn.......

    Wij, tante Jolanda en ome Christo, wensen je hierbij alvast een fijne jaarwisseling toe, die 6 uur later zal zijn dan bij ons. geniet dus 6 uur langer van 2012 en stap vrolijk, gezond en gelukkig 2013 binnen.

    Liefs,

  • 31 December 2012 - 18:45

    Lisette:

    Hoi Claire,

    Wat een boel cadeautjes!! Jee zeg! Leuk hoor :-)
    Fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Alvast veel plezier vanavond, een heel fijne jaarwisseling!!

    En nog even wat nieuws vanuit hier: Erik en ik gaan in 2013 trouwen :-) Hij heeft me 1e kerstdag ten huwelijk gevraagd :-)
    Hier in Oss gebeurd dus ook nog wel wat ;-)

    Geniet vanavond van voorlopig even het laatste feestje!!

    Groetjes, Lisette

  • 31 December 2012 - 23:11

    Joke Wolters:

    Hi Claire, het is nu 23.08 uur. Bijna is het oude jaar afgelopen en begint het nieuwe.Het regent hier nu en dat is jammer voor iedereen die vuurwerk wil afsteken. Ik wens je nog een heel mooie tijd in de USA, met veel ervaringen waar je, als je weer terug bent, met plezier op kunt terugkijken!
    Joke

  • 01 Januari 2013 - 11:51

    Opa En Oma:

    Lieve Clair,
    Wat een verhalen zeg. Een ook activiteiten. Heel veel sneeuw, wat wil je nog meer. Fijn, dat het allemaal zo goed klikt. Hier is het maar een natte bedoening. Niet leuk meer.
    Temeer is het fijn dat het jou daar zo goed gaat. Houwen zo!!
    De groetjes van ons beiden en natuurlijk een gelukkig 2013 wensen wij al onze kleinkinderen toe. En daar hoor jij ook bij. En je weet, de xxxxx zijn voor jou.

  • 02 Januari 2013 - 13:03

    Marga:

    Hi Claire,
    Ik hoop dat je een spetterende afsluiting van 2012 hebt gehad ook al was zonder alcohol en frikadellen. Het klinkt allemaal super gezellig. Hier is het warm en eindelijk een beetje zon i.p.v. regen, maar ik ben bang dat het van avond toch weer nat wordt. Maak iets moois van 2013, geniet van alles wat je nog gaat doen.
    Tot de volgende keer, Marga en Pierre

  • 03 Januari 2013 - 22:12

    Marja:

    Hoi meissie,

    wat een verhaal! En geniale foto's, vooral die van de snowjet. Ik vind het echt heel bijzonder hoe de familie daar hun best doet om het jou naar de zin te maken. En zo te lezen slagen ze daar heel goed in. Wat een activiteiten en wat een energie. Ik word al moe als ik het lees! En ik denk dat wij straks wat extra lege koffers voor je moeten meenemen, haha! Het is ook wel een beetje (boel) moeilijk geweest om jou bij de feestdagen te moeten missen. En andersom is het denk ik ook wel zo geweest. Je weet dat EF heeft gezegd dat januari en februari een beetje de moeilijkste periode wordt, maar je moet maar denken: die twee maanden vliegen zo voorbij. In maart ga je naar California, in april vier je je 18e verjaardag en dan is het alweer mei en komen wij je opzoeken. Je bent over de helft, de tijd vliegt, dus haal eruit wat er in zit... voor je weet is het voorbij. Maar, eerlijk is eerlijk, als ik dit allemaal lees weet ik ook wel dat je dat allang doet!

    Veel liefs, xxx Mamma

  • 04 Januari 2013 - 12:51

    Tante Marion:

    Hallo lieve ClAIR

    Wat een leuke kerst heb jij daar gehad jo!
    en die pakken sneeuw is echt gaaf,ik denk dat jij de tijd van jou leven daar heb.
    Voor jou en jou gastgezin een heeeel gelukkig 2013.
    Alle kerstspulletjes staan alweer op zolder,het gaat allemaal zo snel,
    morgen over 2 weken moet ik mijn 1ste examen doen duim maar voor mij.
    als je weer terug bent krijg je van mij een behandeling in de pedicurepraktijk
    heel veel liefs van ome ton en tante marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 52402

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: