Going up north! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Going up north! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Going up north!

Blijf op de hoogte en volg Claire

10 Februari 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag hadden we weer school. Er gebeurde niet zo veel speciaals en na school had ik cheer en band.
Dinsdag voelde ik me echt helemaal niet lekker, dus ik besloot om thuis te blijven van school. Voordat ik het wist was Mckenzie ook thuis, want die voelde zich ook niet goed. We hadden de hele dag in bed gelegen en dat had mij echt even goed gedaan!
Woensdag voelde ik me weer iets beter dus ik besloot weer naar school te gaan. We hadden mentor uur, en dit keer begon de talentshow. Gelukkig hoefde mijn groep niet deze week op te treden, dus we konden nu naar de rest kijken. De dingen die de rest deden waren echt dom, het waren helemaal geen talenten! Dus ik kan niet wachten totdat wij volgende week ons talent kunnen doen, en dan van iedereen winnen! Na school ging ik naar Jennie’s ouders. Ik had de buurjongen beloofd om een Nederlandse appeltaart te maken, dus daar was ik de hele middag mee bezig. Ik had 2 ‘’kleine’’ taarten gemaakt. Een voor hem en de ander voor de rest van de familie. Ze vonden het allemaal echt mega lekker en ze willen dat ik meer Nederlandse dingen voor hun maak. ’s Avonds had ik cheer.
Donderdag gingen we niet naar school, want we gingen met z’n alle naar Kalamazoo! Een stad die wat hoger in Michigan ligt, waar heel veel sneeuw was! Jennie zei dat we om 9 uur konden opstaan, maar wij werden wakker gemaakt om 7 uur door Bryan die naast ons bed stond en kei hard de trompet speelde. Dus dat was niet zo prettig wakker worden want ik schrok me kapot. Toen we eindelijk allemaal in de auto zaten viel ik gelijk in slaap, maar ik werd wakker gemaakt door Billy die zijn voeten in mijn gezicht zat te dieuwen. Een 3 uur lange rit met 4 kinderen achterin, ook weer een nieuwe ervaring! Natuurlijk vond Billy het super grappig en deed het voor haast een half uur. We gingen ook nog even lunchen bij de Mcdonalds. In Kalamazoo gingen we naar Barry en Emily, Barry is Bryan’s broer. En ze lijken zo erg op elkaar, echt niet normaal! Ook hun innerlijk is hetzelfde, en normaal plaagt Bryan mij 24 uur per dag, en nu had ik 2 Bryan’s die dat deden! Ik, Emily, Jennie, Mckenzie en Maggie besloten om te gaan shoppen in de mall. Het was echt een hele grote mall, precies wat ik nodig had! We waren ongeveer anderhalf uur in de winkel DEBs want ik en Mckenzie moesten een jurk hebben voor een schooldance, Winterfest (homecoming). Er was ook een mega grote winkel met Michigan kleren, dus die heb ik ook even goed ingeslagen. Toen we weer terug waren gingen we met z’n alle UNO spelen. Natuurlijk was iedereen mega vals aan het spelen, maar dat maakte het spelletje wel grappig. Na het kaarten gingen we een film kijken en spaghetti eten. De meiden gingen ook nog even een logo spel doen, met Amerikaanse logo’s, dus het was vrijwel onmogelijk voor mij om te winnen. Maar omdat ik schijnbaar best wel domme dingen en rare opmerkingen zei, was iedereen constant aan het huilen van het lachen. ’s Avonds gingen alle kids nog even een film kijken en natuurlijk vielen we allemaal in slaap op de bank.
Vrijdag ochtend had Barry heerlijke Belgische wafels gemaakt, dus dat vond ik wel heel erg leuk! Als kerstcadeau had ik van hun een film gekregen, dus die gingen we ook nog even met z’n alle kijken. Natuurlijk wilde iedereen nog een keer UNO spelen, en dit keer was het nog erger dan de vorige keer. Ik ga nooit meer tussen Bryan en Barry inzitten! In de nacht van donderdag op vrijdag had het echt niet normaal veel gesneeuwd, maar gelukkig hadden we de snowmobiles meegenomen. Er waren echt mega grote weilanden die we even onveilig hadden gemaakt. Bryan besloot om mij op een trip te nemen. Dus hij voorop op zijn snowmobile de straat op en ik ging erachter aan met mijn snowmobile. We gingen door allemaal weilanden, bossen en echt hele gave straten met sneeuw op alle huizen, bomen en wegen. Het was echt heel erg gaaf! Toen we Barry’s oprit weer opreden werden we bekogeld met sneeuwballen, en toen was the game on! Ik, Mckenzie, Maggie, Bryan en Barry hadden een mega groot sneeuwballengevecht. Maar het was echt niet eerlijk want Bryan en Barry hebben jaren ervaring met sneeuwballen gooien, dus ookal stond ik achter het huis met niemand om me heen, ik werd nog door een sneeuwbal geraakt die door de lucht vloog. Natuurlijk was ik het mikpunt van iedereen dus na een paar minuten gaf ik het maar op. We hadden ook nog wat sneeuw engelen gemaakt maar toen ik op de grond lag sprong iedereen natuurlijk op mij. Het was niet zo slim van mij om onder een boom te staan, want Bryan schudde een tak en al het sneeuw van die boom viel op mij. Gelukkig had ik 5 lagen kleren aan, dus het was niet zo koud. Toen iedereen eindelijk moe was gingen we op de bank een film kijken met warme chocomelk. Ik, Mckenzie, Maggie en Jennie gingen weer terug naar de mall want wij hadden nog niet alle winkels gezien! Na een tijdje waren de boys aan het zeiken dat ze honger hadden, dus dat was onze call om weer terug te gaan om eten te fixen. Iedereen was echt mega moe, dus toen gingen we nog wat film klassiekers kijken zoals Billy Madison! Nu heeft iedereen quotes van die film in z’n hoofd, dat is wel heel erg grappig! Toen ik een laag van mijn kleren afhaalde, vloog er ineens een rabbits foot door de lucht. Bryan had die natuurlijk weer in mijn capuchon gestopt. Ik kan echt niet wachten op de dag dat ik hem terug pak voor al de dingen die hij mij aandoet haha! Deze nacht besloot ik toch wel om in een bed te slapen, dat is toch iets comfortabeler.
Zaterdag gingen we nog wat spelletjes spelen en films kijken, maar toen was het toch echt tijd om spullen te pakken en terug naar huis te gaan. Gelukkig viel iedereen binnen 5 minuten in slaap op de achterbank, dus dit was wel een rustige rit. Eenmaal thuis aangekomen moeten ik en Mckenzie onze kamer opruimen en ik ging toen vroeg naar bed want ik was mega moe!
Vandaag staat er gelukkig niks op het programma. Ik heb wat huiswerk in te halen, maar veder helemaal niks! Dus het word een heerlijke bankhangdag.

Talk to you soon!

  • 11 Februari 2013 - 10:34

    Mariel:

    Hoi Claire,
    Nou je merkt het wel, het is hier eccht carnaval. jij helemaal geen reactie, wij vanochtend geen krant,ach ja moet kunnen.

    Als over een paar dagen weer iedereen boven water is, zullen er vast weer reacties komen.

    Groetjes van een niet carnavalvierster!

    Mariel. ×××

  • 11 Februari 2013 - 11:07

    O En O Rosmalen:

    Hallo Claire,

    Ook hier leven we onder winterse omstandigheden. Niet zo erg als in Amerika. Maar het is toch logisch dat in zo'n groot land meer sneeuw valt ? Ja toch.
    Tijdens de carnavalsdagen houden we ons rustig. Simon is met het gezin vertrokken naar Tirol.De gehele vakantiegroep bestaat uit 16 personen . Jorg is de kampioen skateboarden.
    En wij houden het rustig. Jij niet, dat begrijp ik wel uit je berichtgeving.
    Vele x-en en veel groeten van o en o.

  • 11 Februari 2013 - 12:23

    Marc:

    Hoi Claire,

    Zit jij zelf dan ook opzo'n snowmobile? Lijkt me wel superspannend. En dan dat pesten. Haha. Gelukkig ben je wel wat gewend. Hier was het gisteren een prachtige dag tijdens de optocht. Wel koud, maar droog. Na de optocht zijn we met de TC naar de loods gegaan. Rookworst, spek, balkenbrij soep en bier.
    Wat een gezellige club!! s" Avonds niet meer weggeweest. Mama en ik waren total loss. Haha.
    Mama heeft Ilse nog opgehaald in Breda. Die was niet helemaal lekker.
    Vandaag met Ilse naar Praag.........
    Ben benieuwd. Ook daar zal het wel koud zijn. Ik heb voor ons thermo-ondergoed gekocht. Alleen T-shirts hoor, geen lange broek.

    Veel plezier daar, en de groeten aan iedereen. En terugpesten svp. Gewoon een pestplan maken. haha.

    xxxxxx,
    Papa.

  • 11 Februari 2013 - 14:59

    Marja:

    Hoi Clairetje,

    B&B Bryan en Barry (of: Buurman en Buurman,haha!). Zijn het tweelingen dat ze zo veel op elkaar lijken dan? Ik heb even een rustmomentje tussen sokkenbal, papa en Ilse wegbrengen en het Kortorrebal bij de Krinkelkoppen in. Pfffff..... Carnaval vliegt voorbij. Morgen mijn laatste dagje bij de Huppelkes ;-(

    Ik ben 's avonds helemaal niet weg geweest, knap he? Ik was ook total loss! Ik mis je wel hierzo met carnaval, dan hoor jij er toch echt bij... Volgend jaar maar met de kapel meedoen, hihi.

    Wat een geweldig verhaal van jou hierboven zeg! Maar eh.. het is echt niet slim om onder een boom met sneeuw te gaan staan, lol!

    Je bent vergeten te vertellen hoeveel indruk je hebt gemaakt bij de buren met je appeltaarten. Zoveel, dat zelfs de buurvrouw mij via Facebook bedankte dat we jou hadden gestuurd, haha!!

    Nou ik ga ook nog even op je vorige blog reageren, want het gaat nu zo snel...

    xxx Mama

  • 17 Februari 2013 - 13:23

    Tante Marion:

    Hai Clair

    Wat supper jo al die sneeuw,die foto s zijn echt plaatjes!
    Vanaf a.s woensdag zou het hier ook koud worden en weer sneeuw,ik vindt altijd prachtig.
    S morgens kun je merken dat het al een beetje voorjaar wordt de vogels zijn zo mooi aan het
    fluiten en de dagen worden ook al weer langer.Ome ton en ik zijn tijdend de carneval in Den Haag geweest
    was supper ,balkenende nog gezien op het binnen hof.
    Veel plezier daar en dat heb je zo te lezen in je verslag genoeg.
    liefs ome ton en tante marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 52380

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: