Weer terug naar school - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Weer terug naar school - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Weer terug naar school

Blijf op de hoogte en volg Claire

13 Januari 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag moesten we helaas weer om 6 uur opstaan want school begon weer. Ik stapte uit de bus en ik wou mijn mobiel uit mijn jaszak halen en ineens voelde ik iets heel raars in mijn jaszak. Ik haalde het eruit en begon me toch een partij te gillen! Ik gooide het kei snel weg en iedereen om mij heen moest lachten. Bryan had zondagavond een rabbitsfoot (a.k.a. een achterbeen van een konijn) in mijn jaszak gedaan!! Mensen hebben die hier bij zich voor geluk. Ik was echt zo geschrokken dat ik echt 5 minuten moest bijkomen. Toen ik dat ’s avonds aan hem vertelde kwam hij niet meer bij van het lachen! Op school werden band pictures gemaakt, wat echt heel erg grappig was. Mijn foto’s zijn met de bass drum en met de drumsticks, ik ben echt heel benieuwt hoe ze foto’s zijn haha. Na school gingen we naar Jennie’s ouders en ’s avonds had ik cheer.
Dinsdag na school had ik weer cheer, we hadden in totaal een practice van 4 uur lang, maar dat moest wel want woensdag hadden we onze eerste wedstrijd.
Woensdag was ik dus kei moe omdat ik dinsdag veel te laat thuis was van cheer, maar ik was allang blij dat we geen morning practice hadden. De bus naar de competitie vertok gelijk na school, het zag er wel heel vet uit want we hadden allemaal hetzelfde trainingspak aan enal. Toen we aankwamen bij Madison, waar de competitie was, was het net een film. Alle cheerleaders waren aan het oefenen en je zag overal meiden in de lucht vliegen. Iedereen moest 3 rondes doen, onze eerste ronde ging best wel goed, maar toen we klaar waren gingen we oefenen voor de volgende ronde en iemand van mijn team raakte gewond. Haar pols deed al dagen pijn, maar nu had ze het zwaar gekneusd. We deden ronde 2 zonder haar, maar we konden niet ronde 3 zonder haar doen, want zij was een van de beste stunters. Dus helaas waren we gedisqualificeerd. Toen ik thuis kwam had ik nog een berg huiswerk, dus ik lag weer veel te laat in bed.
En dat was best klote want donderdag moest ik weer om half 5 ’s ochtends opstaan voor cheer. We hadden weer morning practice en iedereen was echt half dood omdat we zo’n lange dagen hadden die week. Het enige voordeel is dat we dan na school niks te doen hebben. Dus we gingen na school naar Jennie’s ouders, waar ik de hele middag op de bank had geslapen.
Veel mensen vragen hoe het nou op de Amerikaanse high school gaat, voor mij is het mega makkelijk want het is allemaal vmbo niveau en het meeste heb ik al gehad. Netals nu met geschiedenis praten we over de Tweede Wereldoorlog, nou dat ik appeltje eitje voor mij haha. Ik haal haast alleen maar negens en tienen, ookal slaap ik haast in elke les.
Vrijdag was eindelijk een cheer vrije dag, wat toch wel even genieten was. Na school gingen we naar Jennie’s ouders en ’s avonds gingen we met de band naar de 2 basketball games. Eens elke maand gaan we met de marching band naar de varsity games om de spelers aan te moedigen en dan zorgt onze band director voor pizza. Na de games haalde Jennie en Bryan mij en Mckenzie op, en ik en Mckenzie hadden best wel zin in ijs, dus we hadden hun overgehaald om naar de Pizza Box te gaan. Bij de Pizza Box is er een ‘schiet de herten’ spelletje, dus natuurlijk daagde ik Bryan uit om tegen mij te spelen. En het was een groot oorlog, dus ik heb eigenlijk geen idee wat de uiteindelijke stand was want hij was gruwelijk aan het valsspelen haha. ik weet niet meer waarom (want ik was kei moe), maar om een of andere reden gingen we ook nog even met z’n alle bowlen. Bryan heeft echt een passie om mij te verslaan in elk spelletje, en ik dacht dat hem dat wel zou lukken met bowlen, maar ik was wrong! Jennie maakte er ook nog een battle om de dishes van. Ik en Mckenzie waren een team, en Bryan en Jennie waren een team, de verliezers moesten de afwas doen. Mensen die mij kennen weten dat ik echt mega slecht in bowlen ben, maar ik won deze keer!! Ik won uiteindelijk met 1 punt verschil van Jennie, echt geniaal! Maar helaas was Mckenzie mega slecht en hadden we als een team verloren. We waren echt mega laat thuis, dus ik ging gelijk naar bed.
Want zaterdag moest ik weer om 6 uur opstaan want ik had weer een cheer competitie. Gelukkig was het een eindje rijden naar Hudson, dus ik kon nog even in de auto slapen. Er waren iets van 30 andere teams, wat echt heel erg veel is. Wij deden echt mega goed en ik was echt heel erg trots, maar helaas haalde we niet de top 3. Toen ik thuis kwam ging ik nog even schieten in de achtertuin met Bryan. Ik begon best goed te worden met richten enzo, wat echt mega grappig is. Helaas kreeg ik wel het geweer haast in mijn oog, want als je schiet, schiet het geweer terug en ik was iets te dicht bij met mijn gezicht, dus ik heb nu een grote blauwe plek op mijn neus en een deel van mijn linker oog. In de na middag gingen ik, Jennie, Mckenzie en Billy even naar Wauseon om te eten en we gingen ook nog even maar Walmart. Toen we terug kwamen keken we nog even een paar films, en toen vielen we allemaal in slaap.
Vanochtend had ik echt zo heerlijk lang uitgeslapen, precies wat ik nodig had! In de weekenden word ik altijd wakker door de geur van vers eten. Jennie maakt altijd lekkere dingen zaterdag en zondag ochtend. Zoals pannenkoeken, donuts en een eitje. Ik ging eerst onze kamer opruimen en daarna ging ik mijn haren verven, met de verf die ik gister gekocht heb. Dus ik heb nu weer bruin haar met een rooie gloed :)! Veder heb ik vandaag niks meer te doen dus het word een lekker bank-hang-dagje!

Talk to you soon!

  • 13 Januari 2013 - 22:04

    Marc:

    Hoi lieve Claire,

    Dat willen wij ook wel ierdere zaterdag en zondagochtend lekkere broodjes en cakejes en donuts.
    Vakantie weer voorbij, en nu 's morgens weer vroeg op. Dat wordt iedere dag uitslapen als je weer thuis bent.
    Dat is schrikken hè met dat geweer........maar goed, dat weet je weer.
    Wat een streek zeg, met die poot. Gewoon hem een keer terugpakken. Haha.

    Hier in Oss is het een stuk kouder geworden. Verder gaat alles z'n normale gang.
    Veel succes en plezier daar met alles, en doe ze alemaal de hartelijke groeten van ons.

    xxxxxxxx
    Papa

  • 13 Januari 2013 - 23:07

    Inge Martens:

    hoi Claire,

    er gebeuren daar wel rare dingen!
    kijk een beetje uit met die geweren, straks kom je nederland niet meer in omdat je vuurwapen-gevaarlijk bent.
    over die poot; als wij vroeger bij mijn opa en oma logeerden lag er vaak een kleerhanger in het bed en een neef van me is zelfs eens gaan backpacken en kwam er in australie achter dat hij een schijndelse steen in zijn rugzak had meegezeuld.
    Nog een gelukkig en vrolijk 2013 gewenst; het is hier zo knetterdruk geweest maar eindelijk kan je je sinterkerstpresentje van ons tegemoet zien hoor. het is geregeld.
    Veel groetjes en veel plezier
    oom Simon en tante Inge - Veerle - Caro - Jorg

  • 14 Januari 2013 - 09:10

    Christo Van Gennep:

    Hi Claire,

    Al je verhalen lezen als een jongensboek, of beter een meisjesboek.

    Goed dat je in de VS bent. Hier is het niet allemaal feest.

    Het is nu winter en dus koud. Badr Hari zit nog vast. Lekker rustig op feestjes. Een oude man met rollator werd aangereden door een vrachtwagen en de ziekenauto waarin hij werd vervoerd werd ook aangereden. Feyenoord verliest van Club Brugge uit Belgie. Hoe ver kan je zakken. Rafael van der Vaart en Sylvie gaan scheiden. Nu Wesley en Yolanthe nog. Iedereen gaat er hard op achteruit in de portemonaie door de bezuinigingen. De huizenprijzen blijven zakken. Iedereen failliet dus.

    Kortom fijn dat je nog 6 maanden in de VS blijft.......geniet er maar van........

    Christo, Jolanda, Christel, Laura en Fabian......( in willekeurige volgorde )

  • 14 Januari 2013 - 20:08

    Tante Coby:

    Hoi Claire,

    Hier alles goed , leuk dat we vrijdag met jou, zo lang hebben gesproken via skype, hardstikke gezellig vonden wij dat, weet je, het was bijna een uur, het dansje vond ik ook heel erg leuk, jij] maakt het wel daar, afgezien dat je wel eens heimwee hebt!!!!!!! maar dat is heel normaal, komt allemaal goed schatje.
    vandaag is het gaan sneeuwen, niet veel hoor, maar het ziet wel overal wit , en het vriest op dit moment, maar als ik het goed gehoord hebt, is het volgende week weer boven nul.
    geniet nog van de tijd die je nog te goed hebt in amerika, en pakt iedereen die jou plaagt maar harder terug, anders kom ik je wel helpen oké
    Liefs tante coby ome thieu xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 52398

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: