Living in Ohio - Reisverslag uit Wauseon, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Living in Ohio - Reisverslag uit Wauseon, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Living in Ohio

Blijf op de hoogte en volg Claire

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Wauseon

Op de eerste echte volle dag in Ohio gingen we als eerst naar de kerk. De kerk zag eruit als een huis, en eenmaal binnen stonden er allemaal speakers, een smartboard en ipv een piano stond er een keyboard. Als eerst ging iedereen allemaal liedjes zingen en Booki zong vol overtuiging mee. Er waren helaas alleen maar oude mensen, maar Stacey had ons daarvoor gewaarschuwd en ze had afgesproken dat we de volgende keer naar een kerk gingen met meer jongeren. Toen ze klaar waren met het zingen namen 2 vrouwen mij en Booki mee naar een kamertje en begonnen ons allemaal dingen uit te leggen over de bijbel, ik was zo moe, ik moest moeite doen om mijn ogen open te houden. Daarna kwam iedereen weer bijeen in de kerk en het enige wat ze eigenlijk deden was een beetje vertellen wat er allemaal aan de hand was in het dorpje, meer niet. Na de kerk gingen we nog even langs de ouders van Stacey om wat spullen op te halen want ’s middags was er een familie reünie. Volgens mij was de familie gewend aan de ‘kinderen’ van Stacey want niemand was echt geïnteresseerd in ons :p. Er waren wel een paar aardige tieners die ook naar Morenci High School gaan, dus dat was wel handig. Na de reünie gingen we nog even langs de moeder en daarna langs de oma van Stacey, en ze waren beide echt heel erg aardig! Uiteindelijk waren we thuis, maar ik en Stacey bleven praten tot een uur of 2 ’s nachts! Ik vertelde haar allemaal dingen over Nederland en zij vertelde wat er allemaal te doen is in de buurt. Natuurlijk met mijn laptop erbij zodat we allemaal dingen op youtube konden opzoeken.
Omdat we zolang waren opgebleven was ik maandag helemaal kapot. Gelukkig heb ik hier een heel fijn bed en had ik lekker uitgeslapen. Toen ik naar boven liep lagen de blueberry wafels al voor mij klaar. Stacey houdt van koken dus dat doet ze bij elke maaltijd (behalve als we naar school moeten, maar dat is nog langer niet!). Ze heeft heel veel kippen, dus we eten elke dag wel een paar eitjes hihi. Mikayla houdt van spelletjes spelen, dus die houdt me wel bezig! Ik had ook nog even met het thuisfront geskyped :). Een meisje waar ik mee had gekletst op de reünie had mij en Booki uitgenodigd om te komen kijken naar haar cheerleading practice, natuurlijk laat ik die kans niet voorbij schieten! Dus ’s avonds gingen ik en Booki daar naar toe, en het was best leuk . Kelsie (het meisje wat ons had uitgenodigd) vroeg of ik een Booki bij haar bleven slapen. Dus dat was onze eerste sleepover in Amerika :). Het was echt heel erg gezellig. En oja, Stacey heeft geen kabel, a.k.a. geen tv!! Dus ik was heel erg bij toen Kelsie Spongebob voor me opzette! Booki viel gelijk in slaap (zoals altijd) maar ik, Kelsie en haar 2 zusjes keken Spongebob tot diep in de nacht :D!
De volgende dag gingen ik, Booki en Kelsie op de fiets Morenci in. We gingen langs Kelsie’s werk en werden daar getrakteerd op een heerlijke salade en een ijsje :)! Daarna bracht Kelsie’s moeder ons + een andere cheerleader naar de dichtstbijzijnde mall (lees: 30 minuten rijden). Daar heb ik wat dingetjes gekocht en een bezoekje aan de Wallmark kon er ook nog wel bij! Na ons tripje gingen ze ons nog wat cheers aanleren. En toen was het grote moment daar, ik kon eindelijk een van mijn favoriete series gewoon op tv kijken (ipv telkens op de computer)!! Ik en Kelsie’s zusjes gingen dinsdagavond dus nog even 2 afleveringen van Pretty Little Liars kijken! Booki was er ook, alleen die lag te slapen. Ondertussen was het vriendje van Kelsie gekomen, die mij een Booki naar huis bracht. Natuurlijk was er weer een Claire actie, want ik paste niet in de auto… Mijn hoofd raakte het dak. Iedereen natuurlijk kei hard lachen, maar dat was geen prettig ritje!
Woensdag had ik even een relax dagje, iedereen was weg, naar een of andere bijbel les. Maar ik dacht, oké deze sla ik over, voordat ik dadelijk echt in slaap val! Dus ik ging lekker zonnen, wat gemiste afleveringen van tv series kijken en de keuken opruimen (wat de huishoudelijke taak is van mij en Booki). Toen ik uit de douche kwam, zette ik skype aan en werd gebeld door ome Simon, tante Inge, Caro en Jorg :D! We hadden nog best wel lang geskyped, wat ik echt heel erg leuk vond!
Donderdag hadden we weer niet zo veel te doen. Het regende de hele tijd dus ik ging maar weer de keuken opruimen (die echt in 1 dag mega vies word), daar was ik best lang mee bezig. En toen het eindelijk droog was gingen we met z’n alle + de hond wandelen door de omgeving (lees: 1 rechte straat met alleen maar maïs velden). ’s Avonds begon het te bliksemen en te donderen, dus we bleven maar weer thuis.
Stacey is een ICE (contact persoon voor een paar exchange studenten), dus soms moeten we op bezoek bij een paar studenten. Dus vrijdag moesten op bezoek bij 2 EF studenten, eentje was een Italiaanse jongen die in een heel groot gezin woont, wat best een grappig gezicht was. En de andere student was een meisje uit Duitsland die net was aangekomen in het huis. Toen moesten we tijd gaan doden want ik en Booki moesten naar de dokter om een of ander formulier te halen voor school, alleen de praktijk ging pas 3 uur later open. Dus toen gingen we maar naar Wallmark, waar ik heel wat schoolspullen heb gekocht. Toen we eindelijk naar de praktijk konden, moesten we daar nog eens 2 uur wachten want de dokter zelf was er nog niet. Uiteindelijk kwamen we heel laat huis. Dus het was avondeten en naar bed.
Op zaterdag had Stacey een meeting voor haar werk in een stad (3 uur rijden) in Michigan. Ik en Booki gingen niet mee, want Stacey zette ons af bij een vriendin van haar, die 2 kinderen heeft, een jonge van 14 en een meisje van 16, die beide ook naar Morenci High School gaan. We gingen met hun mee naar Westfield shopping Mall in Toledo . Dat is een mega grote, internationale mall met winkels zoals; Abercromie and Fitch, Forever 21, Hollister en Victoria’s Secret. ’s Avonds gingen we naar een fair, iig dat dachten we, toen we daar aankwamen was er niet eens een limonade kraampje! Gelukkig kende hun iemand die bij de brandweer werkte dus we konden met hem mee in de ‘fire truck’, een grote Amerikaanse brandweerauto. Dat was best vet om mee te maken. De brandweer moest bij die fair zijn omdat er vuurwerk werd afgestoken. Omdat het zo saai was gingen we na het vuurwerk weer terug naar hun huis. Stacey zou ons eigenlijk rond 1 uur ’s nachts ophalen, maar omdat haar gps het niet goed deed kwam ze uiteindelijk om half 3! Dus we lagen laat op bed, en dat was niet zo heel gunstig want zondag moesten we om half 10 ’s ochtends naar de kerk.
We waren dus allemaal helemaal kapot, het was helaas net zo saai als de vorige keer, dus ik moest weer moeite doen om mijn ogen open te houden. Toen de kerk was afgelopen gingen we even langs haar vader, en die heeft een moestuin dus ik mocht wortels uit de grond gaan plukken :D! Dat was best grappig om te doen, want ze waren echt inimini. De rest van de dag was niet zo heel speciaal, ik had nog even met pap, mam en opa en oma Martens geskyped. En nu zit ik buiten te genieten van de zon :).

Ik kan het gelukkig heel er goed met mijn gastmoeder vinden, we kletsen de hele tijd :). Ze is druk opzoek naar een permanent gastgezin, die in de stad wonen. Want nu is ze niet aan het werk, maar zodra wij naar school gaan, zal ze niet veel thuis zijn, en dat is klote voor ons.

De komende week zullen jullie niet veel van me horen, ik ga namelijk vanaf maandag tot en met vrijdag op band camp! Dat is een kamp voor de schoolband, zij gaan mij leren drummen!

Wat betreft foto’s, i’m working on it! Ik hoop dat ik snel een goeie site vind waar ik ze op kan zetten!

Talk to you soon!

  • 13 Augustus 2012 - 10:19

    Joke Wolters:

    Hi Claire,

    Wat een ander leven dan in Oss, hè? Naar de kerk gaan.....deed je dat ooit? Als ik het zo lees zitten ze erg vast aan de letterlijke betekenis van wat in de bijbel staat. Maar gelukkig zijn ze hartelijk en dat is ook eigenlijk de boodschap van hun geloof: alles wat in de bijbel staat , kan je als symbool zien en dan wordt hij veel interessanter!
    Je krijgt met al dat nieuwe in je leven mooie gelegenheden om jeTBL cursus in praktijk te brengen: kijken naar alles wat er om je heen en in je gebeurt en er geen oordeel over hebben. Lekker doorademen....! Het is zoals het is. Punt.

    Eigenlijk volg jij , zonder het te weten, een bijbeltekst: "word als een kind". Jij maakt, net als een klein kind, vanalles voor de eerste keer mee in je nieuwe omgeving. De uitdaging is om dat niet te vergelijken met je vertrouwde Osse leventje. Quite a challenge!!

    Ik hoor je niet "praten" over je rugproblemen- behalve dan in die te lage auto- en ik hoop dan ook dat ze niet meer zo'n rol spelen.

    Tot zover maar weer. Ik lees je verslagen met plezier!

    Joke

  • 13 Augustus 2012 - 10:25

    Marc:

    Hoi Claire,

    Wat een verhaal zeg. Wel slopend allemaal als ik dat zo lees.
    Ik ben benieuwd of dat drummen gaat lukken. Bind de stokjes maar vast aan je polsen.
    Geweldig om te lezen dat je daar de keuken opruimd.Haha.
    Veel plezier de komende week op het "Band- Camp".

  • 13 Augustus 2012 - 11:28

    Mariël:

    Hoi Clairetje,

    Weer een heel verhaal zeg, leuk om te lezen.

    Een"Band- Camp", dat is wel geldwig hopelijk leer je het drummen snel.Lijkt me super als je lekker op die drums je ei kwijt kunt. (niet te heilige nummers leren spelen hoor,maar gewoon lekkere music).

    Veel plezier, Heel veel lieve groetjes; XXX

  • 13 Augustus 2012 - 11:45

    Ilse:

    Haha, hopelijk leer je nu wel fatsoenlijk drummen en kunnen de oordopjes de deur uit! ;)

  • 13 Augustus 2012 - 20:21

    13 Augustus 2012 Cent:

    hoi claire
    Wat een epistel, je kunt merken dat je naar de kerk gaat, daar leren ze je van alles.
    denk dat drummen beter bij je past, sla er maar lekker op los, daarin kun je je op afreageren
    leer en kijk goed om je heen en geniet ervan, liefs cent xxxx

  • 13 Augustus 2012 - 23:31

    Marja:

    Heerlijk dat je nu ook weet hoeveel werk het kost om een keuken schoon te houden. En fijn dat je nu wel iedere week naar de kerk gaat ;-) en wat minder vaak TV kijkt... Alle gekheid op een stokkie: tussen de regels door lees ik dat je er het beste van probeert te maken en dat vind ik geweldig! Supertrots ben ik op jou!! Drum er maar op los de komende week en cheer maar voluit! Wij zijn in gedachten dicht bij je en dankzij Skype kunnen we je ook regelmatig horen en zien... hoewel je er dan wel wat geblokt op staat... Tot je volgende verslag; ik kijk er al naar uit xxx

  • 14 Augustus 2012 - 20:23

    Lisette:

    Hoi Claire,

    Haha, ik lees vooral heel veel shoppen, leuk hoor!
    En dat bandcamp lijkt me echt geweldig, ik ben benieuwd!
    Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden.

    Succes en veel plezier weer daar!

  • 14 Augustus 2012 - 22:26

    Marga En Pierre:

    Hoi Claire,
    Klinkt allemaal erg gezellig, hou ons op de hoogte van je vorderingen met het drummen.

  • 15 Augustus 2012 - 12:14

    Opa En Oma Van Bon:

    Oss,15 08 2012
    Allerbeste Claire,
    Wat kan een kleindochter toch in korte tijd meemaken en beleven.Het is eigenlijk een droomscenario: een heel nieuwe wereld ontdekken en er op een spontane manier in opgaan.We zijn erg trots op je en ook op de manier waarop je alles weet te verwerken.We genieten ook van jouw reisverslagen en zien er steeds weer naar uit.Nog heel veel plezier in Ohio en eigenlijk zijn we nu al benieuwd wat voor Claire we straks terugzien.
    Het ga je goed.
    Opa en Oma

  • 20 Augustus 2012 - 22:03

    Riekie Hamers:

    He Claire,

    leuk om je verslagen te lezen! Volgens mij amuseer je daar in het verre Amerika prima! Wij zijn vandaag ook weer begonnen op het TBL. Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Heb zelfs Epke Zonderland goud zien winnen op de olympische spelen. Dat was een geweldige ervaring.Heb zo hard gegild dat hij volgens mij bijna van de rekstok kukelde. Zat vlak bij Maxima en die ging ook helemaal uit haar dak.

    Ben net aan de indeling voor havo-instap aan het werken. Maar zo'n leuk groepje als dat van jou en Merve zal ik wel nooit meer krijgen:)

    heel veel plezier, succes in Amerika en geniet met volle teugen van alle nieuwe ervaringen!

    groetjes Riekie Hamers

    p.s.SpongeBOB nog steeds????????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 52458

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: