Exam week en Festival - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu Exam week en Festival - Reisverslag uit Morenci, Verenigde Staten van Claire Bon - WaarBenJij.nu

Exam week en Festival

Blijf op de hoogte en volg Claire

04 Maart 2013 | Verenigde Staten, Morenci

Maandag na school gingen ik en Maggie na school softball spelen. We moeten veel trainen en in vorm komen want 11 maart begint het seizoen! Bill haalde ons op en we stopen even bij de Pizza Box voor wat pizza. Toen we thuis kwamen gingen we tv kijken en Jennie helpen met het huis schoonmaken.
Dinsdag was iedereen op school helemaal aan het panieken want er was een grote storm aan het aankomen. En omdat we donderdag en vrijdag examens zouden hebben, waren ze al helemaal aan het doordraaien, want als we woensdag geen school zouden hebben, zouden we niet alle stof kunnen behandelen. Dus alle leraren gaven precies wat we moesten leren, terwijl we dat normaal zelf moeten uitzoeken. Dat was wel heel erg chill. We zouden eigenlijk ook na school softbal spelen, maar we besloten toch maar om gelijk naar huis te gaan. Omdat de plannen gewijzigd waren was er een hele grote mis communicatie. Ik en Mckenzie dachten dat Bill ons zou ophalen, dus wij waren bij de deuren aan het wachten totdat we z’n auto zagen. We gingen niet naar buiten want de storm was al begonnen, het waaide en hagelde kei hard. De bussen vertrokken en we zagen nog steeds niet Bill’s auto. Ik smste Jennie en ze zei dat Bill ons op kwam halen bij haar ouders, en niet bij de school. Dus we moesten uitvinden hoe we bij Jennie’s ouders kwamen. We wouden niet gaan lopen ivm de storm, maar haast iedereen was al vertrokken van de school. Uiteindelijk zagen we de moeder van Kelsie, en die bood ons aan om naar Jennie’s ouders te brengen, dus wij waren helemaal blij :). We reden uit de parkeerplaats en opeens stopte haar auto, de batterijen waren leeg. Dus ik en Mckenzie moesten de auto duwen, in de storm, wat echt mega pijn deed want de hagel waren echt mega grote stukken. We duwde de auto terug de parkeerplaats op een AJ kwam ons ophalen met z’n auto en dropte ons af bij Jennie’s ouders. Het duurde uiteindelijk een paar uur voordat we thuis waren. Ik en Mckenzie gingen ’s avonds even studeren voor onze examens.
Woensdag was zoals verwacht de school gesloten. Jennie moest werken, en Mckenzie, Maggie en Billy gingen naar de buren met de kinderen spelen. Daar had ik niet zo veel zin in dus ik en Bryan gingen films kijken. Toen Mckenzie terug kwam gingen we nog even ‘leren’. De examens hier zijn zo makkelijk dus we deden dat niet zo voor heel lang.
Donderdag was de eerste examendag. Eerst had ik Chemistry, waar je een spiekbrief bij mag houden, dus dat examen was heel makkelijk want ik had alles daarop geschreven. Als 2e examen had ik Art, wat ook heel erg makkelijk was want we hoefde maar een paar definities te kennen. Als laatst had ik die dag Geschiedenis, wat wel te doen was, ik wist de meeste antwoorden wel en als ik het niet wist, ging ik allemaal onzin op schrijven, wat mijn lerares helemaal geweldig vind om te lezen. Met Geschiedenis was is binnen 20 minuten klaar, dus Marie (Jennie’s moeder) haalde mij op. We gingen even naar het postkantoor en daar stond een pakketje klaar voor mij vanuit Nederland :). Het was een grote box van pap en mam met hagelslag, tompoezen, pannenkoekenmix en Osse petten! Iedereen hier was helemaal blij met de hagelslag en de vonden de petten helemaal geweldig :). Toen ik eenmaal op een stoel zat, viel ik gelijk in slaap en Jennie kwam me ’s avonds ophalen.
Vrijdag was de laatste examendag. Eerst had ik Engels, waar we een betoog moesten schrijven, ik had helemaal geen idee waar de het over hadden dus ik had alles maar verzonnen. Ik was best vroeg klaar en ik had nog een uur voor mijn 2de examen, dus ik ging naar de band room waar alle mensjes van band al waren. Mijn laatste examen was Social Issues en dat was een betoog schrijven over alle films die we hadden gekeken in de les. Ik was weer best wel snel klaar en gelukkig zag ik Alex (een van de buurjongens) in de gang dus ik kon met hem mee rijden naar Jennie’s ouders. We hadden beide kei erge honger, dus we besloten om naar de Pizza Box te gaan. Daar aten we natuurlijk pizza en we gingen wat van die stomme schietspelletjes spelen. Daarna gingen we tv kijken maar toen moest ik me toch echt klaar maken voor de avond, want we hadden met de band een wedstrijd, aka Festival. De bus vertrok om half drie en we kwamen daar rond 4 uur aan. Het was in Manchester, Michigan en de naam van hun High School was The Flying Dutchmen, het was dezelfde school die ook bij de cheer competitie was. Eerst gingen we naar wat andere bands kijken, maar uiteindelijk gingen ik, Kelsie en Julie in de aula zitten. Want Kelsie’s moeder had cheesecake cupcakes gemaakt, die echt zo ontiegelijk lekker waren! Uiteindelijk waren wij aan de beurt, en het ging echt mega goed! We deden 3 liedjes en daarna gingen we naar de sight reading room. We kregen allemaal een liedje die we nog nooit hadden gezien, we hadden 5 minuten om er naar te kijken en toen werden we beoordeeld hoe we het speelde. Ik speelde de bass drum, en mijn muziek was echt mega raar haha. Maar Jacob (de drumline baas) zei dat ik het best goed deed. Uiteindelijk werden we beoordeeld op een schaal van 1 tot 5, als we een 1 zouden hebben, zouden we doorgaan naar de volgende ronde, aka STATE. Uiteindelijk was onze score:1,1,2,1,1! We hadden dus mega goed gescoord en onze director was echt mega blij! Peggy, de buurvrouw (dus Alex’s moeder) was naar ons wezen kijken dus ipv de bus terug te rijden, konden we met haar mee rijden. Toen we in Morenci waren, gingen we naar Jennie’s ouders want het was de verjaardag van Bruce (Jennie’s vader). Alle kinderen waren daar en ik, Mckenzie en Alex waren veel te moe dus we besloten om naar zijn huis te gaan en Footloose te kijken. Uiteindelijk waren we rond een uur of 12 thuis.
Zaterdag konden we lekker uitslapen. Joe (de buurvrouw) en Bryan’s ouders zaten beneden met Jennie aan de koffie en ze vroegen of ik Nederlandse pannenkoeken wou maken. Onze pannenkoeken zijn echt heel erg anders dan Amerikaanse, maar ze vonden het allemaal wel echt mega lekker. De rest van de dag hielp ik Jennie met het huis opruimen en schoonmaken. De familie Hilton had ook nog even met het thuisfront geskyped. Het was echt zo super grappig! Iedereen hier vind het echt mega jammer dat Ilse niet kan komen in mei, want ze vonden haar helemaal geweldig :). Het was ook leuk om nog even opa en oma Martens te zien. En zo te zien gaat het helemaal goed komen in mei met mijn ouders en Jennie en Bryan want het klikt erg goed! ’s Avonds gingen we met z’n alle schaatsen. Ik en Mckenzie waren best snel klaar, dus we gingen naar de rest kijken. En Billy was echt zo mega grappig! Hij viel echt elke 5 seconden, maar stond gelukkig weer gelijk op en ging weer veder. Het was echt zo leuk om te zien, echt een stoetel!
Zondag was Stacey langs, mijn oude gastmoeder, die voor EF werkt dus soms even moet checken hoe het met mij gaat. Het was wel even leuk om haar te zien! ’s Middags gingen ik en Jennie naar Adrian want ik moest wat spulletjes halen voordat ik naar California ga (wat al ik 3 weken is!!). We kwamen ’s avonds thuis en we aten heerlijke jachtschotel en Jennie deed nog even mijn nagels.
Vandaag hebben we geen school, wat echt weer heerlijk is! Ik ben nu op Billy aan het passen en we moeten zo weer het huis schoonmaken!

Talk to you soon!

  • 04 Maart 2013 - 22:16

    Marja:

    Hoi Clairetje,

    wat een bijzondere week is dit, nou ja, behalve die pizza's dan, want dat is blijkbaar heel gebruikelijk. Je moet maar tegen de familie Hilton zeggen dat, als Ilse niet naar Amerika komt, zij maar naar Nederland of Parijs moeten komen, haha! Ik ben heel benieuwd hoe het met softball gaat, dus laat me snel weer wat horen. Doe iedereen daar de hartelijke groeten, nog 3 maandjes....

    xxx Mama

  • 04 Maart 2013 - 22:17

    Marc:

    Heeeee lieve Claire,

    Ja...zo kan ik ook scheikunde halen. Haha.
    En wat eten jullie veel pizza's zeg. Jezus.
    Maar ik moet niks zeggen. Zaterdag met Opa en Oma Martens naar de Chinees geweest.
    Heb nog last van mijn maag, zoveel gegeten. Was wel lekker en gezellig.
    Hier wordt het morgen 16 graden. Voorjaar komt eraan. Geen storm te bekennen!
    Ik ben benieuwd hoe de tompoucen gaan smaken........
    En jaja, je gaat naar Californië. Smeer het maar in. Haha.

    Nou, tot de volgende keer.

    xxxxxxx
    Papa

  • 05 Maart 2013 - 11:59

    Opa/oma Rosmalen:

    Ook erg leuk om weer eens een babbeltje te maken Claire. Je ziet er goed en stevig uit.
    Die pizza's zullen wel erg lekker zijn.
    Maar ook wij, je vader en moeder en ook Ilse hadden die zaterdag lekker gegeten bij Hoo Wa.
    Ook al was de bediening om te huilen !!
    Groeten weer de x-en vanuit Rosmalen/

  • 07 Maart 2013 - 22:10

    Tante Inge:

    hee Claire,
    gaat dat werken, trainen om in vorm te komen en daarna naar de pizza-box?
    het klinkt wel heel gezellie allemaal. ook heb je half Oss in souvenirvorm al laten overvliegen,
    als je gastfamilie ooit in Nederland komt hebben ze al een inburgeringscursus gehad.
    ben je nu klaar met de examens, of komen er nog meer? Succes en de groetjes aan iedereen daar,
    tante Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Ik ga 25 juli voor een jaar naar Amerika. Daar ga ik naar een high school en woon ik in een gastgezin.

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 52392

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 11 Juni 2013

Een jaartje in Amerika

Landen bezocht: