Mooi weer en Softbal toernooi - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Mooi weer en Softbal toernooi - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Mooi weer en Softbal toernooi

Blijf op de hoogte en volg Claire

05 Mei 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Zondag avond ging ik met de jongens van de drumline naar een onbeperkt chinees buffet. We gingen een eetwedstrijd houden, maar die had ik natuurlijk dik verloren, want de jongens aten 3 borden meer dan ik.
Maandag hadden we na school een game. Gelukkig was het maar 1 game en geen double header. We hadden de wedstrijd gewonnen met 17-7. Eigenlijk waren de innings nog niet afgelopen, maar als er 10 punten verschil is, is de wedstrijd over. Toen we thuis kwamen ging ik voor de Hilton’s koken. Pap en mam hadden in een van hun pakketten een recept gestopt van Knorr om risotto te maken. Hier had niemand er ooit van gehoord, maar ze vonden het allemaal echt super lekker! Gelukkig heb ik nog een pak, dus ik kan het nog een keertje maken.
Dinsdag was het Koninginnedag of koningsdag (?) in Nederland. Ik was best wel jaloers, want ik had wel ff zin in een feestje, maja helaas niks aan te doen. Om het toch een beetje te vieren hadden ik en Julie beide oranje tshirts aan. Ook nog wat andere mensen hadden oranje aan, omdat ze dat om mijn facebook hadden gezien, dus dat vond ik wel heel leuk! Na school hadden we weer een game. Dit keer was het uit tegen Whitford (zo’n 45 min weg), en het was ook nog eens een double header (2 wedstrijden). De eerste wedstrijd hadden we verloren met 0-5. En de 2e game stonden we zo’n 3 innings gelijk en hadden we uiteindelijk 8 innings gespeeld (ipv 7), en helaas scoorde het andere team, dus we verloren met 4-5. Honey kwam ons ophalen en op de terug weg gingen we even naar Mcdonalds want ik en Mckenzie waren aan het verhongeren.
Woensdag ochtend ging ik naar de tandarts, want de laatste dagen deed mijn tandvlees heel erg pijn. De tandarts zei dat hij niks ernstig vond, maar mijn verstandskiezen komen er wel aan, waar ik dus echt niet blij mee ben want hij zei dat ik er helemaal geen plek voor heb. Deze week was het echt super mooi weer hier in Michigan, de Spring is eindelijk begonnen! Dus met Engels gingen we lekker naar buiten, waar ik natuurlijk na 5 minuten gelijk verbrandde. Na school hadden we weer een double header. Ik heb echt geen idee hoe we hadden gespeeld, maar volgens mij hadden we 1 verloren en 2 gewonnen.
Donderdag hadden we na school weer practice, en het was echt leuk! Normaal zijn onze trainingen best intensief, maar omdat we zo’n zware week hadden, hadden we vandaag een relaxte training. Het laatste half uurtje haalde de coaches zo’n glij doek uit hun auto. Ze hadden ook zeep meegenomen en de tuinslang, dus het was sliding time! We moesten aan onze slides werken als we naar een ‘base’ gaan. De meeste mensen hebben waarschijnlijk geen idee waar ik het nu over heb, maar ik heb echt geen idee hoe je het in het Nederlands zegt haha! Iedereen ging zo’n 5x van de glijbaan af, en daarna werden we allemaal afgespoten met de tuinslang, wat echt mega koud was!
Vrijdag was onze band teacher er niet, dus we gingen picknicken tijdens onze band class. Haast iedereen had wat meegenomen en de hele tafel lag vol met eten! Natuurlijk kon een eetwedstrijd tussen de trompetters en de drumline niet ontbreken, maar wij hadden dik gewonnen! We gingen voetbal spelen en zonnen, wat grappig was, was dat alle klassen die binnen zaten naar ons aan het kijken waren, en iedereen was jaloers haha. Na school was het Allendale time! Het hele softball team ging naar Allendale omdat we zaterdag daar een toernooi hadden. We gingen eerst Billy afzetten bij Jennie’s zus (want hij ging niet mee) en daarna hadden we een autorit van 3 uur voor de boeg. Ik was zo moe, dus ik viel gelijk in slaap. Toen we daar aankwamen was haast iedereen al, en ze waren allemaal in het zwembad. Ik deelde een kamer met Chloe, maar zij was er nog niet. Toen ik al mijn spullen in mijn kamer had gezet, gingen we eerst met het hele team pizza eten en daarna doken we met z’n alle het zwembad in. Omdat we in het zwembad zo veel gelachen en gejuicht hadden, ben ik nog mijn stem kwijt, maar het was het zeker waard! We gingen synchroon zwemmen, op elkaars schouders zitten en dan de ander eraf proberen te gooien, en we deden ook een poging op de coaches nat te maken, maar dat lukte helaas niet want zodra we met z’n alle naar hun keken, rende ze beide naar binnen. Na het zwemmen gingen we naar de kamer van de buren, ik had mijn Ipod en Ipod boxen meegenomen, dus de muziek ging kei hard aan en we deden ook nog even de Harlem Shake. Rond 11 uur moesten we allemaal naar onze kamer, ik was eigenlijk helemaal niet moe, maar mijn keel deed echt ontiegelijk pijn.
Zaterdag moesten we om 7 uur opstaan, wat echt niet leuk was, want toen voelde ik dat ik wel kei moe was. We vertrokken rond 8 uur naar de softbal velden en onze eerste game was tegen Christian Holland. Mckenzie is de pitcher van ons team (degene die de bal gooit), en ze is echt super goed! De wedstrijd ging echt mega snel en we hadden gewonnen met 6-1. De tweede wedstrijd was tegen een ander team, maar hun naam ben ik vergeten. Hun pitcher was echt mega slecht en de scheids was echt niet eerlijk, dus uiteindelijk verloren we met 0-5, maar het was echt onterecht! Na de game gingen we lunchen, op z’n Amerikaans! Alle trucks gingen open en het eten stond in de tailgates (zie foto, want ik heb geen idee hoe ik het anders moet uitleggen). We speelde de laatste wedstrijd tegen Greenville, die we met 5-0 hadden gewonnen. De dag ging echt mega snel en uiteindelijk waren we 3e van de 8 teams geworden. Na alle wedstrijden gingen we weer richting huis. Iedereen viel gelijk in slaap, want we waren allemaal gesloopt. Toen we Billy hadden opgehaald ging Bryan buiten BBQ’en, maar ik was zo moe dat ik op de bank ging zitten, en op mijn eten ging wachten haha. Toen we klaar waren met eten ging ik snel douchen en mijn bed in, want ik was gesloopt.
Omdat ik gister zo vroeg naar bed ging, stond ik vandaag al om 8 uur op. Ik heb zojuist alle foto’s gekeken en ik ga dadelijk met pap en mam skypen en aan mijn scrapbook werken.

Talk to you soon!

  • 06 Mei 2013 - 07:16

    Riekie Hamers:

    he Claire,

    eindelijk je verstandskiezen......... komt het toch nog goed :) Je gaat zeker hier in Oss spelen bij de Cardinals? Of ga je toch liever verder met dansen.
    Hier is het eindelijk ook lekker weer. De meivakantie zit er helaas... helaas weer op. Maar deze week hoef ik maar drie dagen te werken, want donderdag en vrijdag hebben we weer lekker vrij. Vandaag over een week beginnen de examens, dus dat zijn weer spannende tijden voor het TBL. Jij nog heel veel plezier de komende weken. Groetjes Riekie Hamers

  • 06 Mei 2013 - 22:24

    Marga:

    Hi Claire - weer een gezellige blog, nog even en je bent weer in Oss na een jaar US. De zeep sliding ken ik wel maar waarschijnlijk zijn ze hier kleiner lijkt me wel gaaf om te doen. En koud water is goed voor de huid, dus dat is mooi meegenomen. ben maar blij dat je de eet wedstrijd hebt verloren, volgens mij ben je minimaal 2 dagen misselijk als je hem wint. Of je ligt 's avonds met je hoofd in de wc pot.
    Tot gauw, Marga en Pierre

  • 06 Mei 2013 - 22:45

    Marja:

    Ha Meissie,

    Wat een geweldige reactie van Marga, helemaal mee eens. Alhoewel, mij lijkt zo'n sliding op een waterbaan helemaal niks! Brrrrrr.... Had je zelf ook nog gespeeld met het softball toernooi? Die foto van Mc Kenzie is echt helemaal geweldig! Als zij haar gewicht inzet....

    Hier is het ondertussen ook goed weer, dat duurt nog een dag en dan is het ook afgelopen ;-(. Op het werk is het best rustig, er zijn nog veel mensen op vakantie en volgens mij heb ik vandaag voor het eerst tijdens kantooruren meer mails afhandeld dan binnengekregen, haha!

    Nog even en dan zien we elkaar weer... ik kan niet wachten!!!

    Veel liefs,
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 52384

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: