Hersenschudding en mijn 18e verjaardag - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Hersenschudding en mijn 18e verjaardag - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Hersenschudding en mijn 18e verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Claire

14 April 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag hadden we geen school, dus we konden weer heerlijk uitslapen :). Ik en Mckenzie hadden niks te doen, dus we besloten om te gaan bakken. Uiteindelijk hadden we een appeltaart, brownies, een vanille taart en een jello taart gemaakt. Om 3 uur moesten we naar Morenci want we hadden softbal practice. Ik voelde me niet zo lekker (en nee dat kwam niet door de taarten want die waren nog niet klaar), ik was ineens heel erg duizelig en moe. En ja hoor, ik kreeg een bal in mijn gezicht, en een softbal is niet soft (!!). Ik kreeg gelijk een mega grote bult en ik moest in de dug-out gaan zitten. Ik kon me alles nog herinneren, maar het ging niet goed met me, ik had een lichte hersenschudding. Mckenzie’s oma kwam ons ophalen en we gingen gelijk naar huis. Ik kon voor geen meter slapen, maar ik besloot toch om dinsdag naar school te gaan.
Want dinsdag na school hadden we Spring Pictures. Gelukkig was de bult en de blauwe plek onder mijn pony! Ik voelde me de hele dag echt kei duizelig en ik was mega moe. Na school hadden we dus foto’s, en eigenlijk ook practice, maar ik mocht niet meedoen, dus ik moest 2 uur blijven kijken.
Woensdag sliep ik haast in elke klas, ik kon overal slapen behalve in mijn eigen bed, wat echt heel irritant was! Wat echt heel raar was, was dat tijdens de schooluren iedereen ineens gevraagd werd om in zijn klas te blijven, een lockdown! Dit keer kwam de politie met drug honden binnen! Die in iedereens kluisje gingen ruiken. Uiteindelijk zijn er iets van 5 studenten geschorst. Sommige hadden drugs in hun kluisje maar andere hadden sigaretten en te veel medicijnen. Ik had ook wat pijnkillers in mijn kluisje voor mijn hersenschudding, maar gelukkig ben ik niet geschorst! Na school ging ik weer kijken naar de softbal training en ’s avonds gingen ik, Mckenzie en Jennie naar de physio voor onze ruggen. We gingen ook mijn eerste verjaardags cadeau ophalen. Van pap en mam heb ik een Varsity Jacket gekregen :)! Iedereen hier heeft er een, het is een hele zware leren en wollen jacket, met je naam, het jaar dat je slaagt en je sporten erop. Hij is misschien een beetje groot, maar zo hoort hij te zijn, zodat ik hem over 20 jaar nog steeds aan kan :). Ik ben er heel erg blij mee!!
Donderdag was niet zo speciaal, school en kijken bij softbal.
Vrijdag zouden we onze eerste softbal wedstrijd hebben! Alle spelers hadden daarom onze nieuwe softbal kleren aan naar school en iedereen was enthousiast. Maar helaas werd de game gecanceld, omdat het zo’n slecht weer was en het veld was zeiknat. Iedereen was natuurlijk kei boos, maar gelukkig hadden we ook geen practice, dus we konden na school gelijk naar huis. ’s Avonds gingen ik, Jennie en Bryan naar mijn laatste cheer meeting. Iedereen had wat te eten meegenomen en sommige kregen een prijs. Ik kreeg de ‘most spirited’ prijs! Ik was echt heel erg blij en het was echt heel erg grappig, want ze hadden mijn achternaam fout geschreven! Vanaf nu heet ik VonBon haha. Na de meeting gingen we uit eten bij de Morenci pub. Echt een hele kleine, maar gezellige bar, en het eten was echt heel erg goed! We gingen niet al te laat naar huis want zaterdag hadden we een drukke dag!
Want het was mijn verjaardag :). Ik was al om 6 uur wakker, want ik was aan het whatsappen met mensen uit Nederland, dus ik ging veel te vroeg naar beneden en Jennie was nog niet klaar met versieren haha. Ze hadden een hele grote poster gemaakt, en iedereen schreef z’n naam erop. Ze hadden voor mij een heerlijk ontbijtje gemaakt en Honey en Bil kwamen ook nog even op bezoek. Ze hadden helemaal niet tegen mij gezegd wat we gingen doen, alleen dat ik me warm moest kleden, dus mijn Varsity Jacket kwam goed van pas! Iedereen had ineens Michigan kleren aan, en op facebook hadden allemaal klasgenoten geschreven dat ze naar een Michigan football game gingen, dus ik had al snel door wat we gingen doen! Voordat we gingen, moest ik eerst mijn cadeautjes uitpakken. Van Honey en Bil had ik een heel mooi armbandje, een Michigan shirt en een pyjama broek gekregen. En van Jennie en Bryan kreeg ik een mega groot Michigan deken, een C waar je sieraden aan kunt hangen, en eten (pringles en kitkats). Toen iedereen klaar was, en alle cadeautjes waren uitgepakt vertrokken we eindelijk naar Ann Harbor. Toen we daar aankwamen was het echt mega druk! Gelukkig waren uncle Mark, Sarah en Joel daar al, en zij hadden voor ons plekken vrij gehouden. Het was echt mega koud! Het sneeuwde, hagelde en waaide kei hard!! En daar zaten we dan, onder 5 deken in de tribune! De football game was de opening voor alle spring sporten. Dus de speelde niet tegen een ander team, maar tegen zichzelf. Want het football team bestaat uit iets van 40 spelers, terwijl er maar 11 spelers spelen met 1 game. Het was echt heel leuk om te zien en het stadion was echt zo groot, echt gaaf! Toen het afgelopen was gingen we naar huis en Maggie reed met uncle Mark mee, en Joel reed met ons mee. Toen we door Adrian heen reden moesten we stoppen voor een trein. En Billy en Joel waren helemaal verbaasd, en vonden het helemaal geweldig, want ze hadden nog nooit een trein gezien!! Echt zo raar! Toen we thuis kwamen kwam uncle Mark Joel en Billy ophalen en ik, Mckenzie, Bryan en Jennie gingen uiteten. Ik mocht kiezen waar we naartoe gingen, dus ik besloot om naar een Mexicaan in Wauseon te gaan. Het was echt super gezellig en het eten was echt heerlijk! Op de terug weg gingen we ook nog even een ijsje eten en Wallmark in. We gingen ook nog even naar aunt Michelle, waar alle kinderen waren. Aunt Michelle had voor mij cupcakes en cheesecake gehaald, wat ik echt super lekker vind, maar ik zat nog steeds echt mega vol van het avondeten, dus ik moest het helaas overslaan! We bleven daar nog zo’n 2 uur, maar toen wou iedereen toch wel naar bed gaan want we waren allemaal kei moe.
Vandaag heb ik echt mega veel te doen. Ik heb heel veel huiswerk en we moeten ook naar Morenci want Jennie’s moeder is jarig.

Iedereen die een kaartje of een mailtje heeft gestuurd, bedankt, echt superleuk :)!! Dit was weer een verjaardag die ik nooit zal vergeten!

Talk to you soon!

  • 14 April 2013 - 18:03

    Marja:

    Eindelijk ... volwassen! Haha. Ze hebben weer goed voor je gezorgd, daar. Het is echt niet te filmen wat jullie allemaal eten en bakken. Als die Mexicaan zo lekker is, wil ik daar straks ook wel naar toe, wij zitten toch ook in Wauseon? Vandaag is de warmste dag van het jaar tot nu toe, het zonnetje schijnt en de temperatuur komt eindelijk boven de 20 graden uit. Misschien word ik dan ook wat vrolijker. Dat word ik toch, want de reis naar Amerika komt steeds dichterbij ;-) Can't wait!!!

    xxx Mama

  • 14 April 2013 - 20:14

    Marc:

    Hoi Claire,

    Dat was dan voor het eerst dat het op jouw verjaardag slecht weer was.
    Ben benieuwd naar die Varsity Jacket.
    Geweldig dat ze jouw verjaardag zo ingevuld hadden. Je mag ze eeuwig dankbaar zijn.
    Kijk er echt naar uit om iedereen te ontmoeten, en hoe het er uitziet allemaal.
    En wat mama al zegt, het komt nu wel snel dichtbij allemaal.

    xxxx
    Papa

  • 14 April 2013 - 20:27

    O En O Rosmalen:

    Wat een toffe verjaardag zeg. M.u.v. die knal tegen je hoofd. Dat kan verkeerd uitvallen,maar je kunt ook het geluk hebben dat alles weer op zijn plaats komt.
    Overigens Claire, we hebben hier in alle bescheidenheid ook jouw verjaardag gevierd.
    Maar we hebben begrepen dat jij wel een onvergetelijke verjaardag hebt gehad.
    En dat is natuurlijk altijd fijn. Tenslotte de nodige x-jes vanuit Rosmalen en doe iedereen maar de groeten.
    o en o

  • 14 April 2013 - 21:42

    Riekie Hamers:

    He Claire,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Achttien al weer.
    Pffffffff. ik zie je nog in de eerste klas en havo-instap rondhuppelen. Wat gaat het toch allemaal snel.
    Leuk dat je vader en moeder bijna naar Amerika komen.
    Nog bedankt voor je kaart. Daar moet je dan 55 voor zijn om je eerste kaart uit Amerika te krijgen. Haha.
    Hij hangt op het prikbord:) Je zal niet weten wat je ziet als je me weer ontmoet als je terug bent in Nederland. Ik heb afgelopen zomer de beslissing genomen dat ik geen zin meer had om mijn haar te verven. Ik ben nu grijs, of eigenlijk meer wit. Op school heb ik gewoon tegen de leerlingen gezegd dat zij me de grijze haren hebben bezorgd. Ze keken wel een beetje beteuterd.Je ziet dat ik leerlingen nog steeds graag voor de gek houdt.
    Maar ik ben tevreden met mijn grijze kop en de meesten vinden het wel leuk. En als ze het niet mooi vinden..... jammer dan.

    Ben een beetje voorzichtig, hersenschudding is niet niks.

    Groetjes,

    Riekie Hamers


  • 15 April 2013 - 10:04

    Tante Coby:

    hoi claire
    vlug even een mailtje voor ik ga zwemmen, je hebt wel een fijne dag gehad met je verjaardag, toch!!!!!!!!
    als je weer in nederland bent doen we het hier dunnetjes over,( wat mij betreft dan.)
    hoop dat je de mail ontvangen hebt zaterdag, en dat hij op tijd aangekomen is.
    verders gaat het je goed, en hopen dat je er niets van over houd (softbal)
    want als je op je vader lijkt is dat al erg genoeg (grapje)
    liefs tante coby en ome thieu

  • 15 April 2013 - 11:20

    Mariël:

    Hoi Claire,
    Wat een geweldige verjaardag heb je gehad.

    Hersenschudding van een softbal? Je moet hem ook niet koppen zegt Corné! (haha).

    Weer vele lieve groetjes,

    Mariël. xxx

  • 17 April 2013 - 08:58

    Lisette:

    Hoi Claire,

    Wat een verhaal zeg! Die drugshonden, nooit saai daar in Amerika.
    En je verjaardag klinkt erg leuk! :-)
    Nog even flink genieten!

    Liefs, Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 52423

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: