Een drukke week, zoals gewoonlijk - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Een drukke week, zoals gewoonlijk - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Een drukke week, zoals gewoonlijk

Blijf op de hoogte en volg Claire

29 Januari 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag hadden we geen school! Jennie en Bryan moesten beide wel werken dus ik en Mckenzie moesten op de kids passen. Bryan’s moeder haalde Billy op en bracht ons wat pizza’s. We gingen Mario Kart op de Wii spelen en ik had een kruimelkoek voor ze gebakken. Om Jennie en Bryan te verassen hadden we ook het hele huis opgeruimd en schoongemaakt. ’s Avonds had ik cheer.
Dinsdag moesten we helaas wel weer om 6 uur opstaan om naar school te gaan. Na school gingen we naar Jennie’s ouders en ’s avonds had ik cheer. Toen ik terug kwam van cheer had ik nog tot 12 uur ’s nachts met Bryan zitten praten, over vanalles en nog wat! Voornamelijk over Nederland, wat hij niet kon geloven waren de tulpenvelden, hij had nog nooit zoiets gezien (want natuurlijk legde ik alles uit met foto’s), carnaval vond ie maar raar en Amsterdam lijkt hem al helemaal een clownen stad.
Woensdag had ik spijt dat ik zolang was opgegeven want ik was natuurlijk kei moe! Elke woensdag hebben we een soort mentor uur op school it’s called ‘Team Time’, om de zoveel weken zijn er competities tussen de teams. Deze week kregen we de mededeling dat we een talentenshow gaat plaatsvinden. Mijn mentor wou een dans doen in het donker met glowsticks op onze kleren. Dat vonden we allemaal wel gaaf dus we gingen een dans maken op ‘Moves Like Jagger’. Omdat iedereen mij altijd ziet dansen moest ik de dans maken, maar jeetje wat is dat moeilijk met deze kinderen. Kleine kids van 6 jaar oud die ik in Nederland dansles gaf konden zelfs beter dansen! Dus ik ben heel benieuwt hoe dat gaat worden met de talentenshow. Na school had ik een cheer competitie. Onze eerste twee rondes gingen wel aardig maar in de laatste ronde verzwikte Krys haar enkel, en zij is een van onze ‘vliegers’ (meiden die in de lucht gaan), dus we konden de cheer niet afmaken. Veel mensen vragen of zo’n cheer meet net als in the movies is, en het antwoord is ja. Het is echt zo grappig! Mijn hele leven is hier netals in de film. Behalve mijn gastgezin, die zijn gewoon rasechte farmers, wat toch ook wel heel leuk is! Ik lag weer veel te laat in bed, maar deze keer maakte het niet zo veel uit want donderdag hadden we weer vrij van school!
We hadden deze week 2 dagen vrij ivm ‘ouderavonden’, alleen die zijn hier dus overdag. Ik, Mckenzie, Maggie en Bryan gingen shoppen voor een cadeau voor Jennie. We gingen eerst naar de mall en daarna even snel naar Walmart waar ik mijn cadeau had besteld, een mega groot deken met foto’s van mij en de kids erop, hoe gaaf! We gingen nog even snel naar Mcdonalds, want ik had een cheer competitie. Maar toen we bij de Mc waren gingen we door de drive trough en Bryan deed net alsof ie een cowboy out Texas was, hij praatte met een mega groot accent en de gast die bij de Mc werkten kon hem voor geen meter verstaan. Ik zat achterin mega hard te lachen maar toen we bij de raampjes kwamen natuurlijk een pokerface. Ik kan echt niet wachten totdat mijn gastgezin mij komt opzoeken in Nederland, want dan kunnen jullie eindelijk zien waar ik het nou steeds over heb! Onze cheer competitie ging echt mega goed en we waren tweede geworden!
Vrijdag na school gingen we met de hele band naar de basketball game. Eerst speelde de meiden en dat is altijd wel saai. Maar toen de jongens speelde leek het net football! Ik, als cheerleader gooide er wat cheers in, en alle leerlingen kennen die dus dat was wel mega grappig. Uiteindelijk wonnen we in de laatste minuut met iets van 2 punten verschil. Het was een hele leuke avond maar ik was blij toen ik weer in bed lag.
Want zaterdagochtend moest is weer om 7 uur klaarstaan voor een cheer competitie. Er waren gelukkig niet zo heel veel teams maar toen ik thuis kwam ging ik gelijk mijn bed in. Ik sliep tot in de avond, totdat Maggie mij wakker maakte want we hadden Jennie’s verjaardags feestje. Bryan’s moeder had pizza gehaald en wij hadden het hele huis versierd. Toen Jennie terug kwam van boodschappen doen hadden wij alle lampen uitgemaakt en we deden net alsof we allemaal op bed lagen, Billy vond dit natuurlijk helemaal fantastisch. Toen Jennie eenmaal binnen kwam kon hij natuurlijk z’n mond niet houden maar Jennie kon er wel om lachen. We gingen met z’n alle een film kijken en iedereen viel in slaap op de bank.
Zondag was Jennie’s echte verjaardag dus we gingen naar haar ouders, waar ook aunt Michelle en uncle Marc en hun kids waren. We aten taco’s en daarna gingen we naar buiten om in de sneeuw te spelen. Eerst gingen we tien maal in de rimboe doen, a.k.a. Dutch hide and seek. Ze vinden dat hier helemaal geweldig maar omdat er veel mensen aan het valsspelen waren, besloten we om iets anders te doen. Met kerst had ik de buren voor de grap een voetbal gegeven, omdat hier iedereen wel een football geeft, maar geen voetbal! Dus toen gingen we including de buren voetbal spelen. Volgens mij haalde alle jongen voetbal in de war met football want het was oorlog! Gelukkig lag er een berg sneeuw, dus als iemand viel, viel ie niet op de harde grond. We gingen vroeg naar huis want maandag moesten we weer naar school.

Talk to you soon!

  • 29 Januari 2013 - 09:38

    Marc:

    Hoi lieve Claire,

    Pizza, en nog een keer pizza. McDonalds en Taco's. Nou, wat een week! Haha.
    Wij zijn ook benieuwd als de familie naar Nederland komt wat ze er van vinden.
    Maar dat zal nog wel even duren denk ik.....
    Hier is de sneeuw weer verdwenen, nu is het herfst, en de koningin is afgetreden.
    Al met al dus ook niks verandert hier in Oss.
    De carnavalsweekenden staan er weer aan te komen....
    Alles gaat z'n normale gangetje.
    Veel plezier daar, en doe ze de hartelijke groeten,

    xxxxxxxxx
    Papa

  • 29 Januari 2013 - 10:40

    Mariël:

    Hoi Claire,
    Het is inderdaad veel cheer en veel pizza, ach ja moet kunnen!

    Wat een geweldig goed idee ouderavonden,overdag haha.

    Hier alles oké, ja bijna carnaval gaan we niet aan meedoen. Ben wel de laatste dag van carnaval jarig,is echt niet leuk je kunt nergens naar toe om lekkerte eten. En Alle winkels in Heesch zijn gesloten op Dinsdag.

    Hoe moet je dan je verjaardag vieren????

    Weer ele lieve groetjes,

    Mariël xxx

  • 29 Januari 2013 - 12:21

    Opa/oma Rosmalen:

    Fijn telkens weer jouw verslagen. Kunnen wij enigszins volgen wat je zoal uitspookt.
    Maar vooral is het prettig dat jij je zo goed kunt vermaken.
    We begrijpen uit je verslagen dat je dansend door het leven gaat.
    Veel groeten en je weet : de x-en in dit kadertje zijn voor jou.
    o en o

  • 29 Januari 2013 - 22:13

    Tante Coby:

    Hallo Claire
    Hier alles oké , het weer is helemaal veranderd, alle sneeuw is weg, dus we kunnen weer gaan en staan waar we willen zonder te vallen.
    Heb je het al gehoord, we hebben weer een prins in de familie.
    Mijn vader heeft altijd gezegd, dat we van adel zijn.
    Ik zei steeds dat reuk ik wel, maar ik denk nu toch dat het echt waar is,dat adellijke, bedoel ik dan, want dit is de tweede prins in onze familie, jouw vader toch ook.
    Vinden ze in Amerika, carnaval raar, kan dat wel begrijpen, die zijn misschien heel nuchter.
    Lieve Claire ga er een eind aan breien,want zit er niet zo gemakkelijk voor.
    Wij wensen je nog een fijne daar, knuffel cent

  • 29 Januari 2013 - 22:58

    Marja:

    Hoi Claire,

    Ik vind nu toch echt dat er een filmpje van de cheer competitie op je blog of je facebook moet komen, lijkt me geniaal! Ik zei al tegen Marjorie dat jij mijn plek bij de Huppelkes misschien wel kunt overnemen. Lijkt me fantastisch om die ook door de lucht zien te vliegen of de jeugdprins aan te horen moedigen! Carnaval is in ieder geval heel vreemd zonder jou in de buurt. Was toch wel handig dat jij voor ons bitterballen regelde bij het seniorenbal. Ik heb er nu maar eentje kunnen scoren, na drie uur proberen!

    Papa en ik genieten nog even van de rust in huis, want volgens mij gaan de komende vier maanden heel snel voorbij: eten, slapen, school, cheer en weer opnieuw! Voor je het weet is er weer een week voorbij! Volgende week februari... in maart California... in april 18 jaar en dan is het al weer mei! Vergeet dus vooral niet te genieten en eruit te halen wat erin zit! Maar ik geloof eigenlijk dat ik jou dat niet hoef te zeggen!

    Heel veel liefs,
    Mama xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 52408

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: