California baby!! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu California baby!! - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

California baby!!

Blijf op de hoogte en volg Claire

02 April 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Zaterdag kon ik gelukkig uitslapen want mijn vliegtuig vertrok pas om 2 uur. Maggie had was donuts als ontbijt gemaakt en ik ging nog even de laatste dingetjes inpakken. Rond 12 uur brachten Jennie en Honey mij naar Toledo airport, waar Bryan ook was. Het vliegveld was echt mega klein dus binnen 1 minuut was ik al ingecheckt. Ze bleven nog even een uurtje maar toen was het tocht echt tijd om door security te gaan. Daar was het ook niet zo druk, dus ik ging even bij de winkeltjes kijken en wachten om mijn vliegtuig. Het vliegtuig naar Chicago was weer echt mega klein en het duurde maar 25 minuten. Eenmaal in Chicago ging ik even lunchen en op naar mijn volgende vliegtuig. De rit naar San Francisco was 4 uur en 55 minuten. Gelukkig hadden ze tv’s waar ‘The Life Of PI’ werd afgespeeld. Die film wou ik al bast lang zien, maar het was helaas echt mega slecht. Ook wat niet zo leuk was, was dat er een gast van het midden oosten naast mij zat die helaas echt heel erg stonk. Dus elke keer als ik naar buiten wou kijken, rook ik dat! Echt ranzig haha. Toen ik eindelijk in San Francisco was, was daar iemand van EF om mij op te vangen. Ik werd begeleid naar een ruimte op het vliegveld waar meer EF studenten waren. Ik had hele erge honger dus ik ging snel naar een eettent zoeken, maar ik kon niks anders vinden dan Subway. Toen ik terug kwam zag ik Anne tussen de EF studenten zitten. Ik was hele goede vrienden geworden met haar op het kamp in Boston, dus het was heel erg leuk om haar te zien! We moesten een uur in de bus zitten naar het hotel, maar ik en Anne hadden zo veel tegen elkaar te vertellen, dus dat ging heel snel voorbij. Iedereen had 3 andere kamergenoten die EF je had aangewezen. 1 was van Duitsland, en 2 waren er van Italie in mijn kamer. Ik had echt een mega jetlag en was mega moe dus ik ging gelijk naar bed.
Zondag hadden we een heerlijk ontbijtje in het hotel, en het bleek dat er nog een meisje van Nederland was! Ik had haar ookal ontmoet op het kamp, dus dat was echt heel erg leuk! En in Nederland woont ze volgens mij in Wijchen, dus dat is echt heel erg dichtbij :)! We gingen met z’n alle in een tour bus en de chauffeur reed langs allemaal leuke wijkjes en langs de kust. Onze eerste stop was bij de Golden Gage Bridge. Het was echt zo immens mooi!! We maakte echt honderde foto’s en snel weer terug in de bus want het waaide echt zo hard dat het echt mega koud was! We reden even door het Golden Gage Park en we stopte bij Pier 39. Ik had ondertussen zegmaar een groepje gevormd met een stel meiden en we hadden allemaal echt mega honger, dus we besloten om eerst even een eettent te zoeken. Uiteindelijk belande we bij een pizzaria met een mega mooi uitzicht over het water en de Bridge. Op de pier waren echt hele leuke winkeltjes, dus we gingen even shoppen en een bezoekje aan het Hard Rock Cafe mocht natuurlijk niet ontbreken. We gingen even langs de kust lopen en kwamen uit bij Fishermans Warf, wat echt heel erg stonk, dus ik maakte een paar foto’s en draaide weer om. We moesten rond 2 uur weer terug zijn bij de bus want we kregen een tour! We gingen als eerst naar de hoogte berg in San Francisco, waar we echt een mooi uitzicht hadden over de hele stad. We gingen ook langs het huis van Full House en de tourguide dwong ons om mega stijlen bergen op te lopen, wat dus echt niet grappig was. ’s Avonds gingen we weer terug naar Pier 39 want we gingen met z’n alle uiteten bij een Italiaan. Wat echt heel erg grappig was, was dat Anne in alle haast een joggingbroek had gekocht met San Francisco langs de benen, iig dat dacht ze dat er op stond. Want toen ze de broek aan mij liet zien in de bus terug naar het hotel, begon in echt mega hard te lachen want er stond niet San Francisco, maar San Frangsco! Ik kwam echt niet meer bij! ‘Oh daarom was het afgeprijsd’ waren haar woorden haha! In de bus was ik echt kapot moet, een Chinese gast had zijn gitaar mee genomen en begon er liedjes mee te zingen, ik luisterde er niet zo lang na want ik viel gelijk in slaap.
Maandag gingen we in de ochtend naar Muir Woods. We gingen eerst met de bus wat hele hogen bergen op, wat echt een mega mooi uitzicht gaf, en achter de bergen was het bos. De bomen waren echt niet normaal groot en lang, echt zo mooi om te zien! Veder was het bos een beetje saai en we waren klaar binnen 2 uur. Op de weg terug zagen we wat herten in de bergen rennen, wat echt heel erg cool was! De bus dropte ons downtown San Francisco, waar we de rest van de dag voor ons zelf kregen. Iedereen van mijn groepje had natuurlijk weer honger, dus we besloten om bij The Cheesecake Factory te eten, die zat in de Macys en de wachtrij was een half uur, dus tijdens het wachten gingen we even shoppen en daarna was het eindelijk tijd om te eten! Het was best duur, maar het was zo lekker! Ik had een Oreo Milkshake (die mij al gelijk vol maakte), en een Classic American Burger met frietjes, ik zat echt zo ontiegelijk vol, dat ik besloot om geen cheesecake meer te kopen. Maar gelukkig deed iedereen dat wel, dus ik kon van iedereen een hapje proeven. Ookal was een stukje cheesecake 8 dollar, het was echt zo lekker! Na het eten gingen we een beetje rondlopen en shoppen in winkels zoals Disney Store, Apple Store, Abercromie and Fitch en als laatst gingen we naar het Westfield shopping mall. Ik had niks gekocht want ik had met mezelf afgesproken dat ik niks anders ging kopen dan souvenirs, want mijn koffer was haast al te zwaar op de heenweg. We gingen met de hele groep uiteten bij een chinees, wat echt niet lekker was, maar dat maakte voor mij niet uit want ik zat nog steeds vol van mijn lunch. Toen we terug liepen naar de bus gingen we met de hele groep ‘Party in the USA’ zingen, wat echt heel erg grappig was want iedereen op straat keek ons aan. We waren best vroeg terug in het hotel, en we hadden weer vrije tijd. Maar ik was zo moe dat ik besloot om in het hotel te blijven en om even te chillen in het bubbelbad. Er waren meer studenten in het bubbelbad, wat het heel erg gezellig maakte. Uiteindelijk ging ik nog best wel laat naar bed, maar dat maakte niet zo heel veel uit.
Want dinsdag hadden we een busrijs van 12 uur voor de boeg. We gingen namelijk van San Francisco naar Los Angeles! ’s Ochtends moest ik snel alles inpakken en ontbijten. Toen we bij de bus waren gingen de mensen van EF onze lippen checken, want ze hadden ‘chew’ in de vuilnisbak gevonden. Hier in Amerika doet iedereen ‘chew’, het is haast roken maar dan kauw je op het tabak, echt ranzig. Maar voor exchange students is dat verboden, dus de mensen van EF waren echt mega boos, maar ze konden de dader niet vinden, dus daarbij lieten ze het ook. In de bus viel ik gelijk in slaap. Iedereen verveelde zich naar een tijdje, dus iemand kwam met het idee om jezelf voor te stellen in de microfoon. Dat was wel heel grappig en dat hield ons voor een uurtje bezig. De bus reed langs de kust, wat echt heel erg mooi was, en we konden ook de zonsondergang in de zee zien! Rond 5 uur hadden we een stop in Santa Barbara! Echt een super leuk stadje! We hadden wat tijd om rond te kijken en we gingen bij een Mexicaan eten. Vanaf Santa Barbara was het nog zo’n 2 uur naar LA. Rond 9 uur kwamen we dan eindelijk aan bij het hotel! Onze hotel was iets buiten de stad, maar wel in de bewoonde wereld. Ik en mijn groepje gingen nog even naar de McDonalds, die naast ons hotel zat, voor een toetje. Ik had dezelfde kamergenootjes, maar we hadden nu in onze kamer een deur naar de kamer naast ons, waar wat vriendinnen van mij zaten. Dus na de dagelijkse roomcheck van EF (om te checken dat iedereen om 11 uur in zijn eigen kamer was), ging de deur open en bleven we op tot heel laat, want niemand was moe want we hadden de hele dag geslapen.
Woensdag was het LA time!!! De dag begon met een tour door de stad. De eerste stop was bij de Hollywood Bowl, een grandioos groot theater midden in the Hollywood Hills. Het was echt zo mega gaaf om dat te zien! We reden ook langs Beverly Hills, Rodeo Drive, CBS studios, en wat beroemde spots. Onze tourguide nam ons mee naar Sunset Boulevard, wat echt geweldig was! We gingen naar het beroemde Chinese Theater, waar alle hand en voet afdrukken van beroemde mensen in de grond waren, en we liepen over de walk of Fame. We konden nog niet zelf gaan shoppen, maar we zouden later op de dag daarvoor terug komen. Want de tour was pas afgelopen bij Farmers Market. Farmers Market was echt mega schattig! Het leek een beetje op Camden Town Market in Londen (voor de mensen die daar zijn geweest). Allemaal leuke eettentjes en als je daar helemaal door heen was gelopen, waren er ook normale winkels zoals Abercromie en Forever 21. Zoals beloofd gingen we weer terug naar Hollywood om te shoppen. Sophie (Oostenrijk), Francesca (Italie), Malva (Zweden), Anne en Chantal (Nederland) waren de meiden waar ik de hele tijd mee op schoot. Echt, we waren heel erg close geworden in 1 week en ik weet gewoon dat we nog heel lang vrienden blijven! Maar we zingen dus met z’n alle nog een keer over de walk of Fame en naar het Chinese Theater, en nu hadden we wat meer tijd om foto’s te maken. We gingen ook nog even voor souvenirs shoppen en we zagen ook nog het Hollywood sign :). ’s Avonds gingen we met de hele groep ergens in een typische Amerikaans restaurantje eten. Daarna hadden we nog wat vrije tijd, maar toen was het weer tijd om naar het hotel te gaan. We gingen weer de hele avond kletsen maar volgens mij was ik best snel in slaap gevallen.
Donderdag konden we eindelijk uitslapen! Afgelopen dagen moesten we elke dag om 7 uur opstaan en om 8 uur bij de bus zijn. Maar donderdag hoefde we pas om half 10 bij de bus te zijn, wat iedereen heel erg blij maakte! We gingen als eerst naar Venice Beach! Het was erg heel erg heet, en ik wist gewoon dat ik zou verbranden dus ik had een vestje aan het lange mouwen, iedereen keek mij heel raar aan, maar aan het eind van de dag keek ik hun raar aan want iedereen was zo rood als een tomaat! Niemand kon goed slapen en ze waren allemaal jaloers op mijn witte schouders. Maar in Venice Beach gingen we eerst natuurlijk naar het strand, we gingen heel wat foto’s maken en daarna ff op het zand liggen. De jongens gingen voetballen en de meiden speelde volleybal. Na het zonnen gingen we even rondlopen langs de kust. Er waren heel veel leuke winkeltjes en eettentjes. Ook waren er wat sportvelden zoals basketbal, tennis en voetbal. Dus nadat we wat eten gekocht hadden gingen we op een bankje zitten en heerlijk mensen kijken. Na Venice Beach gingen we naar Santa Monica pier. Ik had daar best veel van verwacht, maar helaas gingen we daar overdag naar toe, wat het niet zo heel speciaal maakte. Maar het was wel leuk om even gezien te hebben. In het hotel hadden de EF mensen weer een roomcheck, maar er waren natuurlijk veel te veel mensen in onze kamer, maar gelukkig vonden ze dat niet zo erg en bleven ze met ons kletsen tot laat in de avond.
Vrijdag was dan eindelijk Universal Studios aan de beurt! We gingen als eerst naar een water/stuntshow, wat echt helemaal geweldig was! Mega veel special effect en het water vloog om onze oren. Daarna gingen Anne, Malva, Sophie en Francesca in the Horror Ride, ik en Chantal besloten om daar niet in te gaan, dus we gingen een beetje shoppen en rondwandelen. Daarna gingen we weer met z’n alle naar de volgende attractie: Sherk 4D! Ik had nog nooit 4D meegemaakt, dus ik schreeuwde alles bij elkaar toen ik ineens nep spinnen op mijn benen voelde. Het was best wel echt maar ook wel echt mega gaaf! Na Shrek stonden we een uur in de wachtrij voor de beroemde Studio Tour. We zagen de set van New York street, en hoe die binnen 2 minuten kan omgebouwd kan worden tot Londen. Ze hadden ook de set van King Kong en een 4D attractie, wat echt geniaal was! Het leek net of je echt midden in het oerwoud zat, echt zo raar! Ze hadden ook nog wat special effect show voor ons, zoals hoe ze auto’s opblazen, hoe ze stormen en aardbevingen na maakte en wat leuke attracties. We zagen veel beroemde studios en sets van films. Ik kan helaas niet meer herinneren wat en welke haha. Na de tour gingen we naar een achtbaan called ‘The Mummy’. De wachtrij was weer een uur, en daar hadden we helemaal geen zin in om onze tijd aan te besteden. Er was ook een rij voor ‘Single Riders’, die maar 10 minuten was, maar dan werd je wel van je groep uit elkaar gehaald. Dat vonden wij niet zo erg, dus we gingen in die rij staan die uiteindelijk maar 5 minuten duurden en we zaten met z’n alle in hetzelfde karretje! De achtbaan was in een gebouw en het was echt mega eng! Op een gegeven moment stopte het karretje, en gingen we achteruit! Dat was echt zo gaaf! Na de Mummy gingen we naar een waterachtbaan. En natuurlijk zat ik weer op de verkeerde plek, want ik was 2x onder een waterval doorgegaan. Ik was uiteindelijk echt zeiknat! We gingen daarna naar Transformers 4D, de wachtrij was 3 (!!!) uur, dus we besloten om weer in de Single Riders rij te gaan staan, wat maar 10 minuten duurde. Dat was echt de leukste attractie van de dag, jammer dat ik niet zo goed kan uitleggen hoe het ging, je moet gewoon ff een keer 4D meemaken ;). We hadden niet zo heel veel tijd meer over, maar we wouden nog heel graag in The Simpsons attractie. We zagen geen Single Riders rij, dus we gingen naar een meisje wat in het park werkte of er een korte rij was. Ze zei dat die er niet was, maar als we 3 vragen van haar goed zouden beantwoorden, zou zij ons vooraan in de rij laten gaan. Ik weet niet meer wat de vragen waren, maar ze waren best moeilijk dus we gingen aan random people in het park de antwoorden vragen en we hadden ze uiteindelijk allemaal goed, dus we konden zo de attractie in! Na de attractie gingen we even naar wat winkeltjes en toen was het weer tijd om te gaan. Naast het park was een winkelcentrum, waar we met de hele groep bij het Hard Rock Cafe gingen eten. Na het eten hadden we weer vrije tijd, er was een hele grote plein met een DJ en discolichten enal. Dus iedereen ging naar naartoe en we hadden echt een geweldige avond als afsluiter!
In het hotel hoefde we niet meer in onze eigen kamer te zijn om 11 uur. Dus we gingen met z’n alle naar Sophie’s kamer waar we tot 3 uur opbleven want toen vertrok de eerste bus naar het vliegveld. Sophie, Francesca en Malva waren in die bus, dus van hun moesten we al afscheid nemen. Daarna ging ik met Chantal naar haar kamer, waar we gelijk in slaap vielen. Maar we moesten weer om half 6 opstaan want toen vertrok onze bus naar het vliegveld. We moesten toen afscheid nemen van Anne, maar dat was niet zo erg, want ik weet zeker dat ik haar nog een keer ga zien! Bij het vliegveld gingen ik en Chantal ook andere wegen op, maar wij hebben al plannen gemaakt om samen uit te gaan als we terug zijn in Nederland :). Mijn vlucht vertok om 8 uur, dus ik had nog even tijd op het vliegveld. Maar toen ik eenmaal bij de gate was, viel ik weer in slaap. Toen het vliegtuig eindelijk vertrokken was, was ik van plan om te gaan slapen, maar natuurlijk zat er een baby naast me die constant aan het huilen was! Dat was dus echt niet grappig, en ik besloot maar op wat films te gaan kijken. Uiteindelijk keek ik Breaking Dawn part 2 en een stukje van Rock of Ages. De vlucht ging gelukkig best snel, maar wat wel heel erg kut was, was dat ik in Chicago 5 uur moest wachten op mijn volgende vlucht (die maar 30 minuten duurde). Ik ging even naar wat te eten zoeken en ik viel weer in slaap op een van die bankjes. De vlucht was heerlijk rustig en toen ik aankwam in Toledo stond daar mijn gastgezin met borden met mijn naam erop en met ‘Claire Bear, we missed you!!’, dus dat was wel heel erg lief. De autorit naar huis was weer heel erg grappig want ik had natuurlijk weer wat heerlijke Claire acties, zoals ik was de King Kong 4D attractie aan het uitleggen, maar blijkbaar zei ik Hong Kong, dus ze snapte er in het begin niks van! Eenmaal thuis gingen we pizza eten en naar bed.
Zondagochtend gingen we naar een buffet! Wat echt mega lekker was, iedereen zat zo vol dat we de rest van de dag helemaal niks gegeten hadden! Thuis gingen we een van hun tradities doen, aka paasmandjes zoeken! Iedereen had die van hun binnen 5 minuten gevonden, maar natuurlijk kon ik de mijne niet vinden. Uiteindelijk was ik een uur aan het zoeken en hij was in de droger, waar ik al had gekeken! Natuurlijk vond iedereen dat hier helemaal grappig en kwamen ze niet meer bij van het lachen. Ik ging daarna al mijn foto’s op mijn laptop zetten en we gingen wat films kijken. Ook gingen ik, Maggie en Billy nog even met de mule rondrijden, en we zagen weer 10 herten voor onze neus, wat echt heel mooi was om te zien! Ik ging weer vroeg naar bed want ik was echt helemaal kapot.

Sorry dat deze blog zo lang is, maar zoveel was er gebeurd! Het duurde me haast 2 uur om te schrijven haha!

Talk to you soon!

  • 02 April 2013 - 07:34

    Riekie Hamers:

    He Claire,

    je maakt nog eens wat mee! Gelukkig heb je altijd al een tomeloze energie gehad :) Als ik je verhalen lees, word ik soms al moe ( leeftijd he :) )
    Een bezoek aan Amerika staat ook nog op mijn verlanglijst. Maar eerst is Mexico aan de beurt, want onze Joep gaat trouwen met zijn Mexicaanse vriendin volgend jaar. Maar de dochter van Gert heeft een Amerikaanse vriend, Brian, dus dat reisje naar Amerika zit er ook nog wel in :)
    Als je weer terug bent, wil ik graag je scrapbook eens zien over je verblijf in Amerika.
    Ik ga gauw mijn fiets pakken, want ik mag weer gaan werken. Niet dat ik veel zin heb om die ijzige kou in te gaan...............

    Geniet!!!!

    groetjes.

  • 02 April 2013 - 11:19

    Ils:

    o-m-g JALOERS

  • 02 April 2013 - 14:35

    Mariël:

    Hoi Claire,
    Wouw, Wat een geweldige tijd heb jij gehad in Californië. Dat is goed te zien op de foto's en natuurlijk te lezen uit je verslag. San Francisco dat staat al heeeeel lang op het verlanglijstje.Maar aan deze kant niets te klagen hoor, zijn gisteren thuis gekomen van een heeeeeerlijke vakantie op Curaçao. Kan dus meepraten wat betreft een jetlag.

    Wat een ervaringen en gezellige belevenissen doe je op, en dat met je (nu nog) 17 jaren!

    Veel lieve groetjes,
    Van ons;
    Corné en Mariël. xxx

  • 02 April 2013 - 21:12

    Marc:

    Hoi Claire,

    Nou, jij hebt al gedaan wat wij al jaren willen!
    Jaloers.....
    Je hebt er wel van genoten. Ook al wordt ik ook al moe van het lezen. Jonge jonge.
    Het is maar goed dat je nu vakantie hebt, en een beetje uit kan rusten van je trip.
    Wat is de volgende mijlpaal?
    Ben benieuwd.

    xxxxxxx
    Papa

  • 03 April 2013 - 15:00

    O En O Rosmalen:

    Hoi Claire,
    Wat ben jij een bofkont zeg ! Jij bent rijk zeg. Zoveel vriendinnen, zoveel mensen die van jou
    houden. En dan daarbij nog zo'n fantastische trip.
    Fijn dat je je zo goed heb vermaakt en dat het reizen zo voorspoedig is verlopen.
    Leg alles maar goed vast, dan kun je daar later van nagenieten.
    groetjes vanuit Rosmalen,
    xxxxx

  • 04 April 2013 - 23:23

    Marja:

    Hi Claire Bear,

    Wat een lieve reactie van opa en oma, ze hebben helemaal gelijk! Deze ervaringen nemen ze je echt nooit meer af. Het zou mooi zijn als je contact kunt blijven houden met je exchange-vriendinnen: zij weten welke ervaringen jij ook hebt meegemaakt. En, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: wat heb je het toch getroffen met je gastgezin. Als zij na 8 dagen al klaar staan met spandoeken, wat moeten wij dan wel niet doen na 10 maanden??? Hahaha! Het is maar goed dat we elkaar daarvoor nog zien, ik kan niet wachten....

    Veel liefs,
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 52399

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: