Spirit week, Band Concert en Winterfest - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Spirit week, Band Concert en Winterfest - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Spirit week, Band Concert en Winterfest

Blijf op de hoogte en volg Claire

25 Februari 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag hadden we geen school omdat het presidenten dag was. Jennie’s ouders nodigde mij uit om mee te gaan naar de amish people. Dat zijn mensen die zonder electriciteit, computers, tv en alles wonen. De reden waarom ze mij mee vroegen, is omdat ze de meeste gevallen Nederlands praten. Het was best wel een eind rijden dus onderweg stopte we even bij de Mcdonalds. Bruce en Marie (Jennie’s ouders) gaan 1 keer per maand naar de amish, omdat ze vaak ook producten heel goedkoop verkopen, want ze verbouwen of maken het allemaal zelf. Het zag er allemaal zo raar uit, het is echt onmogelijk om mensen zo te zien leven, zonder telefoons, lampen, tv’s of zelfs normale kleren, ze dragen allemaal doeken. Ik kon natuurlijk geen foto’s maken van de mensen, want dat is een beetje onrespectvol, maar ik heb zoveel foto’s genomen als ik kon :). Vooral de kinderen/teenagers keken mij heel raar aan. Want ze hadden nog nooit iemand gezien met een spijkerbroek, een Michigan shirt en een ray-ban zonnebril. In het laatste huis was een vrouw die zei dat ze vloeiend Nederlands kon praten, dus dat wou ik wel even horen. Ik kon haar maar een beetje verstaan want het was een mix van Nederlands en Duits, echt heel raar! Maar zei kon mij helaas niet zo goed verstaan. Nadat we een stuk of 3 huizen hadden bezocht gingen we naar huis met 18 pakken van 12 eieren, heel veel koekjes en wat andere kookspulletjes. Ze hebben ook geen auto’s ze rijden met paard en wagen! Toen we weer in Morenci waren had ik cheer practice. Na cheer practice ging ik nog even naar de buren, waar ik zo’n 2 uur met Ben had geskyped :).
Deze week is het weer spirit week in Morenci, dus elke dag heeft weer een thema. Dinsdag was het thema feestdagen. Elke klas had een feestdag toegewezen. De Seniors had 4th of July, de Amerikaanse onafhankelijkheid dag. De andere feestdagen waren: Pasen, Kerst en Sint Patricksday. Het leek haast carnaval! Er liepen iets van 3 jongens in konijnenpakken door school, de mensen die Sint Patricksday hadden moeten groen aan hebben, anders mocht je ze slaan, en sommige mensen hadden een halve kerstboom in hun kleren. Tijdens geschiedenis hadden we de domste assignment ooit. We moesten een boogy trap hotel tekenen, het sloeg echt nergens op, maja dat zijn makkelijk 10en halen. Tijdens Social Issues zijn we ook wel leuke films aan het kijken zoals Indiana Jones en The Hunger Games, echt high school hier is zo anders dan in Nederland, echt raar. Na school had ik cheer.
Woensdag was het hoed en zonnebril dag, wat best wel een fail was want niet zo veel mensen deden het. Na school gingen we naar huis want ik had pas cheer laat in de avond.
Donderdag was het hobodag, aka zwerversdag. Sommige mensen stonken echt helemaal en hadden smeer all over hun gezicht. Mensen hadden ook borden om hun nek met; Need money for alcohol, en dat soort dingen. Het was best grappig om te zien. Na school hadden onze band een concert in Adrian, dus we gingen met z’n alle zin een bus, wat echt heel grappig was want het was een ongeregeld zooitje. Het concert ging heel erg goed, we hadden een middle school, high school en een jazz band, dus het duurde de hele avond. Jennie was wezen kijken en we hadden samen gegeten bij de Pizza Hut.
Vrijdag hadden we onverwacht vrij van school! Aan de ene kant is dat leuk, want naja dan kan je de hele dag niks doen. Maar het is ook wel balen als je in de middle of nowhere woont, want Jennie en Bryan waren beide werken dus we waren een beetje opgesloten in het huis. Dus het was een film marathon de hele dag. ’s Avonds gingen ik en Mckenzie naar de homecoming basketball game. Er waren 2 games, eerst JV en daarna Varsity. Tijdens half time van Varsity noemde ze de homecoming king, het was echt weer zo heerlijk Amerikaans!
Zaterdag had ik heerlijk uitgeslapen. Maar uiteindelijk moest ik toch opstaan want ik moet me klaar maken voor de avond. Jennie deed mijn make-up en mijn haar helemaal mooi, want ’s avonds hadden we het Winterfest homecoming dance, haast hetzelfde als ons gala. Rond 4 uur kwamen Cheyenne, Max en Antonio mij ophalen. Max was mijn date, hij is een exchange student van Duitsland en Antonio komt uit Italie en was Cheyenne’s date. We hadden met heel wat andere mensen bij de Pizza Box afgesproken, waar we met z’n alle aten. Toen we klaar waren met eten gingen we met z’n alle naar Jennie’s ouders om foto’s te maken. Ik en Max waren echt constant aan het bek vechten, Nederland vs Duitsland, blijft leuk haha maar iedereen werd er helemaal gek van! Toen we eindelijk klaar waren met alle foto’s maken gingen we naar het feest. Eerst was het een beetje saai, maar uiteindelijk werd echt heel gezellig en leuk. Het is echt grappig hoe iedereen de exchange students helemaal aanbid, want wij waren op het begin de enige die echt danste. Maar uiteindelijk waren er best veel mensen aan het dansen, en iedereen bedankte ons daarvoor! Na de dance gingen ik en Cheyenne Max en Antonio afzetten in Adrian en natuurlijk moesten we even stoppen bij de Mcdonalds.
Vandaag hadden we heerlijk niks te doen! Het was wel een beetje jammer dat het varken was ontsnapt uit zijn kooi en het took ons 2 uur om hem er terug in te krijgen.

Dit was echt een super leuke week! En ik ben officieel klaar met cheerleaden, want het cheer seizoen is over. In maar start het softbalseizoen, wat ik dan waarschijnlijk elke dag ga doen.

Talk to you soon!

  • 25 Februari 2013 - 11:45

    Ils:

    Cooooool softbal!!!

  • 25 Februari 2013 - 12:04

    Riekie Hamers:

    hallo Claire,

    wat interessant om een bezoek te brengen aan de Amish. Ik heb toevallig een tijdje geleden een documentaire gezien over hen. Het klonk inderdaad Nederlands/Duits wat ze spraken. Maar echt goed volgen kon ik het eerlijk gezegd niet.
    Als ik hoor wat jullie voor school moeten doen, heb ik toch het idee dat je bij ons op het TBL harder moest werken of lijkt dat maar zo?
    Wat zijn je plannen eigenlijk na het jaar Amerika?

    Op het TBl hebben we deze week proefwerkweek en vrijdag de "open dag". Dus het wordt een druk weekje.
    Het het weekend maar vrij gehouden voor het correctiewerk:)

    groetjes uit Oss,
    mevrouw Hamers


  • 25 Februari 2013 - 22:29

    Marja:

    Echt hoe cool is het dat je naar de Amish bent geweest. Kun je je de grote Amish store nog herinneren in New York? Zoveel lekker en bio eten, haha!

    Je Nederlands schrijven wordt nu snel slechter, je gebruikt Engelse woorden en grammatica en de spelling...! Nog een wonder dat mevrouw Hamers daar geen opmerkingen over maaktt, haha! Hopelijk gaat het met Engels juist steeds beter, da's alleen maar handig voor je examen strakkies!

    Fijn dat cheeren er nu op zit, volgens mij was dat kei vermoeiend. Maar goed, softball zal ook de nodige energie vragen. Mep er maar lekker op los, dan kom je straks helemaal relaxed weer naar huis...

    Enne... Was sich liebt, neckt sich? Nice date!

    Xxxx Mama

  • 26 Februari 2013 - 11:57

    Tante Coby:

    HOI CLAIRE,
    DAT IS OOK TOEVALLIG, HEB DE AMISH OOK GEZIEN OP TV DEZE WEEK, DIE WAREN BOODSCHAPPEN AAN HET DOEN, IN DE DICHTS BIJ ZIJNDE STAD, MET PAARD EN WAGEN, MAAR WEL 150 KM VER, NIET NORMAAL VINDEN WIJ DAT, TOCH.
    DE KINDEREN EN MANNEN HEBBEN EEN TUINBROEK ( OVERAL) AAN, EN DE VROUWEN ALLEMAAL ONGEVEER DE ZELFDE JURK , EN ZE ZEIDEN OOK DAT ZE VAN OORSPRONG, NEDERLANDERS WAREN.
    JE VERENGELST HELEMAAL, SOMMIGE WOORDEN DRAAI JE OM, MAAR GELUKKIG KAN IK HET NOG VOLGEN, MAAR VOLGENS MIJ NEEM JE DAT TOCH GAUW OVER.
    LEUKE FOTO'S ZIJN HET DIE JE MEE GESTUURD HEBT, LEUKE JONGEN, MOOIE JURK.
    JE HEBT HET WEL LEKKER NAAR JE ZIN DAAR, GELUKKIG.
    GENIET ER LEKKER VAN EN TOT DE VOLGENDE KEER MAAR WEER, LIEFS CENT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 52428

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: